تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توفان شن، خوزستان را تعطیل کرد

تمامی ادارات، سازمان‌ها، نهادهای دولتی، بانک‌ها، مراكز آموزشی در تمام مقاطع تحصيلی و دانشگاه‌های دولتی استان خوزستان، روز پنج‌شنبه تعطيل شد.


به گزارش خوزنیوز و به نقل از ستاد حوادث غيرمترقبه استان خوزستان، این تعطیلی‌ها در پی هجوم توفان و میزان زیاد گرد و غبار در هوای این استان اعمال شده است.

شاپور رستمی مدير كل حوادث غيرمترقبه استانداری خوزستان گفت: اين تعطیلی شامل مراكز ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، اورژانس و آتش‌نشانی نمی‌‌شود.

هم‌اکنون ميزان ذرات گرد و غبار موجود در هوای شهرهای خوزستان ۲۰ برابر حد مجاز است و اعلام شده شهروندان بایستی تا پاک شدن هوا، حتی‌الامكان از خانه خارج نشوند.

بر پایه این خبر، غلظت گرد و خاک معلق در هوا به حدی است که میدان دید را به حدود ‪۱۰۰‬ متر کاهش داده است.


این آلودگی‌ها هم‌چنین روز گذشته موجب مشکلات تنفسی شماری از شهروندان در خوزستان و مراجعه آن‌ها به بیمارستان شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، گرد و خاک غلیظ در هوای استان با وزش باد شدید همراه است و غبارآلودگی آسمان شهر اهواز از ساعات عصر دیروز به طوری است که حرکت خودروها در سطح شهر به کندی و با چراغ روشن انجام می‌شود.

برخی از افراد بزرگسال شهر اهواز این پدیده را در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه خوانده و علت آن را خشکسالی زمستان گذشته و کاهش بارندگی‌ها دانسته‌اند.

به گفته رییس فرودگاه آبادان تمامی پروازهای این فرودگاه نیز روز چهارشنبه به دلیل شرایط جوی حاکم لغو شده است.

طبق نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا حوالی بامداد پنج‌شنبه ادامه یابد.

توفان‌های گرد و غبار در جنوب عراق و بخش‌های نوار مرزی ایران و عراق در سال‌های گذشته سابقه داشته و کارشناسان علت آن را مرتبط با خشک کردن مانداب‌های بزرگ جنوب عراق از سوی صدام حسین دانسته‌اند. این مانداب‌ها در سال‌های اخیر دوباره آبگیری شده‌اند.

نظرهای خوانندگان

چند روز ژيش تو خبرا خوندم كه اداره آب اهواز صفحه اول يه روزنامه محلي و به طور كامل اختصاص داده به چاپ دعاي باران كه متن كاملش با يه تصوير گرافيكي درج شده بوده.
خيلي جالبه !!!
قربون بزرگيت برم خدا كه چجوري اين بي ديناي ريا كار نشسته بر مسند قدرت و رسوا ميكني
ولي اين مسايل شايد جزاي ما مردم هم باشه
ما مردمي اگه يه روز ترس از پليس نباشه هممون مثه عصر حجر به جون هم ميفتيم
حدا نياره اون روز و كه تو ايران حرج و مرج بشه
بدتر از همه دنيا همديگرو جرو واجر ميكنيم
ما فرزندان مغرور آريايي!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بهزاد ، May 2, 2008 در ساعت 09:31 PM

ولی تصاویر ماهواره ای که ناسا از این گرد وخاک منتشر کرده نشان می دهد منشا این گرد و خاک عراق نبوده بلکه صحراهای مرکز عربستان می باشد. این گرد وخاک به کشورهای قطر، بحرین، کویت، ایران و عراق آمده.
جا دارد مسولان ایران و دیگر کشورها به عربستان در این مورد اعتراض و خواهان اقدام فوری شوند.

-- رامین محسنی ، May 2, 2008 در ساعت 09:31 PM

basalam
emsall bemoghae dar finland barf nabarid mardom dea kardand barfe semetri amad va hame khoshhal shodand.khpzestan baran nabarid emam jomeha dea kardand tofan shen va mase amad .momken ast kasi be in emam jomeha befarmayd maa ra omidi be kheir shoma nist shar marasanid yaeni baraye maa dea nafarmayed

-- leila ، May 4, 2008 در ساعت 09:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)