تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست ایران برای دریافت فهرست «سربازان متجاوز»

یک هفته پس از اعلام حفر ۳۲۰ هزار قبر برای دفن اجساد سربازان متجاوز در ایران، این کشور از صلیب سرخ جهانی خواست که اسامی سربازان متجاوز را برای شناسایی کشته‌شدگان و اسرا در اختیار ایران بگذارد.

این درخواست امروز شنبه از سوی میرفیصل باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نامه‌ای به پیتر اشتوکر، رییس صلیب سرخ مطرح شده است.

این فرمانده نظامی هفته گذشته از آمادگی ایران برای حفر بیش از ۳۰۰ هزار قبر برای دفن اجساد سربازان متجاوز به خاک ایران خبر داده بود.

گزارش‌ها از احتمال حمله نظامی اسراییل و آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران حکایت دارند؛ آمریکا هم در پاسخ به خودداری ایران از توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم، توسل به زور را منتفی ندانسته است.


میرفیصل باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران (عکس: فارس)

در بخشی از متن کامل این نامه که از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده است: «کمیته جستجوی مفقودین جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ضمن گفت و گوهای محرمانه با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، نحوه همکاری خود جهت اجرای صادقانه قوانین بین‌المللی انسان‌دوستانه که باید به هنگام مواجهه با متجاوزین مورد توجه قرار گیرد را معلوم و پیش از از وقوع هر گونه حادثه‌ای در جهت حفاظت از منابع قربانیان تلاش نماید.»

اسراییل که به گفته کارشناسان تنها قدرت هسته‌ای خاورمیانه به شمار می‌آید، اعلام کرده است که به هر قیمت مانع از آن خواهد شد که ایران به تسلیحات اتمی دست یابد.

نشریه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از مسئولان آمریکایی نوشته که رزمایش نظامی اخیر اسراییل در دریای مدیترانه به منظور آماده کردن ارتش برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

در این نامه از صلیب سرخ جهانی خواسته شده تا «جهت جمع‌آ‌وری و تدفین سربازان دشمن در صحنه نبرد و اعمال مدیریت در مورد بقایای انسانی کشته‌شدگان» به ایران کمک داده شود.

ایران در عین حال خواستار در اختیار داشتن نام کامل تمام سربازانی که ممکن است در حمله به ایران شرکت داشته باشند، شده است تا از این طریق بتواند هویت اجساد کشته‌شدگان یا سربازان اسیر را شناسایی کند.

محمد‌علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران پیش از این نیز هشدار داده بود که در صورت حمله اسراییل، این رژیم در تیررس موشک‌های جمهوری اسلامی قرار دارد.

این در حالی است که مایک مالن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه گذشته هشدار داده بود که حمله هوایی اسراییل به ایران خاورمیانه را بی‌ثبات‌تر می‌کند و بر فشاری که به نیروهای آمریکایی در منطقه وارد می‌شود، می‌افزاید.

در نامه ایران هم‌چنین از صلیب سرخ جهانی درخواست اعزام ۱۰۰ گروه ۷۰ نفره برای جستجوی اجساد سربازان کشته‌شده‌ی دشمن در خاک ایران شده است.


در همین رابطه:
حفر ۳۰۰ هزار قبر برای «سربازان متجاوز»
مالن، حمله به ایران را بسیار پرخطر خواند
هشدار عبادی به غرب، در مورد حمله به ایران
متکی: آمریکا و اسراییل دیوانگی نخواهند کرد
«اقدام علیه ایران به معنی شروع جنگ است»

نظرهای خوانندگان

یه سردار بفرمائید که اگر سربازی زمینی خواست حمله کند شما گورش را آماده کنید، اما تا قبل از اون بهتره پناهگاه هایی را برای بمباران هوایی و موشک ها آماده کنید تا مردم خودمون خدای نکرده نیازمند گور نباشند

-- حسین ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

این بیشتر به رجز خوانی های یک آدم نا آگاه شبیه است من که تا به حال نشنیده ام که در جنگ 2 طرف مخاصمه اطلاعات اینچنینی را به همدیگر بدهند این یعنی اینکه حمله کننده رسما اعلام کند که با چه توانی در نظر دارد اقدام به حمله کند، این درخواست به همان اندازه مسخره است که این آقا درخواست میکرد که حمله کننده ها لطفا تمام نقشه های حمله خود را در اختیار ما بگذارند .
نظر شخصی من اینست که این آقا با این اطلاعات و این درخواست لیاقت درجه سربازی را هم ندارد .

