تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

افزایش نگرانی‌ها از سرنوشت یک جوان مسیحی

نگرانی‌ها از سرنوشت یک جوان مسیحی در ایران که گفته می‌شود ۱۲ روز پیش به اداره اطلاعات شهر مشهد در شمالی شرقی این کشور احضار شده، افزایش یافته است.

نام این جوان پیرو آئین مسیحیت، رامیتن سودمند اعلام شده است.
وی فرزند ارشد حسین سودمند، کشیشی است که بنا به گزارش سایت « شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان»، در سال ۱۹۹۰ میلادی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی به خاطر امتناع از انکار «ایمان مسیحی‌« به ارتداد متهم و و در زندان مشهد اعدام شد.

حسین سودمند کیست؟

«شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان»، چهارم شهریور ماه گزارش کرده بود که رامتین سودمند روز ۳۱ مرداد ماه طی یک احضار شفاهی به اداره اطلاعات شهر مشهد فراخوانده شده است و از آن پس هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

براساس این گزارش، تلاش‌های خانواده وی برای اطلاع از سرنوشت فرزندشان تاکنون بی‌نتیجه مانده و مقامات امنیتی حاضر به همکاری در این زمینه نشده‌اند.

آن‌طور که رسانه‌های مسیحی فارسی زبان اعلام کرده‌اند، هنوز اتهامی که بر اساس آن آقای سودمند احضار شده، مشخص نشده است.
گزارش‌ها از ایران حکایت از آن می‌کنند که برادر رامتین سودمند نیز روز گذشته به اداره اطلاعات شهر مشهد احضار شده است.

گفته می‌شود هیچ وکیلی به‌خاطر «تهدیدات مقام‌های اطلاعاتی» حاضر به قبول وکالت پرونده آقای سودمند نشده است.

پیش‌تر در پنجم مرداد ماه سال‌جاری نیز مقامات امنیتی اصفهان، ۱۶ مسیحی را بازداشت کرده بودند.

با وجود آنکه هنوز در قوانین کیفری جمهوری اسلامی، مجازاتی برای ارتداد تعریف نشده، اما به موجب قوانین شرع اسلام، بازگشت از دین اسلام به مفهوم «ارتداد» و درخور مجازات مرگ است.

مقامات امنیتی ایران در ۱۹ آذرماه سال‌ گذشته نیز، ۱۴ تن از مسیحیان را در شهرهای رشت، کرج و تهران دستگیر کرده بودند.

در ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز در شهر شیراز ۱۰ مسیحی بازداشت شدند.
این دستگیرشدگان کسانی هستند که به کیش مسیحیت درآمده‌اند.


در همین رابطه:
«بازداشت ۱۶ شهروند مسیحی در اصفهان»
مخالفت نیوزیلند با درخواست پناهندگی یک ایرانی مسیحی‌

نظرهای خوانندگان

ما نمي دانيم چرا مناديان حقوق بشر و روشنفكران ديني تا حرف از احكامي كه براي ارتداد در قانون كنوني ايران است مي آيد ساكت مي شوند.چرا هيچ كس از حق آزادي در انتخاب دين دفاع نمي كند.چرا حقوق بشر در ايران تبديل شده به طبيعي دانستن همجنسگرايي وتاكيد بر فمينيسم و حقوق زنان و سنگسار و اين مسايل اما هيچ حرذفي از آزادي در انتخاب دين نيست.
شما را به هر چه ايمان داريد !بر آزادي ايمان در ايران تاكيد كنيد به جاي اينكه هر روز يك مقاله ي غير مستقيم و نچندان مستند در مورد گي ها بگذاريد

-- مرتد ، Sep 2, 2008 در ساعت 12:02 PM

اولا حقوق بشر در ایران تبدیل به دفاع از حقوق همجنسگرایان فمینیستها ومبارزه با مجازاتهای غیر انسانی نشده بلکه تنها این مدیا و رسانه های آزاد اندیش ایرانی خارج از ایران هستند که که در حد بضاعتشان می خواهند تریبونی برای افرادی باشند که در ایران نه تنها تریبون ندارند بلکه بعضی از انها اصلاحق حیات هم ندارند/ شما بهتر است بجای انکار و به سخره گرفتن اقلیتهایی مانند دگرباشان و همجنسگرایان تنها از حق آزادی خودتان و افراد دیگر درانتخاب دین و یا احیانا تغییر مذهب البته و صد البته با توضیحات قانع کننده و مستند علمی فلسفی صحبت کنید و مطمئن باشید
دفاع از حقوق اقلیتها و فمنیستها جای شما را برای دفاع از عقایدتان تنگ نمی کند شرط اول ایمان پاکیزگی روح و جسم برای تعالی بخشیدن به روح است می خواهید این کار را را با تمسک و توسل به بودا موسی مسیح محمد یا زرتشت انجام دهید مهم این است که پندارتان نیک باشد
آنگاه میبینید که چگونه بدون انکه انتظارش را داشته اید از طرف روشنفکر و غیر روشنفکر موردحمایت معنوی و کلامی قرار میگیرید به دیگران وطرز فکرشان احترام بگذارید تا خودتان هم مورد احترام قرار گیرید.

-- بدون نام ، Sep 3, 2008 در ساعت 12:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)