تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پایان مهلت معرفی وزیر اقتصاد

مهلت سه ماهه محمود احمدی‌نژاد برای معرفی وزير پيشنهادی اقتصاد به مجلس امروز پايان یافت.

خبرگزاری فارس با اعلام این خبر به نقل حميدرضا حاجی‌بابايی افزود: «مطابق اصل ۱۳۵ قانون اساسی دوره سرپرستی يك نفر در وزارتخانه سه ماه است و دوره سه ماهه آقای صمصامی سرپرست وزارت اقتصاد و دارايی امروز به پايان رسيده است.»

به گفته این عضو هيئت رئيسه مجلس، «هنوز فردی از سوی رئيس جمهور به عنوان كانديدای تصدی وزارت اقتصاد و دارايی به مجلس برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس، معرفی نشده‌است.»

وی تأكيد كرد: «رئيس جمهور می‌بايستی قبل از اتمام سه ماه فردی را براي تصدی مسئوليت وزارت اقتصاد و دارايی به مجلس معرفی می‌كرد و همچنين مطابق آئين‌نامه مجلس، نمايندگان بايد يك هفته فرصت داشته باشند تا صلاحيت وزير پيشنهادی را بررسی كنند و بعد رسيدگی به صلاحيت آن فرد در دستور كار مجلس قرار گيرد.»

حاجی‌بابايی گفت: «همچنين بايد توجه می‌شد كه ممكن است فرد معرفی شده به مجلس رأی نياورد بنابراين بايد مدت لازم برای معرفی فرد دوم نيز در اين سه ماه در نظر گرفته می‌شد.»

وی افزود: «درحال حاضر نحوه اداره وزارت اقتصاد و دارايی با نظر شوراي نگهبان خواهد بود.»


در همین رابطه:
جانشینان وزرای اقتصاد و کشور معرفی شدند
دانش‌جعفری دلایل برکناری‌اش از وزارت اقتصاد را اعلام کرد

نظرهای خوانندگان

اوج بي اعتنايي به قانون را مي بينيد ؟ احسنت احسنت . از مدير كل ها و استاندارهايي كه الگويشان رئيس جمهور است چه انتظاري مي توان داشت .
راستي محك خوبي است تا قدرت لاريجاني كه پيشبيني مي شد در سر كج خر را راست كند سنجيد .

-- راميني ، Jul 18, 2008 در ساعت 12:55 PM

بهترین موهبت برای اقتصاد ایران همینست. هرچه باشد توقف بهتر از عقب گرد است.
اصلا باید تمام امور اقتصاد را برای مدتی مثلا یکی دو سال تعطیل نمایندو تمام کسانی را که به نوعی در اقتصاد ایران دخیل هستند با حقوق و مزایا بفرستند مسافرت و کارها را یک سره بسپارند به امام زمان. بلکه این اقتصاد بیمار کمی شفا یابد و کمر شکسته اش راست شود. حرف من را قبول ندارید؟ نکند شما هم یک بی اعتقاد ماتریالیست هستید.

-- بدون نام ، Jul 19, 2008 در ساعت 12:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)