تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پنج سال تعزیری همراه با تبعید، برای هانا عبدی

هانا عابدی از فعالان جنبش زنان و عضو انجمن فعالان زن کردستان موسوم به «آذرمهر»، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به پنج سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شد.

محمد شریف وکیل هانا عبدی و روناک صفارزاده دو زن فعال کرد، در گفتگو با زمانه، ضمن اعلام این خبر گفت: «خانم عبدی به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور متهم شده است.»

وی اضافه کرد: «دادگاه با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی موکلش به پنچ سال حبس و تبعید به شهرستان گرمی محکوم کرده است.»

شهرستان گرمی در شمالی‌ترین بخش آذربایجان شرقی (نزدیک به جلفا) واقع است.

آقای شریف با غیر متناسب خواندن این حکم با ماهیت پرونده، ادامه داد: «من در کردستان موکلان بسیاری داشته‌ام و با پرونده‌هایی از این دست آشنا هستم و می‌دانم که این مجازات بسیار سنگین‌تر از محتوای اتهام است.»

این وکیل دادگستری گفت: «موکلش ۲۲ ساله و متولد سال ۶۵ است و تحمل زندان در شهری که مثل بسیاری از زندان‌های شهرستان‌های ما طبقه‌بندی شده نیست برای دختری در این سن بسیار خطرناک است در عین حال امکان ملاقات خانواده‌اش و وکیلش با او در این شرایط بسیار دشوار خواهد بود.»

محمد شریف که ۲۰ روز فرصت دارد تا درخواست تجدید نظرش را در مورد پرونده هانا عبدی به دیوان عالی تقدیم کند، همچنین در مورد پرونده روناک صفارزاده، از فعالان زن کرد که به اتهامی مشابه هانا عبدی و همراه با او این پرونده مطرح است، گفت: «جلسه اول رسیدگی به اتهامات ایشان پایان یافته و آخرین دفاع نیز اخذ شده است و منتظریم تا پاسخ استعلامات سریع‌تر برسد.»

وی گفت: «مورد اتهامی روناک صفارزاده محاربه است.»

هانا عبدی و روناک صفارزاده از مهرماه سال ۸۶ در زندان سنندج به سر می‌برند.


در همین رابطه:
درخواست آزادی دو فعال جنبش زنان در ایران

نظرهای خوانندگان

I dpn't have any idea what I had ever sympathized with this stupid revolution. why is it that everything that we've got from it must be a hate and hate and hate regarding almost everything: women , intellectuals, art, music, even religion which is not dictated by themselves. I hate this much hate, this aggressive oppression of every different being and thing. God bless us

-- mohamad, Canada ، Jun 18, 2008 در ساعت 05:55 PM

یکی برود و ان رستم دستانها ، ان کورشها، ان نادر شاهها ، ان پوریای ولیها را از خواب بیدار کند !. زنان مملکت خیلی بی پشت و پناه مانده اند ! مردانشان که در خیابانها به تماشای ازار انان از جانب ماموران نظام می ایستند و از دیدن ان صحنه های وحشیانه لذت میبرند و تخمه میشکنند و تفریح میکنند انگار که به سینما ملی امده اند و دارند یک فیلم بزن بزن را تناشا میکنند! خدا هم که بنظر میاید زورش به این نابکاران نمیرسد ، شاید از ان قهرمانان کاری بر اید ، البته اگر بتوان انان را از خواب خوش پراند !!.
داوید.

-- داوید ، Jun 19, 2008 در ساعت 05:55 PM

شاید خداوند انسان را در رنج و سختی آفرید تا به عظمت قدرت وجودی خویش آگاه گردد اما هرگز جایی نگفت ما انسان را در ظلم آفریدیم تا همیشه و حتی بی گناه محکوم گردد...
گندی به مملکت زدند که هرگز درست نخواهد شد، جوانان این خاک بیش از همه در خطر نابودی هستند و این دیو هزار سر قصد به راه انداختن دریای خون جوانان این مملکت رو داره...

-- سارا ، Jun 19, 2008 در ساعت 05:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)