-- پیمان ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

مطمین هستم که این فرمانده مان به این زودی ها در چادری نشسته و با فرمانده هان موهومی آمریکا و اسرائیل در باره شرایط ازادی سربازان اسیر نگشته شان وارد گقتگو خواهند شد. خدا کنه که این نامه ایشان در رسانه و آکادمی های نظامی دنیا چاپ و مطرح نشه که کل ابروی نیرو های نظامی ایران را بر باد میده. من از فرار به جلو و ترس این فرمانده کذایی خیلی متاسف شدم. این با مزه ترین و خنده دار ترین کمدی ای است که تا بحال از فرمانده ارتشی مشاهده کرده ام. این فرمانده ترسو دعواها و رجز خوانی های دوره دبیرستانی را با واقعیت های یه جنگ واقعی اشتباه گرفته اند.

-- علی عبادی ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

این بیشتر به رجز خوانی های یک آدم نا آگاه شبیه است من که تا به حال نشنیده ام که در جنگ 2 طرف مخاصمه اطلاعات اینچنینی را به همدیگر بدهند این یعنی اینکه حمله کننده رسما اعلام کند که با چه توانی در نظر دارد اقدام به حمله کند، این درخواست به همان اندازه مسخره است که این آقا درخواست میکرد که حمله کننده ها لطفا تمام نقشه های حمله خود را در اختیار ما بگذارند .
نظر شخصی من اینست که این آقا با این اطلاعات و این درخواست لیاقت درجه سربازی را هم ندارد .

-- پیمان ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

دلیل این اظهارات کاملا مشخض است ، هدف فرماندهان سپاه اعلان آمادگی برای جنگ به مردم است ، مردم این روزها از بی توجهی ج ا به احتمال درگرفتن جنگ انتقاد می کنند ، باین کار خواستند به مردم بگویند نگران نباشید ما همه چیز را تحت کنترل داریم .

-- سپنتا ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

اين نامه و اظهارات چند روز پيش اين فرمانده زيرك سپاه علاوه بر اينكه نشان از آمادگي كامل نيروهاي مسلح ما براي دفاع از مردم و آب و خاك كشورمان است به عنوان اسنادي از ناكارآمدي نهادهاي به اصطلاح صلح و حقوق بشر دوستانه است. به علاوه پاسخ زيركانه اي به تهديدات و جنگ رواني دشمن محسوب مي شود. براي همين فكر مي كنم مردم عزيزمان نبايد از چنين اظهار نظرهايي ناراحت شوند. بلكه برعكس اين دشمن است كه با خواندن اينگونه سخنان مسوولان ما لرزه بر اندامش مي افتد. همه ميدونن كه صليب سرخ هيچ وقت چنين كاري نخواهد كرد و همه مي دونن كه به اين دليل نخواهد كرد كه نمي تونه چنين كاري رو بكنه. در حالي كه نامه اين سردار كاملا مستند به بندهايي از منشور صليب سرخ و كنوانسيون هاي بين المللي حقوق بشردوستانه است. براي همينه كه من مي گم اين نامه نشان دهنده بي خاصيت بودن نهاد هاي بين الملله. اميدوارم به آزادي بيان اهميت بديد و نظرم رو منشر كنيد

-- limahdi ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

هر چه هارت و پوت بيشتر از هم پاشيدگی و محو شدن سريعتر.
سپاه بيشتر از 6-5 ساعت دوام نخواهد آورد همانطور که صدام هم ميخواست بيا بان را زير پای دشمن آتش بزنه و آخر از سوراخ موش بيرونش کشيدند.
خدايا ايران را از سفيهان محفوظ نگه دار.

-- علی ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

این حرف ها این رو نشون می ده که تا چه حد این سران جمهوری اسلامی،مخصوصا فرمانده هان سپاه تشنه جنگ هستند و برای آغاز جنگ گویا دارن لجظه شماری می کنن!!!
جنگی که در یک طرفش آمریکا قرار داره که در بدترین حالت ممکنه تمام نیروهاش رو در منطقه و خلیج فارس از دست بده.
اما در طرف دیگه نبرد ایران قرار گرفته.مملکتی هفتاد میلیونی که از هر طرف توسط دشمن تا دندان مسلح محاصره شده.و در بهترین حالت شاید به سرنوشت کشورهایی چون عراق و افغانستان دچار بشه...حقیقتا که حماقت این اربابان جنگ حد و مرزی نمی شناسه...

-- مهدی ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

دوست عزیز احتمالآ شما اینو شنیدی که بهترین موقع برای شجاع بودن زمانی هستش که از چیزی ترس داری حالا حکایت این آقایون هستش اینا از این موضوع ترس و هراس دارن با این حرفها سعی در شجاع جلوه دادن خودشون رو دارن ولی شما مطمئن باش در هنگام جنگ همین افراد سوراخهای موش را خواهند خرید.

