تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«احتمال اخراج کاروان ورزشی ایران از المپیک»

رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند در صورتی که مشخص شود محمد علیرضایی، شناگر المپیکی این کشور با قصد قبلی از حضور در مرحله مقدماتی شنای ۱۰۰ متر قورباغه امتناع کرده است، ورزش ایران باید در انتظار واکنش جدی کمیته ملی المپیک باشد.

محمد علیرضایی روز گذشته در اولین روز رقابت‌های المپیک ۲۰۰۸، در حالی که یک شناگر اسراییلی نیز در گروه وی حضور داشت، از شرکت در مسابقه خودداری کرد.

رییس سازمان تربیت بدنی ایران، علت عدم شرکت آقای علیرضایی را بیماری اعلام کرد.


محمد علیرضایی، شناگر ایرانی (عکس: ایسنا)

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشته است: «اگر سران کمیته بین المللی المپیک متوجه شوند این شناگر ایرانی به دلیل مسائل سیاسی در مسابقات حضور پیدا نکرده، کل کاروان تیم ایران حاضر در بازی‌های دهکده از المپیک اخراج خواهد شد.»

این روزنامه نوشته که مسئولان ورزش جمهوری اسلامی در صورتی می‌توانند مانع حذف کاروان ورزشی ایران از المپیک ۲۰۰۸ پکن شوند که ثابت کنند آقای علیرضایی دچار بیماری بوده یا آسیبی جدی داشته است.

بر اساس این گزارش مسئولان وزرش ایران باید مدارکی به پزشکان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارائه کنند که می‌دهد شناگر آن‌ها، به علت بیماری نمی‌توانسته در مسابقات شرکت کند.

در صورتی که ایران نتواند چنین مدرکی ارائه کند «احتمال اخراج کاروان ایران از دهکده المپیک وجود خواهد داشت.»


آرش میراسماعیلی، جودوکار ایرانی

به نوشته روزنامه اعتماد، چهار سال پیش نیر آرش میراسماعیلی جودوکار ایرانی در مسابقات المپیک با حریفی اسراییلی هم‌گروه شد که مسئولان ورزش جمهوری اسلامی «برای این‌که محرومیتی متوجه کاروان ایران نشود، با مصدومیتی ساختگی، سران کمیته بین‌المللی المپیک را برای غیبت میراسماعیلی راضی کردند.»

گلف نیوز هم امروز در خبری به نقل از جیسل دیویس، سخنگوی کمیته‌ی بین‌المللی المپیک نوشت: «اگر محرز شود که ورزشکار ایرانی تعمداً در مسابقات شرکت نکرده است، IOC با این مسأله به طور جدی برخورد خواهد کرد.»

مسابقات المپیک ۲۰۰۸ از روز گذشته در کشور چین آغاز شده است.

در دو روز نخست این مسابقات هیچ یک از ورزشکاران ایران نتوانستند مدالی کسب کنند.

نظرهای خوانندگان

خب این را که همه میدانند که عمدا این کار را کرده چرا ایران را محروم نکردند و حالا که ایران در موضع ضعف است می خواهند محروم کنند؟ پس المپیک خیلی هم غیر سیاسی نیست.

-- Ramin ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

جمهوری اسلامی اگر به این کارها اعتقاد دارد چرا با دروغ گفتن انجام میدهد یعنی بهتر است دروغ بگوئی اما از حضور یک ورزشکار اسرائیلی ورزشکار ایرانی را منع کنی . این حرکات اساسا با روح المپیک در مخالفت و ستیز قرار دارد . و این حرکات جز فریب افراد عقب مانده چیز دبگری نیست و این ثابت میکند که جمهوری اسلامی با ادیان و قومیت ها چگونه تبعیض آمیز رفتار می کند.

-- فرهاد- فریاد ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

برای حفظ ارزشها ی نظام مقدس دروغ مجاز است .

-- فرهاد ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

آقای رامین رفتار ورزشکار ایرانی (یا رفتار تحمیل شده به او) را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا این نوعی رفتار تبعیض آمیز - سیاسی نیست؟

-- mohsen ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

اگر واقعا منطق و مرام ما این است چرا دروغ می گوییم آیا می توان برای رفع گناهی گناه دیگری مرتکب شد آیاحمایت از ظالم گناه است دروغ چه ؟ حال اگر ما این کار را تعمدا انجام دادیم بعد گفتیم که علت بیماری است دستاوردمان چه می شود

-- محسن ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

اين كار سياسي از نظر اكثر ايرانيان مذموم است اما نگارنده بايد بداند مير اسماعيلي به بهانه اضافه وزن از المپيك كنار كشيد نه مصدوميت

-- هومن ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

باید تیم جمهوری اسلامی رو بخاطر ترویج نژاد پرستی از مسابقات اخراج کنند!

