تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ناخرسندی ایران از مواضع نخست‌وزير بریتانیا

ايران، گوردون براون نخست‌وزير بریتانیا را به‌خاطر «اظهارات نادرستش عليه ايران» مبنی بر اينكه تهران با خطر تحريم‌های بيشتری به‌خاطر فعاليت‌های هسته‌ای خود روبه‌رو است، ملامت كرد.

براون دوشنبه هفته جاری طی یک سخنرانی در پارلمان اسرائيل اين اظهارات را عنوان كرده و همچنين محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور ايران را به‌خاطر تهديدهايش عليه اسرائيل مورد حمله قرارداد.

آقای متکی در سخنانی که توسط روزنامه‌های ایران منتشر شد با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر بریتانیا به اسرائیل گفته است که اظهارات نادرست گوردون براون «در تناقض با فضای حاكم در اين مذاكرات» بوده و مبين «برداشت نادرست لندن» است و لازم است لندن رويكرد خود را اصلاح و مواضعی سازنده اتخاذ نمايد.

متكي در ديداری با پيتر ريكت معاون ثابت وزارت خارجه بریتانیا كه در رأس يك هيئت بلند پايه از مقام‌های بریتانیایی به تهران سفر كرده است، اين اظهارات را عنوان كرد.

جمهوری اسلامي از شناسايی اسرائيل خودداری می‌كند و احمدی‌نژاد به‌خاطر تكرار حملات لفظی‌اش این رژیم موجب بروز خشم و محكوميت بين‌المللی شده است.

ايران در حال حاضر در حال گفتگو با قدرت‌های جهانی برای حل بحران ناشی از برنامه‌های هسته‌ای خود است.

بریتانیا رابطه كامل ديپلماتيك خود در تهران را حفظ كرده است، اما روابط بين اين دو کشور همچنان تيره و با سوء‌ظن شديد همراه است.


در همین رابطه:
اسرائیل: با ایران هسته‌ای آشتی نمی‌کنیم
کاهش همکاری‌های تجاری فرانسه و بریتانیا با ایران
براون: ایران حسن‌نیت خود را ثابت کند
اعتراض ایران به براون، در مورد خلیج فارس
براون از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)