تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سفر دوباره معاون البرادعی به ایران

خبرگزاری ایسنا در خبری به نقل از یک مقام آگاه در پرونده هسته‌ای ایران، اعلام کرد که اولی هاینونن معاون آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه بار دیگر به تهران سفر می‌کند تا درباره اسنادی که نشان دهنده فعالیت‌های احتمالی ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای است، گفت وگو کند.

این خبرگزاری بدون افشای نام این مقام آگاه به نقل از وی نوشت: «هاینونن در ادامه گفت‌و‌گو‌هایی که در دور اول مذاکرات طرفین که دوم و سوم اردیبهشت در تهران برگزار شد، به ایران سفر می‌کند.»‌

دو طرف اواسط هفته گذشته درباره مسائلی مبنی بر این‌که ایران به دنبال طرح‌هایی برای ساخت مخفیانه تسلیحات هسته‌ای است، مذاکرات فشرده‌ای برگزار کرده بودند.

این در حالی‌ است که منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران، سفر هاینونن به تهران را یک اقدام معمولی عنوان کرده و گزارش‌های مطبوعات غرب را مبنی بر این‌که محور این مذاکرات پرداختن به ادعاهای جدید است، رد کرده‌است.

اما این مقام آگاه به خبرگزاری ایسنا گفت که این دور از مذاکرات که اولین مذاکرات مقامات ایران و‌ آژانس پس از گزارش ماه مارس محمد البرداعی است، به منظور چگونگی رسیدگی به موضوع «مطالعات ادعایی» انجام گرفته است.

متکی همچنین سخنانی را که محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه گذشته بیان کرد، کم اهمیت شمرد. البرادعی توافق ایران برای شفاف‌سازی درباره احتمالات مربوط به طرح‌های ساخت تسلیحات اتمی را نقطه عطفی در حل مسئله هسته‌ای این کشور عنوان کرده بود.
-----------------

در همین رابطه:
البرادعی: همکاری بر سر مطالعات ادعایی، نقطه عطف مذاکرات است
از سرگیری همکاری ایران با بازرسان آژانس
آغاز دور دوم مذاکرات ایران و آژانس در تهران
معاون البرادعی وارد تهران شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)