تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

۱۵ کشته و ۱۶ زخمی بر اثر تصادفی در جنوب ایران

یک سانحه رانندگی در محور ارتباطی سیرجان بندرعباس در جنوب ایران منجر به مرگ ۱۶ نفر و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد.

این سانحه، زمانی روی داد که یک تریلر بر اثر انحراف به چپ با اتوبوسی حامل مسافر برخورد کرد.

سرهنگ پرویز سیاح البرزی، معاون عملیات پلیس راه کشور امروز یکشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت: در این حادثه ۱۶ تن از سرنشینان اتوبوس و راننده تریلی در محل کشته و ۱۵ تن نیز مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، مجروحان این حادثه به بیمارستان‌های «امام رضا» و «غرضی» شهر سیرجان منتقل شده‌اند.

بر اساس آمار‌های رسمی، سالانه در جهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ میلیون نفر مجروح می‌شوند.

در حالی که تصادفات در جهان ششمین عامل مرگ و میر محسوب می‌‌شود، این موضوع در ایران دومین عامل مرگ و میر اعلام شده است.

پلیس راه ایران می‌گوید روزانه حدود ۷۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای این کشور کشته می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۲۰ هزار نفر جان باخته‌ و تعداد ۲۱۵ هزار و ۱۲۶ نفر نیز مجروح و مصدوم شده‌اند.

در پنج سال اخیر هم حدود ۱۰۰ هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

بر همین اساس، تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از ۲۰۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در این کشور به شمار می‌آیند.


در همین رابطه:
۷۴ کشته در تصادفات تعطیلات پنج روز گذشته
کشته شدن ۷۰ نفر در تصادفات جاده‌ای
تصادف مرگ‌بار، تلفات یک‌هفته‌ای جاده‌ها

نظرهای خوانندگان

تنها چیزی که در ایران اهمیت ندارد انسان است . ایمنی هم مسئله ایست که نادیده گرفته میشود برای کاهش هزینه ی تولید و افزایش سود جان افراد را به خطر می اندازیم هیچ یک از کارگاهها ی ایران مسئول ایمنی ندارد از لوازمی که ایمنی را افزایش میدهند هیچ جا وجود ندارد حداکثر یک یونیفورم . در جاده ها نیز به تبع همه ی کارهای غیر ایمن نا امن است حجم ترافیک و با فضای جاده ای ایران هیچ تناسب ندارد کمتر مسیری در ایران است که دو طرفه نباشد عدم این تناسب باعث میشوند که سرعت وسائط نقلیه تنظیم نباشد تریلی و کامیون در همان لاینی میروند که سواری های پر سرعت اگر تصادف نشود باید تعجب کرد سرعت ارتباطات به علت وجود این جاده ها بسیار کم شده است و بخشی از سوخت در این توقف های طولانی تلف میشود وقت مردم تلف میشود و ... هزاران خسارت مالی و جانی به مردم بدلیل عدم مدیریت کارآمد تحمیل میشود . حتی هنگام ساخت جاده ها استاندارها رعایت نمی شود مسیرهای کوتاه ساخته نمی شود در هر دو حالت هم وقت و هم سرمایه ی مردم را از بین میبرند .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 3, 2008 در ساعت 04:27 PM

به به میبینم که تلفات تصادف در مملکت ما از تلفات جنگ عراق و افغانستان بیشتره

-- بدون نام ، Aug 4, 2008 در ساعت 04:27 PM

به خانواده این هموطنانم تسلیت عرض می‌کنم. اسفند 83، حدود یک ماه بندر عباس بودم. از تهران با پیکان رفتیم بندر عباس. تو جاده سیرجان به بندر عباس، 12 تا کامیون و تریلر سنگین رو دیدم که تصادف کردن. خیلی برای من عجیب بود. چون اولین بارم بود که همچین چیزی رو با چشم خودم می‌دیدم. جاده‌ی خیلی باریکی داره. و شب‌ها هم خیلی تاریکِ. دو بار نزدیک بود با تریلر تصادف کنیم. تا چشم کار می‌کنه، فقط کامیون‌های سنگین می‌بینی؛ چون جاده ترانزیتیه و ماشین‌های سواری خیلی کم تردد می‌کنند. من نمی‌دونم چرا این جاده رو که اطرافش بیابونه، به بزرگراه تبدیل نمی‌کنند؟! خیلی راحت می‌شه این کار رو کرد. این راننده‌های زحمت‌کش کامیون‌های سنگین هر روز باید مسافت 300 کیلومتری (اگه اشتباه نکنم) بندر عباس سیرجان رو با ترس و لرز طی کنند! آخه این شد زندگی؟ وقتی که از بندر عباس برمی‌گشتیم هم وضع اینطوری بود. باور کنید آدم سکته می‌کنه تا از این جاده رد بشه. من که دیگه تا عمر دارم از این جاده رد نمی‌شم. برای هفت پشتم بسمه.

-- سالار ، Aug 4, 2008 در ساعت 04:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)