تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پیام تبریک خاتمی به هادی ساعی

هم‌زمان با انتشار پیام‌های تبریک مقامات جمهوری اسلامی به هادی ساعی تکواندوکاری که توانست تنها مدال طلای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ را کسب کند، محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق ایران نیز با صدور پیامی موفقیت وی را تبریک گفت.

هادی ساعی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، روز گذشته توانست با شکست حریف ایتالیایی خود در وزن سوم تکواندو به دومین مدال طلای خود در المپیک دست یابد.

محمد خاتمی در پیام خود هادی ساعی را شایسته این پیرزوی دانسته و آورده است: «ملت بزرگوار مستحق شادی در بلندی ناشی از این افتخار است.»

مدال طلای هادی ساعی در حالی کسب شد که کاروان ورزشی ایران پیش از آن تنها موفق به کسب یک برنز در رشته کشتی از سوی مراد محمدی شده بود.

کاپیتان تیم تکواندوی ایران با کسب مدال طلای المپک ۲۰۰۸ پکن، عنوان پرافتخارترین ورزشکار این کشور در ادوار مختلف المپیک را از آن خود کرد.

وی پیش از این وی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی مدال برنز و در المپیک ۲۰۰۴ آتن مدال طلا کسب کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد، محمد خاتمی، مهدی کروبی مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی هستند که طی دیروز و امروز با صدور پیام‌های جداگانه‌ای موفقیقت هادی ساعی را تبریک گفته‌اند.

رتبه‌بندی ورزشکاران ایران در تاریخ المپیک
در همین حال خبرگزاری مهر رده‌بندی بهترین ورزشکاران ایران در ادوار مختلف المپیک را به این شرح اعلام کرده است:

۱. هادی ساعی: دو مدال طلا (۲۰۰۴) و (۲۰۰۸)، یک برنز (۲۰۰۰)
۲. حسین رضازاده: دو مدال طلا (۲۰۰۰ و ۲۰۰۴)

۳. غلامرضا تختی: یک طلا (۱۹۵۶)، دو نقره (۱۹۵۲ و ۱۹۶۰) و یک مقام چهارم (۱۹۶۴)

۴. محمد نصیری: یک طلا (۱۹۶۸)، یک نقره (۱۹۷۲) و یک برنز (۱۹۷۶) و یک مقام پانزدهم (۱۹۶۴)

۵. رسول خادم: یک طلا (۱۹۹۶) و یک برنز (۱۹۹۲)

۶. عسکری محمدیان: دو نقره (۱۹۸۸ و ۱۹۹۲)

۷. محمود نامجو: یک نقره (۱۹۵۲) و یک برنز (۱۹۵۶)

۸. امیررضا خادم: دو برنز (۱۹۹۲ و ۱۹۹۶)، چهارم (۲۰۰۰) و حذف (۱۹۸۸)

ضرورت پاسخگویی مسئولان
پیام آقای خاتمی در حالی منتشر می‌شود که نتایج ضعیف ورزشکاران ایرانی در المپیک انتقاد‌های فراوانی را از مسئولان ورزش دولت نهم به‌همراه داشته است.

برخی از رسانه‌ها در هفته گذشته خواستار پاسخگویی صریح مسئولان ورزشی کشور در این خصوص شده‌اند.
به گزارش امروز شنبه وب‌سایت بنیاد باران، آقای خاتمی در دیدار با جمعی از خبرنگاران ورزشی با انتقاد از عملکرد مسئولان ورزشی کشور گفت که اگر حمایت از ورزش کشور که در سال‌های گذشته پایه‌ریزی شده بود درست ادامه پیدا می‌کرد «امروز در المپیک دچار این مشکلات نمی‌شدیم.»

آقای خاتمی افزود: «نباید فقط گفت مشکلات داوری و بدشانسی مانع از کسب مدال شد. چرا باید قبل از المپیک تعدادی از ورزشکاران دچار آسیب‌دیدگی ‌شوند و چرا قهرمانی که به او امید داشتیم، شکست بخورد و حذف شود؟ آن ورزشکار تقصیری ندارد، بلکه یک جای کار اشکال دارد.»

رئیس‌جمهور سابق ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به شکست‌های ورزشکاران این کشور در المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت:‌«شاید ما در میانه راه سستی کرده‌ایم یا بعدی‌ها راه ما را ادامه نداده‌اند، اما به هر حال مسئولان باید جواب مردم را بدهند.»

نظرهای خوانندگان

هادی ساعی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، هادی ساعی روز گذشته توانست با شکست حریف ایتالیایی خود در وزن سوم تکواندو به دومین مدال طلای خود در المپیک دست یابد
hadi e saai e dovom hazf shavad bizahmat :)


--
زمانه: سپاس از توجه و تدکر شما. تصحیح شد.

-- Narges ، Aug 23, 2008 در ساعت 01:50 PM

همه ی ورزشکاران ایران از دولتی سر این حکومت عدل علی و « ملی » سر حوض کوثر از دست امامان یک پیاله شراب الست و چند تا حوری جایزه خواهند گرفت از این بابت غمی نیست! و آقای خاتمی هم گلاب سربالا نیندازد که می افتد به صورت خودش. زیرا ایشان خودش یکی از این سردمداران این سی سال است و هر بدی و هر خوبیی که شده ایشان هم همه کاره بوده و هم البته پدرش و جد و آبادش. و من امیدوارم که هادی ساعی سرنوشت خودش را بسرنوشت این حکومت الله گره نزند. تمام ابهت تختی به این بود که به رژیم پهلوی نه گفت!! اگر ساعی می خواهد مردمی بماند باید این نوع پیامها را پس بفرستد و وقعی به آنها نگذارد. سلام بر ساعی.

-- یک ورزشکار سابق ، Aug 23, 2008 در ساعت 01:50 PM

drood bar varzeshkar sabegh ke jaleb neveshti , harf del mardom zadi

-- yek varzeshkar dige ، Aug 23, 2008 در ساعت 01:50 PM

bad az didane ghahremanie hadie saaee,modam be in fekr mikonam ke che kasi ma`oole ghoroore jarihe dar shoeye milionha iranie?!chera ma bayad faghat 1 medale tala dashte bahim,un yek medal ro ham ba 1000 jurnazr o niaz begirim??

-- ara ، Aug 23, 2008 در ساعت 01:50 PM

هر کسی دور بعد می خواد رییس جمهور بشه از هادی ساعی تشکر کنه. منم چون می خوام رییس جمهور بشم تشکر می کنم
هادی جان مشت محکمت ببخشید لگد محکمت بر حریفان همچون مشتی بر دهان استکبار جهانی بود ما ملت ایران از تو حمایت می کنیم امیدوار این پیام تبریک من به شما در صدا وسیما پخش بشه تا اسم من هم در اذهان مردم یاداوری بشه.
خداییش هادی ساعی ترکوند ...

-- ملت بدبخت ، Aug 23, 2008 در ساعت 01:50 PM

Doroud bar Hadi Saei, ba omide movafaghiate bishtar baraye Ishan dar fazaye varzeshe Iran

-- nam ، Aug 24, 2008 در ساعت 01:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)