تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «مائو؛ داستان ناشناخته»

«مائو؛ داستان ناشناخته» نوشته جانگ چنگ و جان هالیدی با ترجمه بیژن اشتری از سوی نشر ثالث در ۱۵۰۰نسخه منتشر شده است.

نشریه دیلی میل، اسناد و جزئیات ارائه شده در «مائو؛ داستان ناشناخته» را حیرت‌آور و شگفت‌انگیز خوانده و در مورد آن نوشته است که کتاب‌های معدودی هستند که قادر به تغییر تاریخ باشند و این کتاب یکی از آنهاست.


مائو؛ داستان ناشناخته/ نشر ثالث ۱۳۸۷

به گزارش خبرنگار زمانه، بیژن اشتری مترجم «مائو؛ داستان ناشناخته» در مقدمه کتاب می‌نویسد: «غرب و حتی ما ایرانی‌ها مائو را عمدتا از طریق کتاب ادگار اسنوی آمریکایی (ستاره سرخ بر فراز چین) می‌شناسیم که کتابی آکنده از تعریف‌های غلو‌آمیز از مائو و انقلاب دهقانی اوست. مائو به رغم این که حکومتش باعث مرگ ۷۰ میلیون چینی – در زمان صلح- شد و جنایت‌های بسیاری انجام داد اما همچنان خوش‌نام باقی‌مانده است و تمثال او همچنان بر بالای دروازه میدان تیانانمن پکن نصب است. این خوش‌نامی، ثمره تلاش‌های حساب‌شده رژیمی است که در پوشاندن و تحریف حقایق تاریخی تجربه‌ای طولانی دارد.»

آقای اشتری افزوده است: «اکنون زمان آن فرارسیده است که اسطوره کاذب مائو فروریخته شود. این کتاب، اولین ضربه مهلک به این اسطوره قلابی است.»

کتاب «مائو؛ داستان ناشناخته» آکنده از اسناد تازه‌یاب است. بسیاری از این اسناد برای نخستین‌بار است که منتشر می‌شوند و بخش قابل توجهی از آنها برآمده از آرشیوهای تازه بازشده اتحادشوروی سابق است.

«باورمند نه چندان پرشور»، «راهپیمایی طولانی به سوی ریاست حزب»، «بناگذاری پایگاه قدرت مائو»، «فتح چین»، «دنبال کردن رویای ابرقدرتی» و «انتقام تلخ» فصل‌های کتاب هستند که نویسندگان، همه یافته‌هایشان از تولد تا پایان حیات ۸۶ ساله مائو را در آن جای داده‌ند.

اطرافیان و همکاران مائو از چوئن لای و لیو شائو تا مادام مائو و فرزندان او حضوری پررنگ و قابل لمس در این کتاب دارند.

مائو ۲۷ سال بر چین؛ پرجمعیت‌ترین کشور جهان حکومت کرد.

جانگ چنگ و جان هالیدی نویسندگان کتاب، زن و شوهری هستند که هر دو تحصیلات دانشگاهی دارند و ۱۰ سال برای تحقیق بر زندگی مائو تلاش کرده‌اند.

این کتاب همراه با یک نوشتار واپسین و نمایه، در ۹۹۶ صفحه و قیمت ۱۵ هزار تومان به بازار کتاب ایران عرضه شده است.

×××××××××××××

بخش اخبار کتاب زمانه از ناشران و نویسندگان دعوت می کند خبر تازه های کتاب خود را برای زمانه بفرستند:
[email protected]

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Yek roozi haghayegh harchand talkh bashad belakhareh rou mishavad. Dar Iran ham Inchallah be omide khoda, rou khahad shod o kessani ke sadha hezar javanan o zananan o mardane in mamlekat ra be koshtan dadand che dar jang o che paye joukheye edam o dar o .... List deraz ast rouzi barmala khahand shod. In aghayan bayad Jamhaye zahr ra amadeh konand chon be hich onvan ghabele bakhshesh nistand

-- Nam ، Aug 19, 2008

من نمی دا نم کل مردم در ان زمان نمی دانستند این رهبر جنایتکار حالا شما متوجه شده اید کشوری که سیستم اقتصادیش بافکر این رهبر پایه گذاری شده است وحالا می تواند جمعیت چین راکنترل نمایید

-- یاشار ، Aug 19, 2008

مردم چین قبل از انقلاب چین به رهبری مائوتسه دون ابتدا به میلیون ها میلیون ازجانب انگلیس بعدا از جانب جاپان و در اخیر از طرف امریکا به قتل میرسیدند و کشور شان را به مزرعه ی تریاک و مواد مخدر تبدیل کرده بودند. پس از انقلاب چین حیثیت ملی پیدا کرد و به کشور مقتدر و غیر وابسته به استعمار مبدل شد، چیزی که کاملا به خلاف میل استعمار امریکا و عوامل فرومایه ی آن میباشد. کسی که به این کتاب سراپا دروغ باور دارد و در اشاعه این دروغنامه میکوشد، باید مزدور بی مزد استعمار امریکا باشد و الی تجاوز امریکا به عراق و افغانستان ثابت ساخت که استعمار امریکا جنایت کار تر از تمام جنایتکاران جهان است و این مسئله را فقط عواملش میتوانند، انکار کنند. اگر شما عامل امریکا نیستید، دل شیر را به دل خود بسته و مطلب مرا نشر کنید.
در غیر آن و اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما. حدیث پیامبر اسلام است که معنی آن اینست، که وقتی با جاهلی روبرو شدی سلام بگو و بگذر.
ز. متقی

-- متقی ، Dec 2, 2008

این نوشته اگر نقد است بسیار غیرمسئولانه انجام شده است. من این کتاب را با اعتماد به همین نوشته شما، با بدبختی تهیه کردم و حالا می بینم که زبان ترجمه آن افتضاح است. آیا شما وظیفه نداشتید که این موضوع را به مخاطب خود بگویید؟ برای زمانه متأسفم.

-- مهران ، Jun 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)