تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«انحصارشکنی در هایتک؛ دلیل فشار بر ایران»

علی اکبر هاشمی رفسنجانی علت «مخالفت‌ها و كارشكنی‌ها با جمهوری اسلامی» را شكستن انحصار هسته‌ای از سوی ايران خواند و گفت که اين مسئله ساده نيست، بلكه از ميدان جنگ هم سخت‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ايرنا، آقای هاشمی رفسنجانی با تأكيد بر اينكه می‌خواهيم انحصارها را بشكنيم، اضافه کرد: «زمانی كه كشوری بخواهد در سدی كه آنها در هايتک ايجاد كرده‌اند رخنه‌ای ايجاد كند، فشارها را مضاعف می‌كنند.»

وی گفت: «درعين حال می‌بايست تدبير را نيز به‌كار بگيريم. اينجا ميدان زور آزمايی اقتصادی و نظامی نيست بلكه ميدان جنگ مغزها است.»

آقای هاشمی رفسنجانی بااشاره به اينكه «بيگانگان می‌دانند ايران به دنبال بمب اتم نيست»، تصريح كرد: «در دوران جنگ تحميلي ثابت كرديم كه اهل استفاده از سلاح‌های غيرمتعارف نيستيم و در مدت درمان مصدومان شيميايی ايران در اروپا، نيز آنان فهميدند اين سلاح‌ها از كجا توليد می‌شد.»

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ایران با تأكيد بر فناوری هايتك و پيشرفته به عنوان ميدان تنازع جهان سوم و پيشرفته، تصريح كرد: «جهان پيشرفته می‌داند كه اگر درجات پايين علوم و فنون در اختيار جهان سوم باشد، فاصله اين كشورها با آنها هميشه زياد است.»

هاشمی رفسنجانی افزود: «اين برخورد انحصاری در مورد ايران كه هم منابع سرشار و هم مكتب بالنده دارد شدت پيدا كرده است.»

رئيس مجلس خبرگان رهبری ایران تصريح كرد: «در اين ميدان با فشارهای بين‌المللی مواجه هستيم و در هر ميدانی يك جبهه برای ما باز می‌كنند.»

نظرهای خوانندگان

کاشکی بجای این لاطایلات گفتنها و عوام فریبیها این خطیب عالیقدر! لا اقل حرمت عبادت جمعی را حفظ میکرد و بعد از نماز برای نجات ملت از بیکاری و فقرو اعتیاد و غیره دعا می کرد. ولی نه. بازار مکاران داغتر از ان است که با این امیدهای واهی تعطیل شود.

-- بدون نام ، Aug 1, 2008 در ساعت 10:10 AM

دلیل جهان سومی بودن ایران را اقای رفسنجانی می تواند در مقابل یک اینه بزرگ ودر حالی که خامنه ای ودیگر اعضای مجلس خبرگان و شورای نگهبان و شورای مصلحت در کنارش ایساده اند بخوبی مشاهده کند. فشار بر ایران هم طبق روال ۳۰ سال گذشته موهبت الهی برای بیشتر فریبکاری اقایان محسوب می شود.

-- بدون نام ، Aug 1, 2008 در ساعت 10:10 AM

باید خدمت جناب هاشمی عرض کنم که، آن دوره ای که غنی سازی اورانیوم "های-تک" به حساب می آمد، مدتهاست که سپری شده است!
در ضمن، مشکل غرب دقیقا بر سر این تکته است که آنها میدانند ج.ا در پی ساخت سلاح هسته ای است. کوته فکری است اگر تصور کنیم که همه اینها برای حفظ عزت و یا تولید برق است. ج.ا برای بقای ایدولوژی خود نیازمند سلاح هسته ای است تا بتواند قدرت اول منظفه (بعد از اسراییل) باقی بماند.

-- آرش ، Aug 1, 2008 در ساعت 10:10 AM

همه ی رهبران جمهوری اسلامی خال بند هستند و همگی خال توی خالی . عزیز من فناوری هسته ای صدها آیتم دارد همه ی آنها هم انحصاری ست اگر یکی را عبور کنی یکی دیگر پس چرا هم خودتان هم دنیا و هم این مردم بیچاره را سر کار گذاشته اید ؟ بروید و متوقف کنید زیرا مثل بوشهر صد سال دیگر هم با این وضع راه اندازی نمیشود . میلیارها به روسیه دادید اخر شده هیچ . هر پروژه ای در ایران چنین است مثل فرودگاه بین المللی مثل پارس جنوبی پتروشیمی و .. وقتی بکار می افتند که آن تکنولوژی سود آور نیست . اگر دنیا در صدد انحصار است به جای اینکه دنبال بمب اتمی باشید بروید یک رشته ی انحصاری درست کنید که دنیا محتاج شما باشد مثلا صنعت گاز را توسعه بدهید و به همه جای دنیا صادر کنید و دنیا را وابسته ی خودتان کنید مثل روسیه که قیمت گذاشت گفت نمیخواهید میبندم از سرما بلرزید .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 1, 2008 در ساعت 10:10 AM

آقای آرش منظور شما از این جمله چیست ؟
"آن دوره ای که غنی سازی اورانیوم "های-تک" به حساب می آمد، مدتهاست که سپری شده است!"
یعنی ما به حداقل هم نرسیم
دستیابی به فناوری هسته ای آنقدر مهم هست که هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ جو روانی در جامعه علمی به آن نیاز داریم
اهمیت این علم آنقدر زیاد است که فقط چند کشور معدود آن را در اختیار دارند و حتی اجازه نمیدهند کشور دیگری به سمت دستیابی به علم و بازار آن حرکت کند
مگر کشور های پاکستان و هند و اسرائیل که در جهت ساخت بمب از آن استفاده میکنند
بازار آینده جهان محتاج کشورهای دارنده سوخت هسته ای میباشد
سئوال اساسی اینکه چرا ما باید همیشه ضعیف و وابسته باشیم ؟

-- منصور ، Aug 2, 2008 در ساعت 10:10 AM

آقا هايتك هسته اي رو بي خيال. فكري به حال برق و آب و جاده و .... مملكت بكنين

-- بدون نام ، Aug 2, 2008 در ساعت 10:10 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)