تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محسن نامجو از ملت ایران «عذرخواهی کرد»

محسن نامجو به خاطر آن‌چه که «تمسخر و اهانت به قرآن» خوانده شده، با ارسال نامه‌ای از ملت ایران عذرخواهی کرد.

به گزارش شبکه ایران، این اقدام در پی شکایت یک قاری قرآن و شورای عالی قرآن سازمان بهزیستی از محسن نامجو صورت می‌گیرد. در ششم شهریور ماه عباس سلیمی؛ قاری و مجری برنامه‌های قرآنی صدا و سیما با طرح شکایتی، از سعید مرتضوی دادستان تهران خواستار مجازات این خواننده پاپ به خاطر «اهانت» به قرآن شده بود.

محسن نامجو در متنی كه از سوی مشاور مطبوعاتی او در اختيار خبرگزاری‌ها قرار گرفته، نوشته است: « بنده، محسن نامجو، طی اين نامه بدون ذكر هيچ مقدمه‌ای بابت تبعات اجتماعی كه تجربه شخصی و خصوصی‌ام اين‌گونه در پی داشته، به طريق زير رسما عذرخواهی می‌كنم.»

وی در این نامه از مادر، مراجع عظام تقلید و ملت ایران عذرخواهی کرده است.

در ادامه این نامه محسن نامجو به عباس سلیمی پاسخ داده است: « آقای سليمی عزيز، من بزرگترين ضرر و زيان را از طريق سايت‌های اينترنتی كه هيچ‌كدام متعلق به من نيست ديده‌ام و چندين‌بار برای پخش شدن غيرقانونی كارهايم توسط مخاطبان ناشناس، مجبور به توضيح رسمی يا غير رسمی شده‌ام. برادر عزيز تنها سايت رسمی متعلق به بنده كه بعد از دانشجو شدنم در كشور اتريش تاسيس شده است با آدرس www.mohsennamjoo.at می‌باشد كه هرگونه خطايی در آن مشاهده شود، مسئوليت آن مستقيما متوجه بنده خواهد بود. می‌توانيد خودتان ببينيد و قضاوت كنيد.»

وی در بخشی از این نامه از انتشار کارهای جدید خود نیز خبر داده است.« بنده در حال حاضر روی ۲ دعا از كتاب مفاتيح‌الجنان ملودی‌های مذهبی ساخته‌ام. همچنين ۳ ملودی مختلف متناسب با كلام اذان آماده ضبط و انتشار دارم كه هر كدام از آن‌ها اگر خدا بخواهد می‌تواند برای روح ملت مسلمان ايران، مانند اذان مرحوم موذن‌زاده تا چند سال به يادگار بماند.»

وی در ادامه این نامه نوشته است:« سه روز بعد از نوشتن اين ندامت‌نامه قرار است در سانفرانسيسكو و چند شهر ديگر كشور آمريكا روی صحنه بروم اما حلقه «و ان يكاد»ی كه مادرم برايم خريده است را چه اين‌جا و چه در هر جای ديگر بر گردن دارم. باور كنيد اگر پای ماجراجويی و مطرح كردن خويش در ميان باشد می‌توان از شكايت‌هايی اين چنين استفاده كرد و كار اقامت هميشگی در خارج از ايران را به سامان رساند، اما خداوند شاهد است كه دوری از ايران برايم مرگ مسلم است.»

وی در انتهای نامه خود خواسته تا از پخش بیشتر ترانه مورد شکایت جلوگیری شود: «آقای سليمی عزيز، بدين‌وسيله خواهش می‌كنم بعد از دريافت اين عذرخواهی رسمی كه رو به تمام ملت ايران می‌باشد، تا آن‌جا كه ممكن است شما هم با مراجعه به آن «ناجوانمرد» از اشاعه بيشتر جلوگيری فرماييد، باشد كه روزی من شكايت رسمی‌ام را از آن‌ آقا به مراجع تسليم كنم. اين درست مثل اين است كه كسی خدای ناكرده با دوربينش سر در شخصی‌ترين حريم‌های زندگی خصوصی من و شما كند.»

شکایت ازمحسن نامجو در حالی صورت می‌گیرد که تیتراژ دو سریال تلویزیونی با صدای وی تهیه شده که یکی از این سریال‌ها با نام "ترش و شیرین" به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های مناسبتی تبدیل شده بود.

