تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشف یک میدان جدید نفتی در عسلویه

غلامحسین نوذری وزیر نفت ایران از کشف یک میدان نفتی با ذخیره ۵۲۵ میلیون بشکه در نزدیک شهر بندری عسلویه واقع در جنوب این کشور کشف خبر داد.

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری‌ها، آقای نوذری در حاشیه نشست هیئت دولت با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: «چند میدان نفتی دیگر کشف شده است که در هفته‌های آینده به اطلاع هموطنان خواهد رسید.»

کشف میدان نفتی جدید در ایران یک هفته پس از آن اعلام می‌شود که وزیر نفت این کشور از کشف یک میدان نفتی با ظرفیت تخمینی ۲۲۰ میلیون بشکه در استان نفت خیز خوزستان در جنوب غربی این کشور خبر داده بود.

ایران دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک)، دو ماه پیش از این ذخایر نفت خام خود را حدود ۱۳۶ میلیارد بشکه اعلام کرده بود.

سیف‌الله جشن‌ساز مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دوماه پیش از این اعلام کرده بود این کشور انتظار ندارد هیچ میدان نفتی بزرگ دیگری کشف کند، ولی قصد دارد تولید خود را از طریق توسعه میادین کوچک و افزایش تولید میادین فعلی خود افزایش دهد.

وی گفته بود که ایران قصد دارد تولید خود را تا اسفند ماه سال‌جاری از چهار میلیون و ۲۰۰هزار بشکه در روز حال حاضر به چهار میلیون و۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

ایران در چند سال گذشته پول فراوانی از افزایش بهای نفت خام بدست آورده است، به‌طوری که درآمد نفتی این کشور از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده است و مقامات ایرانی انتظار دارند این رقم در سال جاری میلادی بیش از این افزایش یابد.

این در حالی است که تحلیل‌‌گران اقتصادی می‌گویند صنعت نفت ایران به سرمایه‌گذاری خارجی گسترده‌ای به منظور افزایش تولید خود نیاز دارد، ولی شرکت‌های غربی به‌ویژه در خصوص سرمایه‌گذاری در ایران - پس از تحریم‌های سازمان ملل بر ضد این کشور بر سر برنامه هسته‌ای - نگران هستند.


در همین رابطه:
کشف یک میدان نفتی در ایران
رکورد تولید نفت ایران شکسته شد

نظرهای خوانندگان

شما مگر خودتان کجایی هستید که در مورد ایران می‌نویسید «این کشور»؟!

-- بدون نام ، Jul 21, 2008 در ساعت 11:08 AM

ظرفیت تخمینی میدان نفتی خوزستان فکر میکنم یک میلیارد ودویست میلیون بشکه بود.

-- اوا ، Jul 21, 2008 در ساعت 11:08 AM

Inam roush, biarand sare sofreye mardom. Bichare mardome Iran ke benzin nadarando naft minoushand!!! inam roush

-- Nam ، Jul 21, 2008 در ساعت 11:08 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)