تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سفر معاون ارشد البرادعی به تهران

اولی هاینونن معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها، بامداد پنج‌شنبه برای مذاکرات با مقامات ایران، وارد تهران شد.

ایسنا گزارش کرده‌است که آقای هاینونن بامداد امروز به همراه هرمان ناکارتس، مدیر اجرایی بخش پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مذاکرات درباره مسایل دوجانبه میان ایران و آژانس وارد تهران شده‌است.

معاون ارشد البردعی که در سفری دو روزه با مقامات ایران گفتگو می‌کند در بدو ورود مورد استقبال محمد سعیدی، معاون امور بین‌الملل و برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

ایسنا همچنین اطلاع‌ داده‌است که مذاکرات ایران و آژانس بعدازظهر پنجشنبه در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود در این مذاکرات محمد سعیدی، علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس و چند تن دیگر از مقامات ایرانی حضور خواهند داشت و این مذاکرات فردا جمعه نیز ادامه خواهد یافت.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با تأیید سفر اولی هاینونن به تهران برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران، از اشاره به جزئیات و دستور کار مذاکرات خودداری کرد.

پیشتر رضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، درباره علت سفر هاینونن، معاون البرادعی به تهران به ایسنا گفته بود:«سفر هاینونن در قالب همکاری‌های جاری میان ایران و آژانس انجام می‌گیرد.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که اول مردادماه در سفری دو روزه به وین، با محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرده بود، پس ملاقات خود مدعی شده بود: «روابط ایران با آژانس به حالت عادی برگشته است.»


در همین رابطه:
آقازاده: روابط ایران و آژانس عادی است

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)