تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

غرق ۲۲۷ نفر در ایران، طی دو ماه گذشته

سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که طی دو ماه گذشته ۲۲۷ نفر در آب‌های سه استان گیلان، مازندران و خوزستان «در اثر غرق‌شدگی، جان خود را از دست داده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، در ماه‌های تیر و مرداد امسال، در استان مازندران ۱۱۹ نفر، در استان گیلان ۵۰ نفر و در استان خوزستان ۵۸ نفر «در اثر بی‌احتیاطی و ناآشنا بودن به فنون شنا غرق شده‌اند.»

بخش قابل توجهی از این قربانیان در استان مازندران، افراد غیربومی بوده‌اند.

در ایران همه‌ساله ده‌ها تن به خاطر رعایت نکردن نکات ایمنی و نا‌آشنا بودن به فنون شنا در سواحل شمالی و جنوبی جان خود را از دست می‌دهند.

براساس آمار وزارت بهداشت، در سال ۸۶ تعداد ۱۲۲۰ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۲۱۷ نفر از آب‌های خارج از محدوده طرح، برای شنا استفاده کرده بودند.

همچنین در سال گذشته ۳۳ پایگاه امداد ساحلی در استان مازندران ، ۵ پایگاه در استان گیلان، و دو پایگاه نیز در استان گلستان فعال بودند که ۶۷درصد ماموریت های انجام شده برای مردان و ۳۳ درصد برای زنان صورت گرفته است.

در حال حاضر در استان مازندران و در سواحل خزر بیش از ۲۱۰ نقطه خطر یا مشرف به خطر شناسایی شده است.

با توجه به آمار کشته‌شدگان دریا، غرق شدگی پنجمین اولویت ستاد حوادث غیر مترقبه ایران را تشکیل می‌دهد.

مازندران سالانه پذیرای حدود ۱۵ میلیون گردشگر است که براساس تحقیق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، افزون بر ۹۳ درصد مسافران با هدف شنا و استفاده از ساحل دریا به این استان سفر می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

یکی از دانشجوهای سال آخر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که 2 ماه مونده بود درسش تموم بشه 2 ماه پیش در همین دریای خزر غرق شد. آخه بی توجهی به جان آدمیان تا کی؟؟؟؟؟؟

-- سعید ، Sep 15, 2008 در ساعت 12:09 PM

az lahaze hame chiz aghab oftadim!!! hata zavabete sahelhaye darya

-- Nam ، Sep 16, 2008 در ساعت 12:09 PM

Hodode 4 mahe pish dar yeki az roznameha khandam ke tarhe warzeshe bastani dar madaresehaye ebtedai matrah ast. awalan dokhtarane daneshamoz bahrehii az in warzeshe mardane nemibarand. saniyan behtar ast dolate mohtaram jahate hefze tarikhe bastani iran, be hefze aasaare bastani az serghat va takhribbepardazad. taasofbar asd ke amozeshe shena dar senine kodaki az hame lazemtar ke wajebtar wa hayati tar mibashad. kamelan bi ahammiyat be nazar miayad. chizi ke dar iran arzan ast jane ensaanhast. motassefam! 

-- mahnaz ، Sep 16, 2008 در ساعت 12:09 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)