تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض به تخریب مدرسه اهل سنت در زابل

مولوی عبدالحمید رهبر معنوی جامعه اهل سنت حنفی ایران و امام جماعت مسجد اهل سنت زاهدان از تخریب مدرسه «ابوحنیفه» در زابل انتقاد کرد.

مدرسه «ابوحنیفه» در ششم شهریورماه امسال از سوی ماموران دولتی به علت «نداشتن مجوز» تخریب شده است.

مولوی عبدالحمید امروز یکشنبه در گفتگو با رادیو زمانه گفت که مسئولان شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در تخریب این مدرسه دست داشته‌اند.

به گفته این روحانی بلندپایه اهل سنت، ماموران دولتی به‌طور شبانه و بدون اطلاع آنها اقدام به تخریب مدرسه ابوحنیفه کرده‌اند.

مدرسه ابوحنیفه که در محله عظیم‌آباد شهر زابل قرار دارد با ۸۰۰ طلبه (۵۰۰ مرد و ۳۰۰زن) دومین مدرسه شورای هماهنگی مدارس اهل‌سنت سیستان و بلوچستان بود.

این مدرسه از ۱۷ سال گذشته به این طرف به طور رسمی به عنوان یکی از شعب حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان فعالیت می‌کرد و داری ۶۰ مدرس بود.

مولوی عبدالحمید همچنین اعلام کرد که در این مدرسه فعالیت سیاسی و قومی صورت نمی‌گرفته و اهالی سنت و شیعه زابل از تخریب آن ناراحت هستند و نارضایتی مردم نیز به اطلاع مسئولان رسیده است.

این روحانی در عین حال افزود که «نداشتن مجوز» نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای تخریب این مدرسه باشد، چرا که مسئولان مدرسه ابوحنیفه درخواست مجوز خود را به مقامات استان ارائه کرده‌اند.

در واکنش به تخریب مدرسه ابوحنیفه، روز گذشته ۱۵ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با صدور نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد از وی خواسته‌اند که «عاملان این اقدام را مجازات کند.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در این نامه آمده است که: «وقوع این حادثه نظر به حرمت مسجد و قداست مدرسه‌ دینی و بی‌حرمتی به کتاب قرآن، ما نمایندگان اهل سنت را به شدت نگران کرده است.»

نویسندگان این نامه از رئیس ‌جمهور خواسته‌‏اند تا به نمایندگی از مدیریت عالی نظام، مسئولان محلی را به «تسامح، سعه صدر و مدارا» با شهروندان زابلی دعوت کند.

مدرسه ابوحنیفه روز ششم شهریور ماه در حالی تخریب شد که کلاس‌های آن از سال گذشته تا این زمان در کانکس‌ها و خانه‌های اطراف آن برگزار می‌شد.

این مدرسه سال گذشته از سوی مامواران دولتی یکبار تخریب شده بود، اما در ششم شهریور ماه ماموران اقدام به تخریب کامل آن کردند.

نظرهای خوانندگان

فاشیست از این بدتر می شود؟ ای مردم آگاه باشید آیا رافت اسلامی این است؟ یا این جهالت و تعصب خشک و تاریک است. خدا به این مملکت رحم کند

-- kamran ، Sep 15, 2008 در ساعت 05:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)