تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی بهزیستی

اورژانس اجتماعی بهزیستی به عنوان سومین شبكه خدمات فوریتی پس از فوریت‌های پزشكی و انتظامی از شنبه ۲۵ خرداد در ایران کار خود را به طور رسمی آغاز می‏کند.

اورژانس اجتماعی به شهروندان در جهت حل مشکلات اجتماعی نظیر كودك آزاری، همسر آزاری، اختلالات هویت جنسی(TS)، فرار از خانه، خودكشی، زنان و كودكان آسیب دیده اجتماعی، كودكان كار و خیابان و زوجین در حال طلاق، یاری می‌دهد.

شهروندان در شهرهای تهران،‌ كرج، شهریار و شهرری می‌توانند، از طریق تماس با خط ۱۲۳ از خدمات مداخله در بحران و تیم سیار اورژانس به صورت شبانه‌روزی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا در مرحله اول این طرح ۵۰ دستگاه ون توسط این سازمان بهزیستی برای این منظور مناسب‌سازی و تجهیز شده كه ۱۲ دستگاه آن پس از افتتاح در شهر تهران شروع به كار كرده و مابقی به چند شهر بزرگ كشور فرستاده می‌شود.

این خدمات تا مهر ۸۷ در تمام استان‌های ایران فعال می‌شود.

در اورژانس اجتماعی بهزیستی تیمی متشكل از مددكار اجتماعی، روانشناسی، مشاور حقوقی و روانپزشك به ارائه خدمات می‌پردازند.

سید حسن موسوی چلك مدیر كل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی كشور درباره چگونگی استفاده از اورژانس اجمتماعی به ایسنا گفت: «خط ۱۲۳ خط مداخله است و در صورت تماس مشاوره ارائه نمی‌شود و افراد برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای به مراكز ذیربط ارجاع داده می‌شوند.»

بیش از این شماره ۱۲۳ برای شناسایی کودک آزاری جنسی استفاده می‌شد و از این پس نیز شهروندان می‏توانند مواردی نظیر خودکشی، تجاوز به عنف و فرار فرزندان از خانه را گزارش دهند.

سازمان بهزیستی همچنین از موفقیت ۴۰ درصدی مراكز كاهش طلاق در ایجاد مصالحه قطعی میان زوجین خبر داده است.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ مركز كاهش طلاق در ایران وجود دارد كه ۳۵ درصد این مراكز در محل دادگاه‌های خانواده مستقر هستند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)