-- سعید ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

اين موضوع منو ياد وزير جنگ صدام انداخت که قبل از حمله آمريکا،در حالی که هواپيماهای آمريکا روی ناوها در حال نزديک
شدن به رژيم صدام بودند،
با لباس نظامی و يه کلاش توی دستش در جلسه مطبوعاتی با خبر نگاران حاضر شد!
و وقتی ازش دليلشو پرسيدن،گفت ما برای مقابله با دشمن تا آخرين قطره خونمون و در هر کجا آماده ايم!!
کاش می دونستم الان اون کجاست!

-- درویشوند ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

خدایا دوباره جنگ نشه.
هنوز صحنه ایی که یه هواپیما داشت بمب می ریخت و من تو حیاط دبستان از ترس خشکم زده بود رو فراموش نکردم. کاملا اتفاقی الآن زندم.
نه تنها این خاطره، بلکه هزاران درد و رنج دیگه رو هم، نه من و نه همه اونهایی که جنگ رو یادشونه، نمی تونن فراموش کنن.
خیلی می ترسم
آدما، چجوری این کارارو با هم می کنن؟
خدایا، قفل بزن بر دهن هر کسی که به هر طریقی در هر جای دنیا به اشاعه جنگ و کشتار دامن می زنه.

-- امیر ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

از قدیم گفته اند. هر چه دورغ بزرگتر باشه باورش آسانتر است.
این سردار احمق حتی در فیلمها جنگی ایرانی
سربازان کشته شده ندیده است.یک پلاک فلزی دارای شمارشی که برگردن آویز دارند قابل شناسایی .
در ضمن میدانیم هیچ حمله ای در کار نیست.
جز سرگرم کردنه مردم دنیا.

-- ح ع ، Jul 5, 2008 در ساعت 07:58 PM

در بالاترین و بلاگ نیوز لینک دادم تا همه از ... مسئولینی که صاحب اختیار مردم هستند و برایشان تصمیم می گیرند مطلع شوند .
البته بد نیست نقشه حمله و سلاح هایی که قرار است متجاوزین بکار گیرند هم درخواست شود!

-- فرهاد حیرانی ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

آیا همه مسئولانمون اینقدر "مدبر" هستند یا تنها ایشون؟چقدر خوشبختیم از حضورشون...

-- صبا ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

یکی به این آقا بگه که گل آقا دیگه منتشر نمی شه.

-- بدون نام ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

باور نمی کنم کسی بتونه این قدر ... باشه. به نظرم این خبر یک شوخیه. اگر یک بچه 6 ساله هم فرمانده نظامی بشه از این حرفا نمی زنه.

-- علی ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

متاسفانه اين ...ها با پررويي كامل ايران عزيز را به دام جنگ مي كشانند. براي اين مزدوران ايدئولوژي ... ديني بيشتر از جان انسانها برايشان اهميت دارد و اين خطرناكترين تفكر و بدتر از فاشيسم و نازيسم است

-- بدون نام ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

از همه اين حرفها اگر بگذريم ، بايد گفت كه يك انسان چقدر بايد خوار باشد كه از كشتن و كشته شدن سخن بگويد.اينگونه سخنان چيزي نيست جز پايين كشيدن ارزش انسان و پايمال كردن مقام والاي بشر كه اين خود خواست ... است.

-- صلح دوست ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

ابرويمان رفت بااين حرف ها
خدابه خيركنه

-- ahmad ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

ياد محمد سعيد الصحاف افتادم با اون خالي بندي هاش
...

-- سياوش ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

یاد محمد سعید الصحاف بخیر . چه رجز خوانی هائی که نمی کرد .

-- نگاه ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

قابل توجه اینکه صدام غاصب هم مانند این ... ها تا چند روز قبل از حمله پرت و پلا می گفت و ... شده بود. ...

-- م م ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

این نمایشنامه مرا به یاد صحنه ای از فیلم دایی جان ناپلئون می اندازد که دایی جان با لباسی شبیه ناپلئون بر روی مبلی نشسته بود و ...
واقعاً قدرت تخیل سردار ما قوی است. امیدوارم بعد از بازنشستگی ، تجربیاتشان را در اختیار استاد ایرج پزشکزاد قرار دهند. کسی چه می داند؟! شاید استاد بتوانند از چنین برکه متروکی ، صدفی صید کنند!

-- آزادمردمان ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

لطف كنيد به جاي قبر براي سربازان آمريكايي خونه براي جوانان ايراني بسازيد. البته با اين شرايط يه سرپناه(پناه گاه) هم باشه ايرادي نداره! خدا خير دنيا و آخرت بهتون بده.
بعدشم با جون جون هاي خودتون بازي كنيد نه مردم، بجاي فكر كشتار و قتل و گور و دفن و... به فكر ساختن و رفاه و آزادي و توسعه باشين، به چه گناهي و تا كي مردم بايد طعم تهديد و وحشت و صداي آژير و انفجار و... بشنون؟

-- بنجامين ، Jul 6, 2008 در ساعت 07:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)