تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جنتی: مشکل لاینحلی در کشور نداریم

آیت‌الله جنتی، در نماز جمعه این هفته تهران ادعا کرد که «در کشور هیچ مشکل لاینحلی نداریم».

جنتی در سخنان خود که ایسنا آن را منعکس کرده‌است، این ادعا را درباره مشكلاتی از قبيل خشكسالی و تحريم مطرح کرد و گفت: «خوشبختانه ما مشكل لاينحل نداريم و پاره‌ای از آنها قابل حل است. فقط همت، درايت، تدبير و عقل می‌خواهد.»

وی گفت: «مطمئن باشيد اگر شروع به صرفه‌جويي كنيم مشكلات‌مان به كلي از بين مي‌رود. بايد تحمل كنيم و از مشكلات بكاهيم. راهش اين نيست كه داد و قال كنيم، اين و آن را محكوم كنيم و بی‌تابی كنيم. نظام و مسئولان صادقانه كار می‌كنند، پس گناهش را گردن افراد و دستگاه‌ها نيندازيم.»

جنتي درباره مصرف برق هم گفت: «ما بيش از اندازه برق مصرف می‌كنيم. اسراف گناه است. نبايد اسراف كنيم بلكه بايد ديگران را هم از اسراف منع كنيم. در اين صورت می‌توانيم جلوي ضايعات و بسياري از مشكلات را بگيريم.»

وي افزود: «سه دهك بالای جامعه ۷۰ درصد يارانه‌ها را می‌بلعند و آنها كه مستحقند از اين يارانه‌ها استفاده نمی‌كنند. اين ظلم است. حالا اين مرد دل به دريا زده، تحول اقتصادی را مطرح كرده است. همه بايد كمك كنند، نگوييد نمی‌شود. مانند بنزين كه مشكلاتی داشت اما بالاخره حل شد. البته نبايد شتابزده برخورد شود بلكه بايد با مرحله‌بندی و اطلاع‌رسانی جلو رفت.»

امام جمعه موقت تهران همچنین بدون آنکه به نام عباس پالیزدار اشاره کند،گفت: «درباره‌ تحقيق از قوه‌ قضاييه و بلوايی هم كه به پا شد بايد بگويم من از ابتدا به اين مسئله خيلی خوشبين نبودم و صداقتی در سيمای‌شان نمی‌ديدم. متأسفانه به كسی كه دارای سوء سابقه بوده و اتهاماتش هم در دست بررسی بود، اسناد فوق‌العاده سری دادند كه اين موضوع قابل پی‌گيری است. بعضی وقت‌ها اصل سند و گاهی هم قسمتی از سند به صورت مبهم در اختيار اين افراد قرار داده‌اند و آنها هم اين ۴ هزار صفحه اسناد را در ۹ نقطه مخفی كرده‌اند.»

وی افزود: «آن وقت ببينيد چه فتنه و توطئه‌ای برپا شد. چهار نفر هم‌قسم می‌شوند كه اگر اين گزارش خوانده نشود افشا می‌كنند. اين مسئله فراتر از قوه قضاييه است. ريشه دارد. مسئله جدا كردن مردم از نظام است. سر دوام و بقای نظام ما در ۳۰ سال گذشته و قدرت مقابله با همه توطئه‌ها، حمايت مردم و وحدت كلمه بوده است. اكنون هم نبايد به اين شايعه‌ها توجه كرد. اميدواريم قوه قضاييه بدون عيب و نقص اين پرونده را بررسي كند و هرجا مشكلی هست و نيست اعلام كند؛ زيرا موضوع خطرناكی است و بايد تلاش كرد خطرش به حداقل برسد.»

جنتی ادامه داد: «خيلی وقت‌ها افراد حرف‌هايی می‌زنند كه ثابت شده نيست بلكه شايعه، افترا و دروغ است. اينها گناه مضاعف دارد. نمی‌دانم چه‌طور دروغ اين‌قدر به سرعت و با گستردگی پخش مي‌شود. مثلاً اوايل انتخابات شايع شده بود كه آقای احمدی‌نژاد داماد ماست. اين شايعه به حدی بود كه در خارج از كشور هم درباره اين مسئله از من سوال شد. بعد هم فهميدند كه اشتباه كرده‌اند، خودشان اين عقد را فسخ كردند.»

احمد جنتی، که از چهره‌های کلیدی شورای نگهبان در سال‌های اخیر است از جمله شخصیت‌هایی است که از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم، از تمامی سیاست‌های احمدی‌نژاد حمایت کرده است.

نظرهای خوانندگان

با نظرات آقای جنتی کاملاً موافقم؛ اهم موافقت‌های من با ایشان:
«مطمئن باشيد اگر شروع به صرفه‌جويي كنيم»
بله مثلاً پول به حزب‌الله و حماس ندهیم تا به‌صورت بمب به‌هدر رود.
«ما بيش از اندازه برق مصرف می‌كنيم.»
بازهم حق با ایشان است مثالاً کلی نهاد داریم که هیچ‌کاری نمی‌کنند و برق مصرف می‌کنند، چراغانی‌های دولتی و ...
«سه دهك بالای جامعه ۷۰ درصد يارانه‌ها را می‌بلعند » کاملاً درست است، البته ایشان خودشان جزء قسمت آسیب پذیر جامعه هستند و به یارانه و وام و کارخانه و ... احتیاج دارند با آنهمه زحمتی که می‌کشند و عرق جبینی که می‌ریزند.
«درباره‌ تحقيق از قوه‌ قضاييه و بلوايی... صداقتی در سيمای‌شان نمی‌ديدم....اسناد فوق‌العاده سری دادند كه اين موضوع قابل پی‌گيری است.»
البته که خوشبین نبودید ما هم نیستیم، اسناد حسابرسی آقایان البته که سری است. ما به سردار زارع و مسولین دانشگاه و شخص مرتضوی و شما و صداقت‌تان خوشبین هستیم.
«آقای احمدی‌نژاد داماد ماست» :) این رو دیگه چیزی ندارم درباره‌اش بگم!
خداوند نگهبان ملت باشد!

-- خاطره‌ها ، Jul 4, 2008 در ساعت 11:15 AM

خود حرف های جنتی به قدر کافی روشن و واضح و گویا هستند و لزومی نمی بینم با تیتر اشتباه تان آن را بزرگ کنید. بگذارید مخاطب تصمیم بگیرد. همان طور که در مانیفیست تان گفته اید. جنتی گفته: "هیچ مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد" و شما تیتر زده اید: "هیچ مشکلی در کشور نداریم." نگذارید همین چیزهای کوچک اعتماد مخاطبان شما را به شما کم کند.

-- اشکان ، Jul 4, 2008 در ساعت 11:15 AM

من تعجب میکنم مگر میشود یک نفر که روی پای خودش بند نیست چطور برای یک ملت تصمیم میگیرد .

-- پری ، Jul 4, 2008 در ساعت 11:15 AM

آقای جنتی تنها مشکل لاینحل! ملت ایران شما و سایر آقایانی هستید که نمی خواهند بپذیرند، مردم دست رد به سینه ی آنها زده اند. یکی دیگر از مشکلات این است که بعضی سیاست- دوستان ما -به خصوص در پست رهبری- بیش از حد در سمت خود باقی می مانند (تا بپوسند)!!!

-- پارسا ، Jul 5, 2008 در ساعت 11:15 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)