تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وضعیت دانشجویان بازداشت شده در گفتگو با حاجی مشهدی

رمضان حاجی مشهدی وکیل مدافع برخی دانشجویان بازداشت شده در هفته‌های اخیر می‌گوید که هنوز برخی از آنان نتوانسته‌اند وثیقه‌ای برای آزادی خود تأمین کنند.

این وکیل دادگستری امروز چهارشنبه در گفتگو با رادیو زمانه همچنین اعلام کرد که پیمان غلامی از دانشجویان برابری‌طلب و آزادی‌خواه دانشگاه سهند تبریز روز گذشته از سوی مأموران لباس شخصی در منزلش دستگیر شده است.

[بشنوید]

Download it Here!

آقای حاجی مشهدی که وکالت پیمان غلامی را برعهده گرفته با اعلام این خبر گفت که موکلش هفته‌ها پیش از این در گفتگو با وی از تهدید تلفنی خود خبر داده بود.

پیمان غلامی از نویسندگان سایت «مایندموتور»، سایتی با گرایش‌های چپ که از سوی عده‌ای از دانشجویان اداره می‌شود، به شمار می‌رود.

حاجی‌مشهدی که به‌درخواست پیمان غلامی وکالتش را برعهده گرفته، همچنین گفت که از سرنوشت موکلش اطلاعی ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که خانوداه وی بتوانند در روزهای آتی از وضعیت فرزندشان اطلاعی به‌دست بیاورند.

این وکیل دادگستری در عین حال اعلام کرد که وب‌سایت آزادی- برابری از سوی کمیته فیلترینگ جمهوری اسلامی فیلتر شده است.

وی با اظهار تأسف از مسدود شدن این سایت که از سوی عده‌ای از دانشجویان اداره می‌شود، گفت که امیدوار است هرچه زودتر از این سایت رفع فیلتر شود.

آقای حاجی مشهدی که وکالت عده‌ای دیگر از دانشجویان که هفته‌های گذشته در چند شهر ایران دستگیر شده‌اند را برعهده دارد اعلام کرد که بسیاری از دانشجویان به غیر از فرهاد حاجی‌میرزایی فعال مدنی و حقوق کودکان خیابانی در سنندج، آزاد شده‌اند.

حاجی میرزایی مدت شش ماه است که در زندان به‌سر می‌برد و تاکنون موفق به ملاقات با وکیل خود نشده است.

براساس قوانین جمهوری اسلامی، شش‌بار و هربار به مدت یک‌ماه می‌توان بازداشت‌های موقت را تمدید کرد و پس از آن قاضی مکلف است قرار بازداشت را به قراری خفیف‌تر تبدیل کند.

به استناد این قوانین، آقای حاجی‌مشهدی می‌گوید که امیدوار است این فعال مدنی کرد به‌زودی از بازداشت رهائی یابد.

وی با این حال افزود که مسئولان قوه قضائیه به وی قول داده‌اند که هفته آینده بتواند ملاقاتی با موکل خود داشته باشد.

آن‌طور که این وکیل دادگستری می‌گوید، دانشجویان با وثیقه‌های سنگین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی به‌طور موقت آزاد شده‌اند که برخی از خانواده این دانشجویان نتوانسته‌اند این وثیقه‌ها را تأمین کنند.

آقای حاجی‌مشهدی همچنین از مسئولان قضائی ایران خواست که دادگاه موکلانش که براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی، برگزار شود.

اتهامات تمام موکلین آقای حاجی‌مشهدی که از دانشجویان دانشگاه‌های شهر‌های مختلف ایران هستند، اتهاماتی سیاسی اعلام شده است.

براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی، رسیدگی به اتهامات سیاسی و مطبوعاتی باید به‌طور علنی و با حضور هیئت‌منصفه و در دادگاه‌های دادگستری صورت بگیرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)