محسن نامجو یکی از جنجالی ‌ترین خوانندگان موسیقی زیرزمینی ایران است که تاکنون موفق به برگزاری کنسرت رسمی در ایران نشده است.

بسیاری از کار‌های او واکنش‌های متفاوتی را در بین دست اندکاران و علاقمندان موسیقی برانگیخته است.

محسن نامجو خواننده، موسیقی‌دان و ترانه‌سرا، در اسفند سال ۱۳۵۴ در تربت جام متولد شد.

مشخصهٔ آثار او «تلفیق» است. تلفیق سبک‌های مختلف موسیقی ایرانی و خارجی و تلفیق اشعار کلاسیک با شعرهایی که خود می‌سراید.

در موسیقی‌ نامجو گوشه‌هایی از سبک‌های راک، سنتی، بلوز، جاز و محلی به گوش می‌رسد.

Share


مرتبط
شکایت یک قاری قرآن از محسن نامجو
موضوع شکایت از محسن نامجو در بالاترین

نظرهای خوانندگان

البته زمین واقعاً می‌گرده، حتا بویِ دادگاه تفتیش عقاید.

-- خاطره ، Sep 5, 2008

والا باید گشت و مجرم و متهم و مسبب اصلی رو پیدا کرد. ما باید حتا به دستشویی رفتن ئخودم را هم عذر بخواهیم ! چرا؟ چرا ندارد! زیرا در همان فضایی که ما دستشویی می رویم و گاز میپراکنیم صدای اذان هم بلند می شود و هاکذا! صدای نعوض و عوض هم همینطور و هاکذا!! و همه چیز به هم وصل است و هاکذا .

-- محمد صادق البیان ، Sep 5, 2008

دامت گرم که در توبه کردن هم این آقایان رو افشا می‌کنی‌

لیلا

-- leila ، Sep 6, 2008

بدبخت

-- بدون نام ، Sep 6, 2008

نمي دونم مي تونم خودم رو جاي محسن نامجو بذارم و بعد قضاوت كنم يا نه ؟؟ اما خداييش ، آدمي در سطح نامجو با اين همه استعداد و توانايي ، اينقدر ضعيف و ترس خورده در برابر نمايندگان جهل و جنون و جنايت كه عقايد مذهبي رو دستاويز قرارداده اند براي سركوب

-- رامين ، Sep 6, 2008

از کی تا حالا عباس سلیمی شده وکیل و قیم قاری ها؟یا اینکه شده مالک و صاحب قران؟ قران همونقدر که به عباس سلیمی دخل و ربط داره همونقدرم به محسن نامجو دخل و ربط داره. نامجو به جای این عذرخواهی باید بهش می گفت تو رو سننه؟

-- jamshid ، Sep 6, 2008

کسانی به آقای نامجو خرده می گیرند که شاید هنوز طعم
زندانهای جمهوری اسلامی رو نچشیده اند من یکی که وقتی شرح وضعیت آقای باقی رو تو زندان خوندم نتونستم جلوی گریستن خودمو بگیرم

-- بدون نام ، Sep 6, 2008

در ایران هر کسی را به طریقی می کشند! و ماشالا به ترس! اونم اینهمه!

-- بی نام ، Sep 6, 2008

اصلا لزومی به عذر خواهی نبود.گور پدر هرکی شکایت کرده.

-- حسین از شیراز ، Sep 6, 2008

اینقدر عجز و لابه به درگاه شاکیان حرفه ای حکومتی برای چه؟ به همان میزان که از موسیقی نامجو لذت برده بودم، از این توبه نامه ی موهن و ذلیلانه رنجیده شدم

-- هاتف ، Sep 6, 2008

khub ast ke in chenin aghaie namjoo be dasto pa oftadeh hala .tarafdaranash bebinando begeryand

