تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پنتاگون: فشار بر ایران، بهترین گزینه است

جف مورل سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که از نظر واشنگتن فشارهای سیاسی و اقتصادی، بهترین راه برای منصرف کردن ایران از ادامه برنامه هسته‌ای خود است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اظهارات مورل بدنبال درخواست وزیر دفاع اسرائیل از ایالات متحده برای مدنظر قرار دادن «همه گزینه‌ها» در برخورد با ایران بیان شد.

وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند. هر چند جزئیات چندانی از مذاکرات فی مابین منتشر نشده است اما وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ایهود باراک وزیر دفاع این کشور در خصوص توجه آمریکا به همه گزینه‌های ممکن در مواجهه با ایران با رابرت گیتس صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، جف مورل افزود: «گمان می‌کنم اسرائیلی‌ها هم به خوبی بدانند که استفاده از ابزارهای سیاسی و اقتصادی، بهترین شیوه برای تحت فشار قرار دادن ایران است.»

وی ادامه داد: «ما درک می‌کنیم که اسرائیل، ایران هسته‌ای را خطری برای موجودیت خود می‌داند. اسرائیل به خوبی ما را هم با این خطر آشنا کرده است. ما نیز تلاش می‌کنیم که از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری کنیم.»

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده با اشاره به این که «گزینه نظامی همیشه در اختیار ماست، اما نخستین گزینه نیست» گفت: «شیوه‌ای که ما در حال حاضر بر آن تمرکز کرده‌ایم، دیپلماسی و فشارهای اقتصادی و تجاری است.»

در بیانیه وزارت دفاع اسرائیل آمده بود که ایران، برای ثبات منطقه و جهان، خطرناک است و همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای باید روی میز مذاکره قرار گیرد.

مورل همچنین گفت که رابرت گیتس به باراک قول داده است ایالات متحده موضوع واگذاری سیستم‌های دفاعی جدید به این کشور را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.


در همین رابطه:
دیدار وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران

نظرهای خوانندگان

فشار بر ایران هم جواب نمی دهد زیرا ایران انچنان پیش میرود تا ضعیف و ضعیفتر شود تنها راه سرنگونی این رژیم است .

-- فرهاد- فریاد ، Jul 30, 2008 در ساعت 10:11 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)