تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت پنج دانشجوی دیگر در مشهد

با دستگیری پنج دانشجوی دیگر در شهر مشهد، تعداد دانشجویانی که طی روز‌های گذشته در ایران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند، به ۱۳ تن رسید.

پیش از این منابع دانشجویی از بازداشت توحید دولتشناس، محمد زراعتی و فرزاد حسن‌زاده، سجاد رجبی و محمد میزبان در شهر مشهد خبر داده بودند.

علی نیکونسبتی عضو شورای مرکزی و مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با رادیو زمانه خبر بازداشت این دانشجویان را تأیید کرده است.

دور جدید بازداشت دانشجویان مشهد از صبح امروز سه‌شنبه آغاز شده است.

خبرنامه‌ امیرکبیر ارگان اینترنتی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران، نام پنج دانشجویی که صبح امروز بازداشت شده‌اند را به این شرح اعلام کرده است: «علی قلی‌زاده عضو انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود، علی صابری عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، رضا عرب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، مهدی قدسی و اشکان آرشیان عضو انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد.»

این پنج‌ دانشجو عضو کمیته دانشجویی پیگیری بازداشت‌های «خودسرانه» در مشهد هستند.

«کمیته دانشجویی پیگیری بازداشت‌های خودسرانه» در مشهد در اولین اطلاعیه خود اعلام کرده است: «همه بازداشت‌های اخیر را از آن‌جا که در نقض آشکار با موازین حقوق بشری و حتی قوانین جاری ایران است، غیرقانونی» می‌داند.

این بازداشت‌ها پس از آن آغاز شد که ۲۴ خردادماه امسال، جمعی از شهروندان تهران و مشهد در اعتراض به گرانی کالا و خدمات در ایران تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند که در نهایت با دخالت نیروهای پلیس و گاردهای ضد شورش پلیس برخی از آن‌ها دستگیر شدند.

هنوز از سرنوشت دانشجویان بازداشت شده گزارشی منتشر نشده است.

آقای نیکونسبتی همچنین اعلام کرده است: «در یک‌سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند که پرونده ۹۹ درصد از آنها باز و در مرحله بازجویی و رسیدگی است.»

براساس گزارشی که خبرنامه امیرکبیر منتشر کرده، سه دانشجوی دانشگاه تهران نیز در روز‌های گذشته بازداشت شده‌اند.

نام این دانشجویان مجید اسدی، دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، مهدی خدایی و سلمان سیما، از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد اعلام شده است.


در همین رابطه:
بازداشت پنج دانشجو در مشهد
سرنوشت نامعلوم ۲۳۰ معترض به گرانی‌ در مشهد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)