تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از اظهارات رحیم مشایی درباره مردم اسراییل

نمایندگان محافظه‌کار مجلس ایران از اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون رییس‌جمهور ایران به خاطر ابراز دوستی با ملت اسراییل انتقاد کردند.

رحیم‌مشایی که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده دارد، هفته گذشته مردم اسراییل را «دوست ملت ایران» و آمریکایی‌ها را «برترین مردم جهان» خوانده بود.

آقای رحیم مشایی یک روز پس از آن، این اظهارات را رد کرد و گفت که وی هرگز چنین سخنی را بر زبان نیاورده است.

با این حال امروز یکشنبه برخی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس شورای اسلامی در نطق‌های پیش از دستور خود به این سخنان انتقاد کردند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که سخنانش به طور مستقیم از رادیو دولتی ایران پخش می‌شد، در واکنش به این اظهارات گفت: «اظهارات یکی از مدیران کشور درباره مردم اسراییل و آمریکا با توجه به شرایط کشور سنجیده نبود.»

آقای لاریجانی هم‌چنین این اظهارات را «وسیله تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه» خواند و از ایراد آن‌ها، اظهار تأسف کرد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از حسن کامران نماینده محافظه‌کار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که در نطق پیش‌ از دستور خود به انتقاد از سخنان آقای مشایی می‌پرداخت، نوشت: «با چه معیاری رییس میراث فرهنگی این اظهارات را راجع به رژیم صهیونیستی و آمریکا بیان کرده است؟»

وی در عین حال از رییس‌جمهور خواست که در صورت واقعیت داشتن چنین اظهاراتی، معاون خود را برکنار کند.

رحیم مشایی که معاون و یکی از دوستان نزدیک محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، چندی پیش دخترش با یکی از پسران رییس‌جمهور ازدواج کرده است.

خبرگزاری مهر هم در گزارشی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به نقل از نایب‌رییس دوم مجلس نوشت که سخنان آقای مشایی به هیچ وجه قابل قبول نبوده است.

بنا بر این گزارش، محمدرضا باهنر گفت: «من نمی‌دانم چرا این حرف‌ها زده شد و کسانی که در معرض دید رسانه‌ها هستند باید در اظهار نظرهای خود بیشتر دقت کنند.»

رابطه ایران و اسراییل از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران، قطع شده است.

ایران اعلام کرده که اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد و ورزشکاران این کشور در میدان‌های ورزشی از رقابت با حریفان اسراییلی خودداری می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران در سخنرانی‌های خود بارها خواستار «محو اسراییل از صحنه روزگار» شده است.

سخنان آقای احمدی‌نژاد با واکنش اعتراض‌آمیز بسیاری از کشور‌ها مواجه شده است.

اسراییل در مقابل ایران را تهدید می‌کند که اجازه نخواهد داد تا این کشور به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد.


در همین رابطه:
تمجید معاون احمدی‌نژاد از مردم اسراییل و آمریکا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)