تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لغو ممنوعیت پرواز ماهان‌ایر به اروپا

کمیسیون اروپا، روز پنج‌شنبه هواپیمایی ماهان را از لیست سیاه شرکت‌های هوایی خود خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیر اجرایی کمیسیون اروپا اظهار داشت: «با توجه به تلاش‌های چشمگیر و پیشرفت‌های حاصل‌شده توسط این هواپیمایی که در بازرسی محلی در ایران مشاهده و تصدیق شد، شرکت هواپیمایی ماهان را از این لیست خارج کردیم.»


ماهان‌ایر از سپتامبر ۲۰۰۷ مجاز به پرواز در آسمان اروپا نبود

این در حالی است که اتحادیه اروپا در به‌روزرسانی جدید لیست سیاه خود، برای شرکت هواپیمایی اندونزی همچنان ممنوعیت پرواز قائل شده‌است.

فهرست کامل شرکت‌های هواپیمایی ممنوع در اروپا

پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان از ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۷ (۲۱ شهریور ۸۶) در آسمان اتحادیه اروپا ممنوع شده‌بود.

شرکت ماهان در اواخر تیرماه سال ۸۶ نیز از پرواز در آسمان بریتانیا منع شده‌بود. وزارت ترابری بریتانیا، دلیل این ممنوعیت را «ایمن نبودن» هواپیماهای شرکت ماهان عنوان کرده‌بود.

یکی از مقامات بریتانیایی اظهار کرده‌بود که «برخی از هواپیماهای ماهان فاقد سیستم‌های جلوگیری از سانحه هستند.»

به گزارش اکونیوز، در حالی‌که اتحادیه اروپا «تأخیرهای زیاد» در سال ۲۰۰۷ را یکی از دلایل این ممنوعیت خوانده‌بود، در همان سال سعید حسامی، مدیرعامل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار داشت: «تاخیر پروازهای ناوگان حمل و نقل هوایی ایران بر اساس استانداردهای جهانی به اندازه نصف تاخیر در پروازهای شركت‌های هواپیمایی جهان است.»

محمد رحمتی، وزیر برکنار شده راه و ترابری ایران نیز در سال ۲۰۰۷ در این باره گفته‌بود: «میانگین تاخیر در سه ماهه نخست امسال ۱۸ دقیقه بوده در حالی که این میانگین در اروپا ۳۵ دقیقه است.»

ماهان‌ایر بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خصوصی ایران است و فعالیت خود را از اول دهه هفتاد خورشیدی آغاز کرد و به جز پروازهای اروپایی به بسیاری از کشورهای عربی نیز پرواز می‌کند.

بر پایه آخرین به روزرسانی لیست سیاه پرواز در اروپا، ممنوعیت پروازی برای تمامی هواپیماهای گینه استوایی، قرقیزستان، لیبریا، سیرالئون، سوازیلند، جمهوری دموکراتیک کنگو، اندونزی و گابون نیز همچنان پابرجاست. هواپیماهای باری اوکراین نیز شامل این ممنوعیت می‌شوند.


در همین رابطه:
ممنوعیت پرواز ایران ایر در آسمان اروپا
پرواز هواپیماهای ماهان بر فراز بریتانیا ممنوع شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)