-- shahrokh ، Sep 6, 2008

آقای نامجو اگر می خواهند عذرخواهی کنند میل خودشان است اما دیگر چرا پای "ملت" را در میان می کشند؟ مگر ما از ایشان شکایت کرده بودیم؟؟؟؟ متاسفم آقای نامجو! من موسیقی شما را بسیار دوست داشتم و دارم اما این برخورد زبون؟ شما می توانستید حتا عذرخواهی هم بکنید اما فقط از عده ای که از شما شکایت کرده اند نه "ملت ایران" بعد ما درک می کردیم که در کشوری که آزادی بیان و عقیده به هر شکلی وجود ندارد شما مجبور هستید این عذرخواهی را بکنید تا بتوانید زنده بمانید ما این مقدار را درک می کنیم چون خود از آن تباریم اما دیگر تا این حد؟ و با این دلایل؟ حالا اگر پای وان یکادتون را به میان نمی کشیدید نمی شد؟ به نظر می رسد که شما به حرف هایی که زده اید اعتقاد دارید اگر نه خیلی پرغرور تر می توانستید از خودتان دفاع کنید بدون این که خطری عمدی را متوجه خود کرده باشید. من بعید می دانم که آقایان شما را با این جملات ببخشند و از "گناهتان" بگذرند فقط خواستند به نمایندگی شما همه را خوارتر کنند و به نظر می رسد که شما آب به آسیابشان ریختید با این عذرخواهی. البته من هم چنان به موسیقی شما گوش خواهم داد همان طور که هم چنان فیلم های الیا کازان را تماشا خواهم کرد اما بدونید که شما هم به نوبه ی خودتون به حقوق من تجاوز کردید. ملت ایران از شما شکایتی نکرده بود کاش عذرخواهی تان را از همان ها می کردیدکه از شما شکایت کرده اند. راستی قول نمی دهید که در امریکا با پای چپ به توالت بروید شاید این هم کمک کند و "ملت ایران" از شما راضی تر بشود و بخشی از نگرانی ها و بدبختی ها و معضلاتش حل شود و بخصوص امریکایی ها بدانند که ما "ملت ایران" سفت و سخت پشت "ارزش های اسلامی" مان ایستاده ایم. از ماست که بر ماست آقای نامجو! دولت جمهوری اسلامی از مریخ نیامده اینها همین فامیل های خودمان هستند.

-- شهره ، Sep 6, 2008

سریال‌ مناسبتی دیگر چیست؟

-- پیام ، Sep 6, 2008

زرشک!چی خیال می کردیم؛چی بود!!!آدم این قدر ترسو!روزی که خربزه می خورد؛خبر نداشت،تاوان میل کردن خربزه در این ملک زیاد است.

-- کاوه ، Sep 6, 2008

بي شك محسن عزيز هميشه منتظر اين بود كه يه جورايي حال رفيق معززش .....بگيره و تمام تقصيرات را گردن او بندازه .
البته اون جونور هم حقشه چون واقعا نامجو نميخواست كه اين ترانه ها منتشر بشه و از يك طرف ديگر هم يادم نميره كه دائم بهش ميگفتيم :
پس غلط كردي رفتي استوديو ضبط ش كردي !
حال مونده بين گناه و بيگناهي . مونده بين ژانت و مامانش . مونده بين ايران و اتريش . بين آبجو و عرق بيدمشك . بين زمانه و راديو جوان.

-- داود ، Sep 6, 2008

waghean baratun moteasefam aghaie namjoo.albateh eshtebahe ma irani hast ke be shoma baha dadim .sjhoma ke bar ha goftid na moetarezid wa na wa na ahle in harfha.tarikh darbarehie shoma ghezawat mikoneh.mamnun az radio zamaneh baraie in roshangari

-- shima ، Sep 6, 2008

این هم از آقای نامجو

-- آرمان ، Sep 6, 2008

دیازپام 10 خورانده اند خلق را

-- آرمان ، Sep 6, 2008

از این عذر خواهی ها و توبه کردنها در جمهوری اسلامی زیاد دیدیم اقای نامجو مگر نمی دانسته اند که خواندن قران فقط در صلاحیت روحانیت و مداحان محترم است و دیگران حق ندارند قران بخوانند چه به رسد قران خواندن ان هم در یک ترانه ! اقای نامجو اگر می خواهید اسلام را اشائه دهید باید طبق روش اقایان باشید همین روشی که دین گریزی و ... ارمغان ان است .

-- بهزاد مانی ، Sep 6, 2008

سیاست که هنر و هنرمند نمیشناسد... دم همه را میچیند...
من هم از این عجز و لابه‌ی عجولانه‌ی نامجو خوشم نیامد.
یک ذره بیشتر شاید اگر صبر میکرد نیازی به این عذرخواهی شتابزده احساس نمیکرد.
به هر حال، هر کسی باید در زندگی اش یکی دو تا اشتباه بزرگ بکند دیگر...
بی خیال...
و ان یکادت را بخوان نامجو جان... بی خیال...

