تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

موافقت دولت میانمار با ورود امدادگران خارجی

میانمار پس از دیدارهای روز گذشته دبیرکل سازمان ملل با رهبران دولت این کشور، با حضور امدادرسانان خارجی برای کمک به بازماندگان طوفان نرگس ابراز موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بان کی مون پس از ملاقات امروز (جمعه) خود با ژنرال «تان شويی» رهبر نظامی ميانمار اعلام کرد، دولت اين کشور به تمام امدادرسانان خارجی اجازه داد تا برای کمک به بازماندگان طوفان نرگس وارد ميانمار شوند.


دیدار دبیرکل سازمان ملل با رهبر نظامی میانمار

دبيرکل سازمان ملل پس از ۲ ساعت گفتگو با رهبر نظامی ميانمار به خبرنگاران گفت: «ژنرال تان شويی با ورود تمام امدادگران بين‌المللی بدون توجه به مليت‌هاشان موافقت کرده‌است.»

پیشتر آقای بان، در جریان دیدار خود با نخست‌وزیر میانمار، از روند امدادرسانی به بازماندگان طوفان نرگس ابراز نارضایتی کرده بود، اما وی پس از دیدار با ژنرال تان‌شویی، این دیدار را خوب توصیف کرد و از نرمش وی در قبال موضوع امدادرسانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، ژنرال تان شويی همچنين موافقت کرده‌است فرودگاه «يانگون» در پايتخت اين کشور به عنوان مرکز توزيع کمک‌های بين‌المللی مورد استفاده قرار گيرد.

اين درحالی است که تان شويی تماس تلفنی دبيرکل سازمان ملل را سه هفته پيش و پس از وقوع طوفان نرگس بی‌پاسخ گذاشت و از ورود امدادگران خارجی به ميانمار برای کمک به بازماندگان اين طوفان که تا کنون ۱۳۳ هزار کشته برجای گذاشته‌است، جلوگيری کرد.

بر اساس برآورد گروه‌های امدادرسان، نزديک به ۲.۵ میليون نفر از بازماندگان طوفان نرگس نيازمند کمک‌های فوری ، غذايی، آب آشاميدنی، سرپناه و مراقبت‌های پزشکی هستند.


در همین رابطه:
نارضایتی بان کی‌مون از وضعیت امدادرسانی در میانمار
شمار قربانیان طوفان میانمار از مرز ۴۳ هزار گذشت
افزایش تلفات گردباد برمه تا ۲۲ هزار نفر

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)