تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مالن، حمله به ایران را بسیار پرخطر خواند

بالاترین مقام ارشد نظامی آمریکا، حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات ایران را عملیاتی بسیار خطرآفرین توصیف کرد.

دریاسالار مایک مالِن، که روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن و پس از دیداری دوروزه از اسرائیل سخن می‌گفت افزود: «چنین حمله‌ای خاورمیانه را بی‌ثبات خواهد کرد. این منطقه بخشی بسیار بی‌ثبات از جهان است و من نمی‌خواهم از این هم بی‌ثبات‌تر بشود.»


دریاسالار مالن، حمله به ایران را بسیار پرخطر خواند/AP

به گزارش خبرگزاری‌های رویترز و آی‌پی هلند، دریاسالار مایک مالن همچنین اظهار داشت که به باور او ایران قطعاً به دنبال دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای است. این موضوعی است که ایران شدیداً انکار کرده‌است.

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده همچنین افزود: «باید رهبران ایران را از این امر منصرف کرد. ولی این کار باید از راه‌های دیپلماتیک، مالی و اقتصادی از سوی ایالات متحده و دیگر کشورها انجام پذیرد.»

با این حال مالن خواستار گفتگو با ایران شد.

شائول موفاز معاون رئیس جمهوری اسرائیل پیش از این در مصاحبه خود با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت گفته‌بود: «اگر ایران به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد ما به آن حمله می‌کنیم.»

اسرائیل و گروهی از کشورهای غربی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران به دیده تردید می‌نگرند و آن را راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دانسته این امر را برای منافع خود خطرساز ارزیابی می‌کنند.

ایران همواره بر غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید دارد و غرب را متهم به مانع‌تراشی بر سر راه انتقال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به ایران می‌کند.


در همین رابطه:
آمریکا: اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند
هشدار روسیه درخصوص حمله به ایران
مایکل لدین: «مقاله‌ی هرش، حقه است»
تکذیب اقدام نظامی علیه ایران از مرز عراق
«تقویت عملیات مخفیانه علیه ایران»

نظرهای خوانندگان

Baz yeki peyda shod va in ra be hame fahmand ke har bazi Amrika mikone emkane sarshekestan dare va albate mariz inbar bayad wase dore neghahat bere bimarestan.

-- بدون نام ، Jul 4, 2008 در ساعت 03:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)