تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشته‌شدگاه حادثه شیراز «شهید» اعلام شدند

سه روز پس از اعلام تروریستی بودن انفجار شیراز که طی آن ۱۴ تن کشته و حدود ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند، بنیاد شهیدِ جمهوری اسلامی تمام کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه را «شهید» و «جانباز» خواند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد، 18 اردیبهشت ماه در حالی که دبیرخانه شورای عالی امنیت ‌ملی این حادثه را «غیرتروریستی» خوانده بود، پس از گذشت سه هفته از این حادثه آن را حادثه‌ای تروریستی دانسته و اعلام کرد که شش نفر در ارتباط با آن دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در ‌اطلاعیه‌ای که امروز (یکشنبه) از سوی بنیاد شهید منتشر شده، آمده است که بر اساس اعلام مراجع مسئول مبنی بر تروریستی بودن این حادثه، تمام جان‌باختگان و مجروحان آن تحت پوشش سازمان‌های متولی امور خانواده‌های شهدا و جانبازان قرار می‌گیرند.

این در حالی است که علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با انتقاد از تأخیر در اعلام نتایج این حادثه، آن را ظلمی به خانواده قربانیان حادثه» دانسته بود.

آقای هاشمی گفته بود: «در این حادثه مردمی که برای شنیدن قران و موعظه آمده بودند، به خاک و خون کشیده شدند. گر چه مسئولان امنیتی در روزهای اول منکر بودند که این تخریب است، شاید به خاطر مصالحی که خود تشخیص داده بودند، ظلم ‌کردند به مردمی که آن‌جا مجروح شدند و کسانی که واقعاً شهید شده بودند، آن‌ها را شهید نشناختند.»

مقامات ایران عاملان این حادثه تروریستی را به گروه‌های سلطنت‌طلب خارج از کشور انتساب داده‌اند.


در همین رابطه:
بمب‌گذاری، عامل انفجار شیراز بوده است
علت انفجار شیراز بمب‌گذاری نبود
دستور تحقیقات قضایی درباره انفجار شیراز

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)