تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت کارگزاران از حضور خاتمی در انتخابات

حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد که در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران از کاندیداتوری محمد خاتمی حمایت خواهد کرد.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی این خبر را روز گذشته در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده و روزنامه‌ کارگزاران، ارگان مطبوعاتی این حزب نیز امروز دوشنبه این خبر را منتشر کرده است.

پیش‌تر مجمع روحانیون مبارز نیز اعلام کرده که در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری از نامزدی آقای خاتمی حمایت می‌کند.

کارگزاران سازندگی و مجمع روحانیون مبارز دو جریان عمده سیاسی در ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان به‌شمار می‌روند.

محمد خاتمی در پاسخ به دعوت برخی جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفته است:‌ « تصمیم در زمینه نوع فعالیت من به شرایط کشور و این‌که کجا می‌توانم آرمان‌ها را بهتر پیاده و پیگیری کنم بستگی دارد.»

در همین حال محمد هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز روز گذشته در گفت‌گوی جداگانه‌ای با خبرگزاری مهر در پاسخ به این پرسش که «آیا تاریخی به‌عنوان مهلت به محمد خاتمی برای اعلام آمادگی برای انتخابات در نظر گرفته شده است»، گفت: «زمان تصمیم‌گیری محدود است.»

محمد خاتمی بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ دو دوره ریاست‌جمهوری اسلامی را برعهده داشت. وی در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری توانست بیش از ۴۰ میلیون رأی به خود اختصاص دهد.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که یک گروه تحت عنوان «یاری» برای دعوت از رئیس‌جمهوری سابق ایران برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور کار خود را آغاز کرده است.

این گروه سایتی با همین عنوان سایتی به آدرس http://www.yaari.ir نیز راه‌اندازی کرده است.

بهروز شجاعی سخنگوی گروه «یاری» در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرده است: «این گروه شامل جمعی از روزنامه‌نگاران، جوانان اصلاح‌طلب، فعالان سیاسی و مدنی جوان و برخی دانشجویان است.»

به‌گفته آقای شجاعی این اقدام از سوی برخی از جوانان شهر تهران و اصفهان صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک قرار است در سایر شهر‌های دیگر فعالیت خود را آغاز کند.

Share
در همین رابطه:
خاتمی: سیاست بازنشستگی ندارد

نظرهای خوانندگان

باز همان موش و گربه بازی اصلاح طلب و محافظه کار دینی! باز هم انتخاب میان بد و بدترین...

-- بدون نام ، Jul 8, 2008

دوره خاتمی تموم شده .من نمی دونم چرا ایشون دوباره داره علم میشه.این یه پس رفته. من شخصا معتقدم باید هرکاری کرد که احمدی نژاد به دور دوم نرسه وباید از الان افکار عمومی ملت رو آماده کرد اما آخه خاتمی چرا؟در دوره خودش خاتمی نقاط قوت زیادی داشت(ونقاط ضعف زیادی)اما الان ما به خاتمی نیاز نداریم. باید کسی رییس جمهور بشه که شهامت لازم برای اجرای خواسته های نوین جامعه رو داشته باشه.چنین شخصی نباید شخصیت محافظه کار داشته باشه

-- بدون نام ، Jul 8, 2008

یک زمانی از واژه "پودر و ماتیکِ رژیم" که توسط هادی خرسندی در مورد آقای خاتمی به‌کار برده می‌شد خوشم نمی‌اومد، اما حالا می‌بینم پر بیراه نگفته بود!

-- خاطره‌ها ، Jul 8, 2008

shoma beyne bad va badtar kodam ra mipasandid???

-- mosafer ، Jul 9, 2008

Khatami is the best option for Iran, but unfortunately he has alot of enemies frome conservative party and extremists iside Iran to opposition groups out side of Iran and they will do their best to prevent him to win presidency.

-- mehrnoosh ، Jul 9, 2008

اگر کسی هر نوع گزینه بهتری سراغ دارد اعلام کند و گرنه همان موش و گربه بازی اصلاحات هم برای ما کافی ست!
مرد باشهامتی که بتواند رییس جمهور شود کجاست؟ اگر رد صلاحیت نمی شود و پیشبینی می کنید مردم را به خود جذب کند، معرفی کنید و گرنه همان نقاط قوت ناچیز خاتمی هم غنیمت است.

-- فرهت ، Jul 9, 2008

تنها كسي كه از سياستها ي فعلي فاصله داشته باشد و به مردم نزديك باشد و امكان رد صلاحيت او هم براي نظام نباشد خاتمي است . اگر براي برقراري دمكراسي و نظام مردمي در ايران راه بهتري از موش و گربه بازي سراغ داريد و شهامت اجرايش را داريد بفرمائيد ما هم به همراه شما به ان بازي مي پردازيم

-- راميني ، Jul 9, 2008

Dar sharayete feli o ghavanini ke dar iran baraye rade salahiat vojoud darad, agar khatami rade salahiat nashavad, gozineye bessiar khoubist

-- Nam ، Jul 10, 2008

کاندید شدن خاتمی تنها نقطۀ امید باقی مانده برای خروج کشور از این وضع فلاکت بار است.

-- رضا ، Oct 5, 2008

تنها نقطه ی امید، خاتمی است. احمدی نژاد نه فکر اقتصادی دارد نه فکر انقلابی. در دولت او هر کس پارتی داشت به مقام رسید. آن از مشاور دولت(برادرش)که دامپزشکی خوانده بود و آن هم از کردان. راستی آیا مجازات کردان فقط استیضاح بود؟قضیه ی چک 5 میلیونی به نمایندگان و ... پس تا اینجا باید به این نتیجه رسیده باشیم که احمدی نژاد فایده ندارد و در ادامه تنها نام دکتر خاتمی می درخشد.آیا غیر از این است.

-- حمید رضا ، Feb 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)