تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رایس: ایران درباره گزارش آژانس توضیح دهد

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ایران باید مطالب بسیاری را در مورد گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیح بدهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاندولیزا رایس که در راه شرکت در کنفرانس بین‌المللی عراق در استکهلم سخن می‌گفت افزود: فکر می‌کنم هم‌اینک ایرانیان مطالب بسیاری را در مورد گزارش آژانس باید بدهند، این گزارش اصولاً حاکی از عدم همکاری آنها در زمینه برخی پرسش‌های بسیار مهم و تاریکی است که جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران دارد.

وی افزود: سؤال اصلی که امروز در ذهن من است این است که ایران چطور می‌خواهد به این اتهام جدی عدم همکاری پاسخ دهد.

گزارش آژانس اتمی که اوایل این هفته در وین ارائه شد از ایران خواسته تا اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت‌های موشکی خود ارائه دهد.

این گزارش همچنین مدعی شد که ایران اطلاعاتی در مورد آزمایش‌های مواد منفجره شدید که با برنامه هسته‌ای ازتباط دارد را مخفی نگه داشته‌است.

انتشار گزارش تازه البرادعی در حالی است که ایران تلاش تازه‌ای را برای مبادله پیشنهاداتی در مورد برنامه اتمی خود با گروه ۵+۱ آغاز کرده و در همین چارچوب خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی ابراز امیدواری کرده‌است که در یک ماه آینده به تهران سفر کند.

با این حال علی لاریجانی رئیس موقت مجلس هشتم که به عنوان مذاکرده کننده ارشد هسته‌ای ایران چندین دور گفتگوی سخت را به سولانا به انجام رسانده بود، روز به آژانس درباره امکان بازنگری تهران در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد.


در همین رابطه:
هشدار رئیس موقت مجلس ایران به آژانس
کاخ سفید: اجازه وقت‌کشی به ایران نمی‌دهیم
واکنش ایران به گزارش جدید آژانس
نگرانی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران
سولانا با پیشنهادهای تازه به تهران می‌رود
گزارش برادعی درباره ايران، دوشنبه ارائه می‌شود

نظرهای خوانندگان

Lotfan ishan as Israeal bekhahand tozih bedehad ke in hame Bombe Atomi ra baraye che mikhahad.ke hata Aghaye Karter niz akhiran be an etref karde ke Israeal 150 bombe Atomi darad.Ajab donyaye ajibi ast.

-- بدون نام ، May 29, 2008 در ساعت 03:17 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)