تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سه عملیات انتحاری در الجزایر، ترکیه و پاکستان

در سه عملیات انتحاری در کشور‌های ترکیه، الجزایر و پاکستان ۷۴ نفر کشته و ۶۴ تن زخمی شدند.

انفجار‌های امروز سه‌شنبه در حالی روی داده‌اند که گزارش‌ها از کشته شدن ۱۰ تن از افراد ارتش فرانسه در افغانستان نیز حکایت دارند.

آن‌طور که خبرگزاری‌ها به نقل از بیانیه وزارت کشور الجزایر گزارش کرده‌اند، در حمله انتحاری امروز ۱۹ اوت در نزدیکی آکادمی پلیس در شهر یسر، واقع در ۶۰ کیلومتری شرق الجزیره، ۴۳ نفر کشته و ۳۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این مرگبارترین حمله تروریستی طی چند ماه اخیر در الجزایر بوده است.

در دسامبر گذشته نیز دو حمله هم‌زمان به دو ساختمان در پایتخت الجزایر ۱۴ تن را به کام مرگ کشاند که بیشترین آمار تلفات مربوط به حملات تروریستی قبل از حمله امروز بود.

این حمله در زمانی روی داد که متقاضیان برای ثبت‌نام در آکادمی پلیس محلی صف کشیده بودند.

الجزایر سال‌هاست که شاهد برخورد میان نیروهای امنیتی این کشور واسلامگرایانی است که دولت آنان را متهم به ارتباط با القاعده می کند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا که ریاست دوره‌ای آن را فرانسه برعهده دارد، با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم کرده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا آمده است: «ریاست اتحادیه اروپا اقدامات تروریستی امروز در الجزایر را که منجر به کشته شدن عده زیادی شده است، به شدت محکوم می کند.»

عملیات انتحاری در ترکیه
در یک عملیان انتحاری دیگر در کشور ترکیه هشت تن کشته شدند.

این عملیات امروز سه‌شنبه در شهر مرسین واقع در جنوب ترکیه روی داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک، در این حمله عامل انتحاری که سوار بر یک خودروی بمب گذاری شده بود، جان خود را از دست داد و شش پلیس را مجروح کرد.

برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که سرنشینان خودور بمب‌گذاری شده دونفر بوده‌اند که از سرنوشت سرنشین دیگر، گزارشی منتشر نشده است.

مسئولیت این انفجار را تاکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

عملیات انتحاری در پاکستان
در پاکستان نیز فردی در شمال غربی این کشور اقدام به منفجر کردن خود کرد که در جریان آن 23 نفر کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر اعلام کرده است که این انفجار زمانی روی داده که گروهی از مردم در اعتراض به کشته شدن یک فرد شیعه در منطقه اسلام خان تجمع کرده بودند.

همچنین بر اثر درگیرهای نظامی میان نیرو‌های امنیتی پاکستان با شبه‌نظامیان حاضر در مناطق قبیله‌نشین این کشور پنج نیروی امنیتی این کشور و ۱۳ نیروی طالبان کشته شدند.

کشته شدن ۱۰ نظامی فرانسه
در یک رویداد دیگر، یک منبع نزدیک به ریاست‌جمهوری فرانسه از کشته شدن ۱۰ نیروی نظامی این کشور در درگیری‌های روز دوشنبه و سه شنبه نزدیک کابل، پایتخت افغانستان خبر داده است.

به گزارش شبکه العربیه، این درگیر‌ی ها زمانی روی داد که یک کاروان گشت نیروهای بین المللی یاری امنیتی (ایساف) در منطقه سروبی در حدود پنجاه کیلومتری شرق کابل، مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.

فرانسه یکی از ۴۰ کشوری است که در خاک افغانستان نیروی نظامی دارد و نیروی‌های نظامی این کشور در افغانستان ۳ هزار نفر اعلام شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)