-- بدون نام ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

دقیقا سوال اصلی همان است که آقای محسن پرسیده اند:
عدم رویارویی با ورزشکاران اسراییل به دلیل حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین عنوان می شود حال اگر برای عدم رویارویی بهانه ای بیاوریم دیگر چه دستاوردی حاصل می شود؟
آقایان حتی زحمت فکر کردن هم به خود نمی دهند !

-- امین کیا ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:33 PM

کاش ایران را محروم نکنند. می خواهیم شاهد یک ناکامی دیگر دولت نهم باشیم. این کاروان با نیاوردن هر مدال دل من را خنک میکند (هرچند که به حال خود افسوس میخورم که کارمان به کجا کشیده که از نیاوردن مدال توسط ایرانیها خوشحال هم میشوم).

-- بدون نام ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

روح المپیک منادی صلح و دوستی همه ملت هاست و ایران تنها کشور در دنیاست که اصرار به عمل بر خلاف روحیه صلح در المپیک میکنه به نظر من اگر تیم ایران اخراج نشه کمیته المپیک خلاف وظایفش عمل کرده

-- محموتی ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

بسیار خندیدیم

اگه المپیک سیاسی نیست چرا می خواین کل تیم ایران رو از المپیک اخراج کنین. اگه سیاسی نیست چرا شبکه سی ان ان سر قضیه تبت داشت خودشو جر می داد و جناب سر کوزی می خواست اونو با یکوت کنه. بگین هر کی هر کیه دیگه

-- مانی ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

من نمیدونم اگر با هدف از مسابقه دادن ایرانی ها با اسرائیلی ها جلوگیری می شود, پس چرا حداقل شهامت ابراز آشکار این موضوع را ندارند. این موضوع که آسیبش فقط متوجه ایران! نه می گذاریم ورزشکار شرکت کنه, نه شهامت داریم علنن غلتش رو بیان کنیم, تازه دروغ هم میگیم. بنده خدا مادر پدر علیرضایی الآن از این همه فاصله فکر می کنن محمدشون هم دل درد داره هم حالت تهوع هم فتقش پاره شده هم آپادیسش ترکیده! این چه سیاست بی نتیجه ایه که هیچ بازتابی نداره تو دنیا یعنی جرات بیانش هم نیست. به نظرتون این موضوع فقط مصرف داخلی نداره؟!!!!
جالبه که تو سایت تابناک هم که معمولن نظرات انتخابی رو درج می کنه؛ فقط اجازه انتشار این نظرو دادن: "اگر این تصمیم با نظر شخص علیرضایی بوده, خیلی اشتباه کرده به نظر من باید مبارزه می کرد و شکست می داد!".

-- احسان ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

دروغ گناه کبیره است اما پرهیز از مسابقه با غاصب واجب نیست.بنابراین اولویت با این است که دروغ نگوییم

-- فم ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

خدعه و تقیه در اسلام بخصوص شاخه شیعه در برابر کفار علاوه بر اینکه مباح است هیچ اشکالی هم ندارد نظام فعلی مشابه رهبر کبیر شان اقای خمینی خدعه میکند فرق نظام کنونی با افکار اصیل ایرانی در همین است

-- حسن ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

برای اهدافتان حرام را هم حلال می کنید؟ دروغ بدترین کناهان است که امروز بدترین افراد مثل تو و امثال تو انجامش می دهند.انصراف بازیکن ایرانی نشان از ضعف و ترس ما دارد ولطمه ای که بازیکن(کشور) اسراییل نمیزند هیچ بلکه با شکست دادن او توسط یک ایرانی تاثیر بیشتری نیز می گذارد.
حقا که لیاقتتان بیش از اخراج و انزوا از مجامع نیست....

-- mojtaba ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

واقعا متاسفم براي نام ايران كه اينچنين دستاويز ... مسئولان درجه بالاي كشور قرار مي‌گيرد.
آخر شنا كه يك ورزش انفرادي رودررو نيست، چرا زحمات جوانان ما كه با تلاش و زحمات بسيار فرصت حضور در يك رقابت سالم و جهاني را كه تنها با شعار صلح و دوستي برگزار مي شود را پيدا مي‌كنند به اين آساني به هدر مي‌دهند.
نگاه كنيد اكنون جايگاه ما كجاست!!!!
مگر خود معاون رييس جمهور نمي‌گويد كه ما با ملت اسرائيل دوست هستيم، پس چگونه دو ورزشكار از اين دو ملت نمي‌توانند حتي در يك رقابت گروهي در كنار هم شنا كنند؟
خدايا تا به كي بايد حقيرترين حقارت‌ها را تحمل كنيم و بي لياقت ترين‌ها بر ما حكم برانند؟؟؟

-- ايراني ناشناس ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)