-- هادی ، Sep 6, 2008

شهره خوب نوشته. متاسفانه بسیار درد ناک است که کسی که این همه در کشفیات درونی خودش غلو کرده ناگهان این چنین ذلیل درمانده شود و خودش را به عطسه ی خوکی بفروشد. من یادآور می شوم که فریاد خود اولیا الله هم نامسلمانی و حتا ضد اسلامی شدن و توهین های مردم به اسلام به هوا رفته و خوشبختانه طشت دین ستیزی و دین گریزی مردم از بام مساجد و حمام های عمومی به سنگفرش کوچه افتاده و من حالا درمانده ام که این محسن نامجوی جویای نام چطور و از کجا دانسته که خوانندگی توهینی ست به اسلام؟ و باز بدبختانه ما قرنها از غرب پیشرفته دوریم که در آنجا در انقلاب فرانسه کلیسا ها را تبدیل طویله کردند و در آن اسب و قاطر بستند و ما در انقلابمان به مساجد رفتیم و شمشیرها مان را تیز در دست زنگیان سرمست از خون گذاشتیم و گردن بر لب گودال و آنها با ما چنان کردند که آمیر مومنینشان با یهودیان بنی قریضه کرد. و آری این جا بود منش و سرافرازی آن طنز نویس قهارمان و آن ندامتنامه اش در زندان اوین و بازتولیدش در روزنامه کیهان و این هم از آین نامآور نامجو محسن خواننده و پوزشش از مراجع تقلید و هاکذا. و من که جزو مردم به خاط این پوزش خواهیت ترا نمی بخشم! گر چه به خونآشامی و خونرِزی و خونطلبی و خون و خون و خون این اربابان مسجد هم گواهی می دهم.

-- پروانه دانشجو از تهران ، Sep 6, 2008

نامجو جان کاش برای ما هم نامه ای بنویسی و بگویی که تو که رفته بودی اتریش درست را بخوانی و "انشاالله" واقعن باب دیلن بشوی بلیط کنسرتت هم که "ماشاالله" قیمتش برای ملت واقعی ایران قابل پرداخت نیست خب یک کم دیگر صبر می کردی شاید دنیا می چرخید و این قدر دستپاچه آبروی ما طرفدرانت را نمی بردی. خارجی هاش پای جانشان در رابطه با اهانت به اسلام می ایستند تو که دیگر از خودمان بودی و فقط یک تجربه کرده بودی. صبر می کردی و این قدر لابه نمی کردی خودمان پشتت می ایستادیم. خب بقول آن کامنت بالایی هر کس یک جوری می میرد. حالا امیدواریم از این چیزهایی که نوشته ای خواهی خواند بگذری و واقعا برای ملت ایران بخوانی نه برای قدرت. اگر هم واقعا اعتقاد داری خب پس سوراخ دعا را گم کرده ای چون جوان های آن مملکت تو را دوست داشتند برای این که حرف روزهای سیاه آن ها را می خواندی نه حرف وان یکادت را.

-- نسرین ، Sep 7, 2008

اگر نامجو رو واقعا دوست داريد (يا داشتيد)، چرا اينقدر براش تعيين تكليف مي كنيد؟!
حتما صلاح دانسته كه اين نامه رو بنويسه . حالا يا از سر احساس يا از سر عقل.
به هرحال شما كه نمي خواهيد آزادي اين آقا را بهش ديكته كنيد چه بگويد چه نگويد.
بهتر است به جاي ورود غير قانوني به چارچوب محسن عزيز، همچنان برايش احترام قائل باشيم.
آيا ايشان مياد بگه شما از صبح چه بكنيد و چه نكنيد؟

-- J.O. ، Sep 7, 2008

محسن جان
همان به كه ترياك را به بازدممان بپزيم
همان به كه از كانال 2 واتو واتو بيايد
همان به كه برويم سر كوچه پكي سيگار بگيريم
همان به كه برويم جان بديم تا بميريم
.
.
.
دست حق به همراهت

