تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آمادگی اولمرت، برای کناره‌گیری از نخست‌وزیری

ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه اعلام کرد که در انتخابات برای تعیین رهبر حزب حاکم «کادیما» شرکت نمی‌کند و نخست‌وزیری را به برنده این انتخابات، واگذار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، آقای اولمرت با بيان اينکه در رأی‌گيری ماه سپتامبر برای رهبری حزب خود شرکت نخواهد کرد، عملاً پايان نخست‌وزيری خود را اعلام کرد.

آقای اولمرت در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: «تصمیم گرفته‌ام که در انتخابات میان دوره‌ای شرکت نکنم و در روند انتخابات هم دخالتی نمی‌کنم. زمانی که رئیس جدید انتخاب شود، با افتخار از پست خود کناره‌گیری می‌کنم.»

این اظهارات به طور هم‌زمان از شبکه‌های مختلف تلویزیونی از جمله سی.ان.ان.، فرانس ۲۴، الجزیره و بی.بی.سی. پخش شد.

گزارش بی‌بی‌سی نیوز حاکی است، نخست‌وزیر اسرائیل در سخنان خود گفت که از اشتباهات خود متأسف است، اما به ادعاهايی که عليه وی مطرح می‌شود، پاسخ کامل داده است.

زمان تعیین شده برای انتخاب رهبر حزب «کادیما» ۱۷ سپتامبر است و احتمال می‌رود خانم لیونی وزیر امور خارجه و یا شائول موفاز وزیر حمل و نقل اسرائیل به‌عنوان رهبر این حزب انتخاب شوند.

تصمیم به برگزاری انتخابات در حزب حاکم، زمانی اتخاذ شد که با آغاز بازرسی‌های قضایی در رابطه با اولمرت، وی متهم شد مبالغی کلان از یک بازرگان آمریکایی دریافت و از بودجه تخصیص داده شده برای فعالیت‌های سیاسی از سوی دولت و حمایت‌کنندگان آن برای نیازهای شخصی خود استفاده کرده‌است.

آقای اولمرت متولد ۱۹۴۵ میلادی است و از آوریل ۲۰۰۶ رهبری حزب کادیما و نخست‌وزیری اسرائیل را برعهده دارد.

نظرهای خوانندگان

اگر اولمرت برود به این معناست که اوباما رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود زیرا همیشه اسرائیل سیاستهای خودش را با رئیس جمهوری آمریکا تنظیم میکند

-- فرهاد- فریاد ، Jul 31, 2008 در ساعت 04:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)