تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران حاضر نشد مقابل آمریکا بازی کند

تیم بسکتبال با ویلچر ایران که به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ چین صعود کرده بود، در اعتراض به تغییر زمان بازی‌اش مقابل تیم آمریکا از دور مسابقات کنار کشید.

در مرحله یک‌چهارم این بازی‌ها، تیم‌های ایران، آمریکا، کانادا و اسرائیل حضور داشتند که تیم ایران قرار بود مقابل آمریکا بازی کند و تیم‌های کانادا و اسرائیل هم در برابر هم قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، براساس برنامه قرار بود ابتدا تیم‌های کانادا و اسرائیل در بازی پنجاه و هفتم، راس ساعت ۹ صبح امروز شنبه ۲۳ شهریور (۱۳ سپتامبر) به مصاف هم بروند و پس از آن تیم‌های ایران و آمریکا در بازی پنجاه وهشتم و راس ساعت ۱۱ صبح رودروی یکدیگر قرار بگیرند. اما از سوی مسئولان برگزاری مسابقات زمان این بازی‌ها جابه‌جا شده و همین مسئله موجب اعتراض و کناره‌گیری تیم ایران از دور مسابقات می‌شود.

غفور کارگری سرپرست کاروان ورزشی ایران در سیزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ چین، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته که پنجشنبه گذشته از این تغییرات آگاه شده و در اعتراض به این تصمیم سه نامه به مسئولان کمیته بین‌المللی پارالمپیک و فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر فرستاده است که «آنان به هیچکدام از نامه‌های ما پاسخ قانع کننده‌ای ندادند و همین امر سبب شد که ما در اعتراض به این اقدام که خلاف روح المپیزم و منشور المپیک است از دور رقابت‌ها کنار رویم.»

تیم بسکتبال با ویلچر ایران که در این دور از مسابقات با دو شکست و سه پیروزی به مرحله یک‌چهارم راه یافته بود، در صورت کسب هر نتیجه‌ای در برابر آمریکا باید مقابل یکی از دو تیم اسرائیل یا کانادا قرار می‌گرفت.

با کنار کشیدن ایران از بازی در مقابل تیم آمریکا، مسئولان برگزاری مسابقات نتیجه این بازی را بیست بر صفر به نفع آمریکا اعلام کردند و با این نتیجه تیم ایران در رده هشتم جدول مسابقات بسکتبال با ویلچر بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ چین قرار گرفت.

تیم ایران در بازی‌های پارالمپیک یونان در سال ۲۰۰۴ به مقام نهم دست یافته بود.

تیم کانادا هم در بازی مقابل اسرائیل توانست با نتیجه ۴۷ بر ۵۵ پیروز شود.


در همین رابطه:
تیم بسکتبال ایران راهی آمریکا شد
دیپلماسی بسکتبال میان ایران و آمریکا

نظرهای خوانندگان

جرات ندارن با اسراییل بازی کنند. لعنت به دروغ و ریا. ورزش مملکت به کجا رسیده که حاضرن دروغ های شاخ دار بگن.

-- نیما ، Sep 13, 2008 در ساعت 05:59 PM

چرا آمریکا به این مسأله اعتراض نکرد؟!

-- بدون نام ، Sep 13, 2008 در ساعت 05:59 PM

اگر کانادا و اسرائیل با هم بازی میکردنند و سپس ایران و امریکا بازی داشتند ایران شاید قادر بود با باخت کنترل شده مقابل اسرائیل قرار نگیرد ولی با تغیر برنامه ایران نمیتوانست احتمالا طوری بازی کند که مقابل اسرائیل قرار نگیرد در نتیجه با کلک وبهانه قرار دادن تغیر برنامه از شرکت دربازی انصراف داد چون در صورت رودر روئی با اسرائیل وترک بازی هزینه زیاد بود بنظرم در مسابقات بین المللی بهتر است مسئولین ابتدا ایران اسلامی را مقابل اسرائیل بطور مستقیم و بدون قرعه کشی قرار دهند تا مطمئن شونند که ایران اسلامی لایق شرکت در مسابقات جهانی نیست

-- حسن ، Sep 13, 2008 در ساعت 05:59 PM

آخه فکر می کردن که اگه آمریکا رو شکست بدن و اسرائیل هم کانادا رو از پیش رو برداره اونوقت چه بهانه ای باید بتراشن تا با اسرائیل روبرو نشن.
این حکومت خودش برای "روح المپیزم و منشور المپیک" ارزش قائل نیست.

-- بدون نام ، Sep 13, 2008 در ساعت 05:59 PM

روح المپیزم در مقابل رژیمی مثل اسراییل معنا نداره. در ثانی اونا حق نداشتن زمان مسابقه رو به بهانه های واهی تغییر بدن. به نظر من کار خوبی کردن کنار کشیدن.

-- افشار ، Sep 13, 2008 در ساعت 05:59 PM

اینکه نخواسته اند رودروی اسرائیل قرار بگیرند قابل تقدیر است و باید مورد حمایت قرار گیرند

-- بدون نام ، Sep 14, 2008 در ساعت 05:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)