تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مونتاژ دوباره فیات در ایران پس از ۵۰ سال

سخنگوی گروه خودروسازی فیات اعلام کرد که این شرکت از پائیز امسال تولید خودروی سواری «چهار در» سی‌ینا را پس از گذشت بیش از سه سال و نیم از امضای توافقنامه‌ای با مؤسسه توسعه صنعتی پارس در ایران آغاز می‌کند.

آسوشیتدپرس از میلان گزارش داد سخنگوی این شرکت اعلام کرد که آغاز این طرح که اجرای آن از مدت‌ها پیش به تعویق افتاده است نشانه بازگشت فیات به ایران پس از وقفه‌ای پنجاه ساله است.

در توافقنامه با مؤسسه توسعه صنعتی پارس مونتاژ، مونتاژ ۵۰ هزار دستگاه خودروی سی‌ینا در سال پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، در این توافقنامه، افزایش مونتاژ خودروهای فیات در ایران تا ۲۵۰ هزار دستگاه در سال نیز پیش‌بینی شده است که شامل خودروهای پالیو هاچ‌بک، واگن استیشن پالیو و وانت استرادا است.

قرار است این خودروها در کارخانه‌ای در ساوه در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران با استفاده از لوازم وارداتی از کارخانه توفاس ترکیه مونتاژ شوند.

شرکت خودرو‌سازی فیات در مرحله اول، ۳۱۳ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده است.

نظرهای خوانندگان

اول خودکفایی چی شد؟! دوم با این وضع عدم کنترل ترافیک، خودرو جدید یعنی چه ( معلوم نیست این‌جا کی پول درست و حسابی به جیب زده)؟ سوم کارخونه‌یی با وضع خراب مثل فیات تنها کارخونه‌یی هست که تو این شرایط نا به‌سامان با احتیاط و احتمالاً با ریسک ترکیه این‌جا سرمایه‌گذاری کنه.

-- خاطره‌ها ، Jul 8, 2008 در ساعت 11:14 AM

تولید (یا مونتاژ) خودرو ربطی به ترافیک ندارد! آیا میتوانید به کسی که خودرویی ندارد و می خواهد بخرد بگویید از امروز دیگر تولید نمی کنیم؟ آیا فکر این را می کنید که اگر خودروی جدید تولید نشود قیمت پیکان چقدر می شود؟ ترافیک مشکلی است مرتبط با گنجایش خیابانها، میزان تراکم جمعیت و ساختمانها، سیستم حمل و نقل عمومی و البته نوع استفاده ی ما از خودرو!
خودکفایی هم که در جهان فعلی معنی ندارد. مگر ما باید همه چیزمان را خودمان تولید کنیم؟!!

-- فرهت ، Jul 9, 2008 در ساعت 11:14 AM

خودکفایی هم که در جهان فعلی معنی ندارد. مگر ما باید همه چیزمان را خودمان تولید کنیم؟!!

kamelan movafegham
hich keshvari dar donia intor nist
intor fek kardan yani pas raft

-- بدون نام ، Jul 9, 2008 در ساعت 11:14 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)