تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار سپاه در خصوص احتمال حمله به ایران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داد که به هرگونه حمله نظامی خارجی به شدت واکنش نشان خواهد داد.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد: «آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که پروژه جدیدی را آغاز کنند و در صورت این اشتباه با شکست سختی مواجه خواهند شد.»

وی افزود: «اگر می‌خواهید به سمت ایران بیایید، حتماً عصا و پای مصنوعی با خود بیاورید زیرا اگر آمدید، پایی برای بازگشت نخواهید داشت.»

آمریکا هیچ‌گاه استفاده از نیروی نظامی علیه ایران برای بازداشتن این کشور از ادامه برنامه هسته‌ای‌اش را منتفی ندانسته است.

هشدار سپاه پاسداران در حالی اعلام می‌شود که برخی گزارش‌های مطبوعاتی حاکی‌است نیروهای مسلح ایران خود را آماده برگزاری مانوری بزرگ در آب‌های خلیج‌فارس می‌کنند.

مقامات نظامی ایران اعلام کرده‌اند، واکنش این کشور به حملات نظامی به گونه‌ای سریع و فراگیر خواهد بود که نظامیان نظیر آن‌را در جنگ‌ مشاهده نکرده‌اند، اما همه این احتمالات منوط به اقدامی است که ممکن است اسرئیل یا آمریکا در قبال ایران مرتکب شود.

به گزارش روزنامه کارگزاران، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز با تاکید بر آمادگی سپاه برای دفاع از جمهوری اسلامی اعلام کرده است:‌ «دشمن با وجود امکانات، توان مقابله یا درگیری با ما را ندارد.»

تهدید دوباره اسرائیل
بنیامین بن‌الیعازر وزیر جنگ سابق و وزیر کنونی تاسیسات زیربنایی اسرائیل هم در گفتگو با روزنامه کومرسانت که امروز چهارشنبه منتشر شده، گفت:‌ «اگر ایران تصمیم بگیرد که به اسرائیل حمله کند، نابود خواهد شد.»

الیعازر که یکی از چهره‌های تندرو سیاست‌خارجی اسرائیل به شمار می‌رود و به روسیه رفته است، اعلام کرد: «ما هیچ حمله‌ای را به ایران طراحی نمی‌کنیم.»

این درحالی است که جان بولتون نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد، پیش‌بینی کرده است که اسرائیل، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیش از مراسم سوگند جانشین جورج بوش به ایران حمله خواهد کرد.

آقای بولتون بهترین زمان حمله به ایران برای اسرائیل را که به گفته وی تلاش می‌کند از هسته‌ای شدن تهران جلوگیری کند، بین چهارم نوامبر و بیستم ژانویه اعلام کرده است.

آمریکا و اسرائیل بارها اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد ایران به توانایی تولید سلاح هسته‌ای دست یابد.

ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور فقط اهداف غیرنظامی دارد و تهران قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد.

اسرائیل که خود دارای تسلیحات اتمی در خاورمیانه است، ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کند و در کنار آمریکا متحد اصلی خود، هیچ گاه صریحاً احتمال حمله نظامی به ایران را رد نکرده است.

این در حالی‌ است که ایران که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، ضمن رد این اتهامات، بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید کرده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
پیش‌بینی بولتون درباره حمله اسرائیل به ایران
لاریجانی: برای هر شرایطی آماده‌ایم
ایران: حمله نظامی اسراییل محال است
حمایت اوباما از اقدامات امنیتی اسراییل علیه ایران
ایران: پاسخ به حمله اسرائیل دردناک خواهد بود
واکنش روسیه به اظهارات تهدیدآمیز موفاز
واکنش آمریکا به تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران
اعتراض ایران به تهدیدات نظامی اسرائیل
اسرائیل خواستار اعمال فشار بیشر بر تهران شد
موفاز حمله به ایران را اجتناب‌ناپذیر خواند

نظرهای خوانندگان

از آقایان تقاضا داریم در صورت تمایل به جنگ با آمریکا، جان مصنوعی و روح های کمکی به حد کافی ذخیره کنند و داشته باشند، و در صورت ناتوانی در این مورد مقدار بی شماری تابوت و نعش کش خریداری کنند، زیرا جنگ با آمریکا نبرد و رویارویی گوشت با تکنولوژی و آهن خواهد بود! اشباح هوایی و تکنولوژی نظامی آمریکا ظرف کم تر از یک ماه ارتشعراق را که ایران هشت سال! با آن جنگید از پا در آورد. آقایان سپاه زیاده روی را کنار بگذارید!!

