تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار عبادی به غرب، در مورد حمله به ایران

شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل روز پنج‌شنبه به غرب در مورد حمله نظامی به ایران یا تحریم اقتصادی ایران هشدار داد.

وی در یک سخنرانی در تهران گفت: «ما نه تنها با عملیات نظامی علیه ایران مخالفیم بلکه با تحریم‌های اقتصادی نیز مخالفت می‌کنیم.»


عبادی به غرب در مورد تبعات حمله به ایران هشدار داد/AP

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیرین عبادی، وکیل دادگستری، و یکی از مؤسسان شورای ملی صلح، در جلسه روز پنج‌شنبه این شورا افزود: «این اقدامات تنها باعث فقر و بدبختی در ایران خواهند شد و ما نهایت کوشش خود را برای جلوگیری از رخ دادن چنین فاجعه‌ای انجام می‌دهیم.»

وی افزود: «ما باید جامعه‌ای با یک صلح پایدار داشته‌باشیم. ما باید از وضعیت نه جنگ و نه صلح به‌در آییم.»

شیرین عبادی به همراه ۷۰ تن از مدافعان صلح در ایران شورایی به نام شورای ملی صلح تشکیل داده‌اند. هدف این شورا کوشش در جهت جلوگیری از حمله به ایران به خاطر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.


شیرین عبادی در نخستین نشست شورای ملی صلح/AP

سخنرانی خانم عبادی روز پنج‌شنبه در جلسه اعلام تشکیل کمیته دائمی صلح این شورا انجام شد.

در میان مؤسسان این شورا نام افرادی چون ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران، هاشم آغاجری، منتقد جمهوری اسلامی که قبلاً ‌به اعدام محکوم شده‌بود، و فیلمسازانی چون جعفر پناهی، و رخشان بنی‌اعتماد به چشم می‌خورد.


در همین رابطه:
آغاز‌ به‌کار «شورای ملی صلح» در ایران
شیرین عبادی: جنگ نمی‌خواهیم
"برای پیشگیری از تحریم و جنگ، از پیشنهاد البرادعی پشتیبانی کنیم"
گنجی در پارلمان اروپا: جنگ و تحریم نه، حقوق بشر آری

نظرهای خوانندگان

70 میلیون ایرانی این روزها در بیم و اضطراب بروزحماقتی دیگر از بوش و دار و دسته اش بسر میبرند.
اگر 60 سال بمباران و گلوله باران ملت ضعیف فلسطین با پیشرفته ترین سلاح و متد ، لحظه ای آرامش برای اسرائیل ارمغان آورد ، حمله نظامی به ایران هم به نتیجه دلخواه بوش خواهد انجامید.

-- امیر ، Jul 3, 2008 در ساعت 03:30 PM

هشدار به همه دولتمردان در مقابل جنگ!!!
این فقطامریکا نیست که طالب جنگ است. آقایان فدرت مدار داخلی نیز از جنگ بدشان نمی آید. باید به هر طریقی با جنگ در اشکال مختلف آن برخورد نمود. یکی از اشکال جنگ استبداد است. دیگری عدم توسعه . دیگری عدم تولید صنعتی. و . . .

جنگ با توپ و تانک جنگ کلاسیک عصر های گذشته است و الان با پنبه سر می برند. ولی به هر حال سر می برند.

آیا بهتر نیست فراخوانی عمومی داده شود و از ملت نیز دعوت شود تا با خطر تهاجم مقابله شود؟

-- از وراث مالک دوزح ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

در رژیم اسلامی دلیل بقای چهره هایی چون شیرین عبادی فقط و فقط استفاده ابزاری از آنها است در جهت بقای بیشتر رژیم وگرنه هر کسی را به خاطر عطسه و سرفه نا موافق به صلابه میکشند نگاهی به سرنوشت نشریات مسئله را روشن می کند .

-- کژدم ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

injuri fekr kardin ke in shode!

-- andre ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

امیر عزیز مگر 30 سال در سایه جمهوری اسلامی نشستیم چه گلی بر سرمان زده اند.

-- ماتی ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

Jenabe Aghaye Amir
Shoma mesle inke Tahrikate nezame jomhourie Eslami khossoussan harfhaye bi masoulaneye Ahmadinejad ra faramoush kardi. Mokhalef boudan ba jang dalil bar movafegh boudan ba in nezame mostabede ghoroune vostayi nemibashad

-- NAM ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

ba jang mokhalefam vali faghat feshar eghtesadi be mardom baes mishe ke jorat konan dar barabare regim vaysan.
jang ke na tahrime eghtesadi ham ke na pas ma montazere in shirin ebadi bashim ke khalasemoon kone! mesle in chand saale ke bishtar karash be nafe regim boodeh ta mardom

-- بدون نام ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

خدا را شکر که خانم عبادی پس از حل کامل مشکلات حقوق بشر در ایران، اکنون میخواهد وضع دنیا را بهتر کند. من مطمئنم که جورج بوش و اهود المرت از این هشدار ایشان بخود لرزیده اند.

-- کاشانی ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

من فکر می کنم آمریکا خوب میداند که تحریم باعث فقر و بدبختی مردم ایران می شود و می خواهد از این حربه استفاده کند تا خود مردم ایران از این حکومت به ستوه بیایند و کاری بکنند. ولی در مورد حمله به ایران بعید می دانم که آمریکا این کار را بکند چون خوب می داند که اینا عقل تو کلشون نیست و یه کاری دست خودشون و دنیا می دن.

-- مستانه ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:30 PM

این خانم عبادی هم که فقط کنار گود نشسته میگه لنگش کن ایشون اگه خیلی دل و جرات دارن به جای شورای ملی صلح , شورای ملی آزادی ایران رو راه اندازی کنن.

-- سعید ، Jul 5, 2008 در ساعت 03:30 PM

Jenabe Saeed, enteghad khoube, be sharte inke sazandeh bashad o gharaz varaneh o bad jensi nabashad. Faghat fekr nakonid ke karhayi ke khanoume ebadi mikonad asan ast. Jorat mikhado eteghad

-- nam ، Jul 6, 2008 در ساعت 03:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)