تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

براون: اروپا در رابطه با روسیه تجدید نظر کند

گوردون براون نخست‌وزیر بریتانیا در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا بر سر بحران قفقاز، خواهان تجدیدنظر کشورهای عضو این اتحادیه در روابط خود با روسیه شد.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، آقای براون گفت که ناتو و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از «تجاوزات آتی روسیه» باید در روابط خود با این کشور تجدیدنظر کنند.

وی در روزنامه آبزرور نوشت که اتحادیه اروپا باید هرچه سریع‌تر با دیگر تولیدکنندگان نفت و گاز ارتباط برقرار کند، در غیر این صورت به شرکای غیرقابل اعتماد وابسته می‌شود.

اظهارات آقای براون به دنبال افزایش نگرانی‌ها بر سر احتمال قطع گاز و نفت ازسوی روسیه بدنبال بحران قفقاز مطرح می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها نخست‌وزیر بریتانیا افزود که روسیه تنها در صورت پایبندی به قوانین بین‌المللی می‌تواند با گروه هشت کشور صنعتی، سازمان تجارت جهانی، شورای امنیت و اتحادیه اروپا همکاری داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز خبر داد که آقای براون گفته است که با سران اروپا بر سر ضرورت احترام روسیه به تمامیت ارضی گرجستان و عقب‌نشینی کامل از این کشور گفتگو خواهد کرد.

وی ادامه داد که به دیمیتری مدودوف رئیس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی گفته است که باید در انتظار پاسخ شدیداللحن اتحادیه اروپا به خاطر مناقشه با گرجستان باشد.

در حالی که فشارهای اتحادیه اروپا علیه روسیه افزایش می‌یابد، وزارت‌خارجه این کشور اعلام کرد که خواهان پایان یافتن هرچه سریع‌تر تنش‌های ناشی از بحران قفقاز است.

کرملین نیز با انتشار بیانیه‌ای از درخواست مسکو برای حضور بیشتر ناظران شورای امنیت و اتحادیه اروپا در گرجستان خبر داد.

نظرهای خوانندگان

بازم دم روسیه گرم.باید یکی جلوی این اروپایی ها درمی آمد.آخه قاره ای که با نفت و گاز ما و روسیه سر پاست چه حرفی برای تهدید می تواند داشته باشد.یه سری تهدید قطع انرژی رو عملی کنند .یه ذره هم اروپایی ها طمع تحریم وبچشن!

-- اسلام فقط شیعه ، Aug 31, 2008 در ساعت 07:32 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)