تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

طرح تشدید تحریم‌های ایران در کنگره آمریکا

سنای آمریکا در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب، تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران شدت می‌یابد.

کمیته بانکداری سنا قرار است فردا پنج شنبه این طرح را ازسوی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه کند.

در همین حال به گزارش رویترز از واشنگتن، دو سناتور بانفوذ مجلس سنای آمریکا موافقت کردند برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران تلاش کنند تا این کشور هرچه سریع‌تر متقاعد به تغییر رفتار خود شود.

سناتور کریستوفر داد رئیس دموکرات کمیته بانکداری سنا و سناتور ریچارد شلبی از اعضای جمهوری‌خواه این کمیته با یکدیگر به توافق رسیدند تا فشار اقتصادی بر ایران را افزایش دهند. دو سناتور یادشده از نویسندگان پیش‌نویس این طرح هستند.

سناتور داد در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو هدف اصلی این اقدام، اختیار دادن به ایالت‌ها و دولت‌های محلی برای تحریم شرکت‌هایی است که با بخش نفت و گاز ایران داد و ستد دارند و نیز جلوگیری از ارسال فناوری ازطریق کشورهای دیگر به این کشور است.

بر اساس این گزارش آقای شلبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضروری است آمریکا از هرگونه اقدام ممکن برای تغییر رفتار ایران استفاده کند.

این دو سناتور آمریکایی، ایران را تهدیدی برای منافع ایالات متحده و متحدانش توصیف می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران با کم اهمیت دانستن تحریم‌های گذشته آمریکا علیه ایران گفته است که کشورش تسلیم فشارها نخواهد شد.

وی پیشتر گفته بود که آمریکایی قادر نیستند به ما آسیب برسانند.

آزمایش‌های موشکی اخیر ایران که وزارت دفاع آمریکا و دستگاه اطلاعاتی این کشور درحال تحلیل آن هستند نشان می دهد ایران توانسته است به توانایی قابل توجهی برای حمله علیه منافع ایالات متحده و اسرائیل دست یابد.

بااین حال مقامات آمریکایی معتقدند ایران هنوز به روند کامل غنی‌سازی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای و نصب کلاهک های اتمی بر روی موشک‌های خود دست نیافته است.

ایران می‌گوید که هدف از برنامه‌های هسته‌ای این کشور تولید برق است.

طرح تشدید تحریم ایران در حالی در کنگره آمریکا در دستور کار قرار گرفته که در یک تغییر سیاسی آشکار، برای اولین بار نماینده‌ای از سوی آمریکا قرار است در مذاکرات ژنو که بین سولانا و سعید جلیلی برگزار خواهد شد، شرکت کند.


در همین رابطه:
حضور آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ژنو
تحریم جدید مقامات و شرکت‌های ایرانی از سوی آمریکا
هاشمی، تحریم‌های جدید را گستاخی دانست
احمدی‌نژاد: مردم از تحریم‌ها خوشحال می‌شوند
انتشار لیست شرکت‌ها و مقامات تحریم شده ایرانی
احمدی‌نژاد: مخالفان غنی‌سازی، تحت پیگرد قرار گیرند
ایران تحریم‌های جدید را محکوم کرد
تشدید تحریم‌های ایران از سوی اروپا

نظرهای خوانندگان

با توجه باینکه احمدی نژاد آرزوی مذاکره با آمریکائی ها دارد حتما از حضور جلیلی در جلسه با سولانا جلوگیری میکتد .
میان عاشق و معشوق رمزی ست
چه داند آنکه اشتر می چراند
این هم شده قضیه ی ما رفسنجانی با نمایندگان جناحها به عربستان می رود و با آمریکا مذاکره میکنند احمدی نژاد با سرداران سپاه اینطرف سر و صدا راه می اندازند تا توجه مردم جای دیگری باشد .نمایندگان مجلس آمریکا هم نامحرمند و به همین دلیل است که آنها فکر می کنند باید دنبال راه و چاره ای بود. دیپلماسی سری یعنی در دموکراسی آمریکائی مردم آمریکا نامحرمند در دموکراسی اسلامی مردم ایران نامحرمند

-- فرهاد ، Jul 16, 2008 در ساعت 04:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)