تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بیانیه دومین سالگرد رادیو زمانه

دو سال از راه‌اندازی رادیو و وب‌سایت زمانه می‌گذرد و روابط عمومی زمانه به این مناسبت، روز پنج‌شنبه ۱۱ سپتامبر بیانیه‌ای صادر کرد. دو سال پیش در این روز زمانه پخش رسمی خود را آغاز کرد.

این بیانیه مرور سریعی دارد بر چند و چون پیشرفت این ایستگاه رادیویی در یک سال گذشته و تکاپوی فرهنگی آن. رادیو زمانه رسانه‌ای است که با مشارکت مخاطبان به تولید برنامه می‌پردازد و بر پایه ژورنالیسم شهروندی شکل گرفته است.

در بخش‌هایی از این بیانیه می‌خوانیم: رادیو زمانه، رسانه‌ای فارسی‌زبان و مستقر در آمستردام و یک سکوی مشارکتی است برای تشویق ژورنالیسم شهروندی.

زمانه در خلال دو سال گذشته گزارش‌هایی را از روزنامه‌نگاران حرفه‌ای، مؤلفان، وبلاگ‌نویسان و شهروندان منتشر کرده است.


در یک بازه زمانی کوتاه، وب‌سایت زمانه از میان ۵۵ میلیون تارنمایی که توسط تکنوراتی رده‌بندی شده توانسته در میان پنج هزار تارنمای برتر قرار بگیرد.

بر پایه آمار سایت تکنوراتی، تنها در شش ماه اخیر مطالب زمانه ۳۶ هزار بار در وبلاگها و بسایتها پیوند یا لینک گرفته است که این بالاترین تعداد لینک به یک رسانه فارسی‌زبان در خارج از کشور است.

هم‌چنین بر پایه گزارش سایت دیدیش، منبع آمارهای وبلاگستان فارسی، تارنمای زمانه از نظر شراکت لینک در میان بلاگرهای ایرانی در رده نخست قرار دارد.

زمانه تنها در شش ماه نخست سال ۲۰۰۸ علاوه بر خبرهای روزانه، بیش از ۵۰۰ گزارش و مصاحبه با موضوع حقوق بشر، زنان و جامعه داشته است.

طی دو سال فعالیت، تعداد بازدید‌ها از صفحات سایت رادیو زمانه به بیش از چهار میلیون صفحه در ماه رسیده است.

زمانه مشوق شهروندان برای مشارکت در این رسانه است در این زمینه از وبلاگ‌نویسان و دیگران دعوت کرده تا نوشته‌ها و مطالب خود را به این رادیو بفرستند. زمانه در این زمینه، آموزش‌هایی برای ضبط خانگی برنامه نیز ترتیب داده است.

از آغاز پخش برنامه‌های زمانه در اوت ۲۰۰۶ تا کنون شمار مخاطبان این رسانه رشد بسیار سریعی (در حدود ۳۰ درصد در هفت ماه اول) داشته است و تنها ظرف سال 2007 چهار برابر شده است.

این آهنگ رشد با وجود این‌که رادیو زمانه هیچ امکانی برای تبلیغات در ایران ندارد، قابل توجه است.


درباره زمانه
تماس با ما
روش مشارکت
مانیفست زمانه (به زبان انگلیسی، فرمت PDF)
بیانیه مطبوعاتی رادیو زمانه به مناسبت نخستین سالگرد تأسیس آن

نظرهای خوانندگان

به نظر من هم رادیو زمانه تا حالا خوب کار کرده.
البته تو ایران فیلتره ولی همیشه با فیلتر شکن بازش میکنم

-- میلاد ، Sep 12, 2008 در ساعت 06:32 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)