تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از برخورد هاليوود با هنرپیشگان زن مسن

اسکارلت يوهانسن ستاره نوظهور و ۲۳ساله هاليوود و بازيگر فيلم‌های اخير وودی آلن، از نحوه برخورد هاليوود با بازيگران زن مسن انتقاد کرده است.

به گزارش امروز سه‌شنبه روزنامه تایمز، يوهانسن که با مجله هلو (Hello) گفتگو کرده، در این‌باره افزوده است که: «صنعت سينمای هاليوود در اين مورد نسبت به زنان خيلی سخت‌گيرتر از مردان بوده است.»

به گفته این هنرپیشه ۲۳ ساله، «پير شدن زنان در هاليوود يعنی پژمردگی، در حالی که پير شدن مردان مثل کهنه شدن شراب است.»

خانم یوهانسن از این‌که مدیران هالیوود هنرپیشگان کهنسال زن را فاقد جذابیت‌های سکسی می‌دانند به شدت انتقاد کرده و افزوده است: «آنها می‌گویند؛ آه دوران شکوفايی او به سر رسيده است. او ديگر نمی‌تواند سمبل سکس باشد.»

يوهانسن با «پوچ» خواندن صنعت هاليوود، اين طرز تلقی در مورد ستارگان زن را يک پنداشت عمومی در صنعت سينمای آمريکا خوانده است.


پیش‌تر بازيگران زن ديگری چون شارون استون، دمی مور و شارلوت رمپلينگ نيز به انتقاد از اين رفتار هاليوود پرداخته بودند.

شارون استون ۵۰ ساله در اين باره گفته بود: «وقتی به مراسم اسکار رفتم، انگار همه گفتند؛ آه! يک کشف باستان شناسی، نگاه کنيد چی پيدا کرديم، يک زن چهل ساله.»

دمی مور بازيگر ۴۵ ساله نيز از بازيگران ديگری است که سال گذشته رسما به اين تبعيض جنسی در هاليوود اعتراض کرده بود.

خانم مور گفته بود که «اين چند سال گذشته برای من که در اين سن هستم، سال‌های دشواری بود.»

وی همچنين افزوده بود که «آنها نمی‌دانند با من چه کنند. من ديگر ۲۰ ساله يا سی‌ساله نيستم. در هاليوود برای زنان بالای ۴۰ سال نقش‌های خوبی وجود ندارد. آنها بايد فقط نقش مادر يا زن خانه دار را بازی کنند.»

نظرهای خوانندگان

نگاه مردان همه جای دنیا متاسفانه به قضیه همین طور است و نه فقط در عالم
هنر پیشگی

-- بدون نام ، Sep 16, 2008 در ساعت 01:04 PM

این دقیقن همان نگاهی است به زن که زن یعنی کالا . و دقیقن در جوامع مرد سالار به زن این گونه نگاه میشود که فقط ابزار و آلتی برای تفریح تفنن و خوش گذرانی مردان است .

-- منتقد ، Sep 16, 2008 در ساعت 01:04 PM

در دنیای سرمایه داری هر چیز تاریخ مصرف خودش را دارد.
شاید به نظر خیلی زشت بیاید ولی حقیقت این است که خانمها در هالیوود مانند کالای گرانقینتی هستند که زود تاریخ مصرفشان سر میاید آنهایی که از عقلشان میرسد مثل الیزابت تیلور برای آینده برنامه ریزی کرده و بخوبی بازنشسته میشوند ولی آنهایی که بقول جوانها "جو گیر" میشوند همه درآمد خود را صرف خوشگذرانی میکنند ولی باز هم آنقدر درآمد دارند که خیلی از ایشان زیر 25 سالگی بازنشسته میشوند درصورتیکه حتی پردرآمدترین آقایان هم باید تا حداقل 50 سالگی کار کنند تا به آن مرز برسند.

-- علی ، Sep 17, 2008 در ساعت 01:04 PM

خب این واقعیت خلقته... چطوری میخواهید برطرفش کنید؟
مجبورید باهاش کنار بیاید!!!

-- هادی ، Sep 17, 2008 در ساعت 01:04 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)