-- پارسا ، Jun 25, 2008

سخنان آقایان فرماندهان سپاه آدم را به یاد آقای الصحاف وزیر اطلاع رسانی صدام می اندازد که موجب خنده همگان شده بود باید به یاد داشت که افغانستان در کمتر از 50 روز و عراق در کمتر از 4 ماه سقوط کردند
ولی داستان ایران اندکی فرق دارد چون هیچ گاه از حمله زمینی صحبت نمی شود سخن از جنگ از راه دور است لذا همه چیز بستگی به درجه واکنش سپاه وارتش دارد و در صورت واکنش شدید ایران در کمتر از یک ماه از نظر اقتصادی و سیاسی و نظامی ویران می شود و در پی بحران های شدید ناشی از جنگ شاید ایران از رده کشور بودن هم خارج شود و اگر صبر و تحمل آمریکا را می بینیم دقیقا به خاطر این مسئله است و نه به خاطر ترسیدن از گنده گوییهای سران ایران و نه به خاطر چند موشک یا قایقهای تندرو یا چند عملیات چریکی برون مرزی
مانورهای سپاه در مقایسه با قدرت آتش ارتش آمریکا در حد آتش بازی چهارشنبه سوری است

-- کژدم ، Jun 25, 2008

آخر این حضرات یک اقدام عملی که طی این 30 سال بر علیه امریکا و اسرائیل انجام داده اند را بفرمایند تا ما هم آگاه شویم امریکا و اسرائیل امروز را با سال 57 مقایسه کنید ایران امروز را هم با سال 57 مقایسه کنید و قانون قیاس را بر نتایج حاصله اعمال کنید نتیجه این میشود که امریکا و اسرائیل اگر به ایران حمله کنند گر چه از شر بمبهای قدیمی راحت میشوند ولی خیلی احمق هستند چون یک دشمن ... را از دست می دهند. ...

-- پیروز ، Jun 25, 2008

who is going to fight with americans . they taught our young people in zanjan to shut up and get aside.

-- amir ، Jun 25, 2008

تكرار تاريخ . با يه قرارداد تركمنچاي همه چيز درست ميشه.

-- همشهري كين ، Jun 26, 2008

ey baba, dava nakonid khob nist

-- kAshef ، Jun 26, 2008

صلح امام حسن (علیه السلام ) تکرار نحواهد شد عاشورای حسینی در راه است . اگه دلشون میخواد بیان ولی برگشتن دیگه با خودشون نیست .

-- حسین ، Jun 28, 2008

من بر عکس پارسا فکر می کنم حکومت ایران از نظر تکنولوژی و نیرو چیزی از آمریکا کم ندارد. همه اینها از سرکوب کردن تظاهرات کوچک و در نطفه خفه کردن مخالفان مشخص است. همچنین در مقایسه با جنگ ایران و عراق ،امروز ایران هم از جهت تکنولوژی و هم از نظر نیرو پیشرفت کرده.

-- مستانه ، Jun 28, 2008

دوستان ترسو این نظرات را در مورد حمله اسرائیل به لبنان هم می گفتند ولی 40000نظامی صهیونیست از پس چریکهای حزب الله برنیامدند حالا با رزمنده های ایرانی چطور میجنگند ؟؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Jul 2, 2008

باسلام،به نظر من متاسفانه جوان هاى امروزه شهادت طلبى زمان جنگ را آنگونه كه شايسته و بايسته است ندارند و دليل آن تهاجم گسترده فرهنگى غربيان است.ما بايد با فرهنگسازى دوباره،همان شور و اشتياق زمان جنگ ايران و عراق را زنده كنيم.يقين كنيد دشمنانمان از شهادت طلبى جوانانمان به شدت هراسانند!

-- اسماعيل ، Jul 8, 2008

ما هم از نظر تكنولوژي پيشرفت داشته ايم وهم ازنظراموزش نيروي انساني اما سرامد همه اين موضوعات شهادت طلبي ملت ايران وايمان به خداست

-- علي ، Jul 10, 2008

با آرزوى اينكه ديگه هيچ جنگى درايران شكل نگيره ولى اگرهم شكل بگيره هم ارتش وهم سپاه قوى هستن وهم مردم به جزچندنفر ترسو واين روهم بدونين كه آمريكاواسراعيل جرات حمله به ايران رو ندارن.

-- احمد ، Oct 25, 2008

دوستان خوبه که یه کم واقع بینانه صحبت کنیم. هیچ کس دوست نداره بگه کشورش ضعیفه ولی الان دیگه جنگ زمینی وجود نداره مهم نیروی هوایی که کشور ما از آمریکا خیلی عقب تره با این اسباب بازی هایی که میسازه و اگه ارتش f-14 و هوانیروز نداشت از عراق هم شکست می خوردیم. با این حال روح تمام شهدا شاد.

-- david-s ، Jan 1, 2009

به نظر من آمریکا و اسراییل هیچ گونه غلطی نمیتوانند انجام بدهتند

-- حامد ، Dec 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)