-- افشين ، Sep 7, 2008

اين اقاي قاري قران در حدي نيست كه از محسن نامجو شكايت كند
محسن جون دمت گرم

-- ali ، Sep 10, 2008

واقعا براي آقاي سليمي نمين متاسف هستم كه اين افكار متهجرانه را در سر دارند. آيا ايشان نميدانند كه قرآن منظوم است؟ آيا نميداند قرآن به سبك شعر نازل شده؟
آقاي سليمي نمين و كساني كه روزي 17 ركعت نماز مي خوانيد خودتان قضاوت كنيد،آيا موقع خواندن آيات قرآن متوجه هم وزن بودن آنها نشده ايد؟
پس چه ايرادي دارد كه آهنگي هم به آن اضافه شود و ريتم آن را تغيير دهيم؟

"""آيا اين كار در معنا و مفهوم و تفسير آیات قرآن تغييري مي دهد؟""""

-- يك ايراني مسلمان ، Sep 13, 2008

از همه جالب تر آن احمقهایی هستند که 150 دلار بابت کنسرت این بابا پرداخت کردند.
ما ملت شعورمان در همین حد است و گرنه
این همه مصیبت در این 30 سال بر ما نازل نمیگشت.

-- بلهول دربدر ، Sep 13, 2008

نه هر كه سر بتراشد قلندري داند نه هر كه طرف كله كج نهاد و تند نشست ، كلاه داري و آئين سروري داند

-- عليرضا ، Sep 16, 2008

ادعای pink floyd داشتن چه اسون.mr namjoo فقط نو اوری برای موندگاری لازم نیست داری تو امریکا کنسرت میدی با ملودی گذاشتن روی مفاتیح؟ بیچاره حافظ! تو دم از حافظ میزنی؟ مفاتیح؟!!!

-- علیرضا محصص ، Sep 17, 2008

این حرفا رو ول کنین.بقول خوده نامجوش!!!!!
عدد بده ه ه ه

-- am ، Sep 21, 2008

عجب مردمی داریم ما! با شکنجه‌گر حال می‌کنن. ... بعضی از رفقای ما که از این کار نامجو ناراحتن به نظرم بیمار روانی‌ای چیزی‌ان!

-- محمدرضا ، Sep 23, 2008

در شهر كه شد مست گيرن هر انكه هست گيرن.

-- ali ، Sep 26, 2008

هرکسی مسول کارای خودشه.
من نمیدونم چرا مردم اینقدر دوست دارن جای دیگران نظر بدن. شما چه میدونین اون تو چه شرایطی بوده. یه گوشه نشستین و واسه رفتار دیگران رو شکم پر حکم صادر میکنین.
خوب کاری کرده.

-- مهتاب ، Mar 15, 2009

يعني آقاي نامجو تا اين حد از خوندن اون آهنگ پشيمون هستند؟؟؟؟
من احساس مي كردم با يك فكري اين آهنگ رو و اين آيه ي به خصوص كه خيلي مفهوم مهمي داره رو خوندن!....به هرحال من با وجود اينكه خودم قرآن مي خونم و اعتقاد دارم و مفهوم اين آيه رو درك كردم(انشاءالله!)خيلي لذت بردم و هيچ گونه بي حرمتي نسبت به قرآن نديدم!!......بلكه خيلي هم خوشحال شدم كه بعضي آيات اينگونه به صورت متفاوت خوانده ميشه و كاربرد داره...... به طوريكه حتي بعضي جوون هاي هم سنو سال خودم با علاقه مي خونيم ..... نمي دونم چرا هميشه دوست داريم قرآن رو براي افراد خاص و مكان هاي خاص!اختصاص بديم؟؟؟؟
همين كارها رو مي كنيم كه باعث ِِ محجور شدن قرآن و مفاهيم اون در زندگي!شديم


به اميد آگاهي....

محسن نامجو عزيز،براتون هرجا هستيد ارزوي پيروزي و سربلندي و پيشرفت روزافزون در كارهاتون رو دارم .. لطفا به كارتون ادامه بديد .. من به عنوان يك دختر مذهبي! آهنگ هاتونو خيلي دوست دارم !...و فكر مي كنم مفاهيم عميق و هدف هاي بزرگي در اون نهفته

به اميد درك بهتر

در پناه خدا باشيد


يا حق

-- مــينا ، Mar 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)