تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شکایت گروه موسیقی «دبو» از وزارت ارشاد

گروه موسیقی «دبو» پس از آن‌که وزارت ارشاد ایران اعلام کرد که بر خلاف مجوز‌های اولیه نمی‌تواند در این کشور به اجرای کنسرت بپردازد، قصد دارد از مقامات این وزارت‌خانه به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

اجرای کنسرت این گروه از مسلمانان آمریکایی ۹ مردادماه، تنها چند ساعت مانده به آغاز برنامه از سوی وزارت ارشاد به دلایل نامعلومی لغو شد.

محمدسعید شهیدی، مدیر روابط عمومی این گروه، امروز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری فارس این خبر را اعلام و افزود: «ما تا کنون منتظر جواب ارشاد بودیم. اما از امروز به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم.»

اجرای برنامه این گروه در حالی لغو شد که برخی از اعضای دبو در تلویزیون دولتی ایران هفته گذشته به مناسبت عید مبعث به اجرای برنامه پرداخته بودند.

وب‌سایت فرارو در گزارشی اعلام کرده که وزارت ارشاد، هنگام اعطای مجوز برگزاری کنسرت دبو، از گروه هماهنگ‌کننده خواسته بود که در تبلیغات خود، آمریکایی بودن اعضای گروه خود را مخفی نگاه دارند.

گفته می‌شود این درخواست وزارت ارشاد از سوی این گروه موسیقی نادیده گرفته شده و آن‌ها در تبلیغاتشان اعلام کرده‌اند که گروهی از مسلمانان آمریکا هستند.

خبرگزاری فارس امروز در گزارشی نوشت که پس از چهار روز پیگیری برای روشن شدن موضوع، به نتیجه‌ای نتوانسته برسد.

این خبرگزاری می‌افزاید: «مسئولین ذی‌ربط تا کنون پاسخ روشنی به این مسأله نداده‌اند و حتی برخی نیز ابراز بی‌اطلاعی کرده‌‌اند.»

فارس در عین حال در گفت و گویی که با محمد‌حسین احمدی، مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد در همین زمینه داشته، به نقل از این مقام اعلام کرده که دلیل لغو مجوز گروه دبو، تناقض در آمار‌های ارائه شده از سوی این گروه بوده است.

آقای احمدی گفته: «اطلاعاتی که گروه دبو از افرادش برای گرفتن مجوز در اختیار وزارت ارشاد گذاشته بود، با آن‌چه ما هنگام اجرای برنامه با آن مواجه شدیم، تناقض داشت.»

این در حالی است که مدیر روابط عمومی گروه دبو این اظهارات را رد کرده و می‌گوید: «ما با نامه وزارت ارشاد برای نوازندگان گروه برای ورود به ایران ویزا گرفتیم و اصلاً امکان تغییر این افراد وجود نداشته است.»

خبرگزاری مهر نیز به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد از احتمال اجرای کنسرت این گروه در ماه مرداد خبر داده است. این خبرگزاری به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

اعضای آمریکایی گروه موسیقی دبو، همگی مسلمانند و در سال ۱۹۹۹ میلادی از آمریکا به اندونزی مهاجرت کرده‌اند.

نام این گروه برگرفته از یک واژه اندونزیایی به معنی غبار و سرپرست این گروه کمیل مصطفی بن داوود است.

این گروه تا کنون کنسرت‌هایی را به زبان فارسی، انگلیسی، ترکی، اسپانیایی، عربی و چینی در کشورهای مختلف اجرا کرده‌اند.


در همین رابطه:
لغو کنسرت یک گروه مسلمان آمریکایی در ایران

نظرهای خوانندگان

به گروه دبو گفته شده بود که در تبلیغاتشان اسمی از آمریکائی بودنشان نیاورند ام آوردند و به همین دلیل برنامه ی گروه لغو شد . حالا هم ارشاد از جیبش که پول نمی دهد از جیب ملت است که اگر دو برابر هم بخواهند میگیرند .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 3, 2008 در ساعت 02:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)