تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش تند احمدی‌نژاد به انتقادات دانش جعفری

محمود احمدی‌نژاد، به فاصله یک روز به انتقادات دانش جعفری در مراسم تودیعش، واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، وی در سخنانی که در همدان و در قالب دور دوم سفرهای استانی خود ایراد کرد،بالا بودن سود بانکی را نشانه بی‌عدالتی دانست و گفت که کسانی که با کاهش آن مخالفند از سر راه مردم کنار بروند.


احمدی‌نژاد ادامه داد: «اگر در بسياري از امور با دشمنان آشكار مواجه هستيم، در اجراي عدالت با دوستان و همكاران و چه بسا با دوستاني مواجه هستيم كه ۲۵ سال با ما همكاري كردند، اما امروز كه در مسير اجراي عدالت قرار داريم در نقطه مقابل و مقاوم در برابر عدالت قرار مي‌گيرند.»

او با بیان اینکه مطالبه عدالت بايد عمومي شود، افزود: «در همه دستگاه‌هاي اجرايي و مناسبات و قواي سه‌گانه، عدالت و خدمت به مردم حرف اول را بزند نه اينكه برخي رد گم كرده و فرمول‌هاي شرقي و غربي را به رخ ملت بكشند.»

وي تثبيت سود بانكي را از ريشه‌هاي بي‌عدالتي دانست و اظهار داشت: «هنگامي كه بر لزوم كاهش سود بانكي اصرار كرديم، برخي در مخالفت با اين حركت اعلام كردند اين كار كارشناسي و علمي نيست، ولي ما به آنها مي‌گوييم كه اگر اهل عدالت نيستند از سر راه كنار بروند و بدانند كه مردم در صحنه هستند و خود اين كار را انجام مي‌دهند.»

گفتنی‌است داوود دانش جعفری، وزیر برکنار شده امور اقتصادی و دارایی، دیروز در مراسم تودیع خود بی‌سابقه‌ترین انتقادها را در حوزه اقتصادی به دولت نهم کرده بود.

در همین رابطه:
انتقاد شدید دانش جعفری از سیاست‌های احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

این حرفی که من می زنم هیچ ربطی به حاج محمود نداره. حاج محمود گله و از پاکانه. این حرفو یه سرباز همین حالا تو تاکسی می گفت من از میدون امام سابق و میدون شاه کنونی سوار تاکسی شدم تا برم میدون شوش، دم در یه پرنده فروشی سربازه دست بلند کرد! بعدم اومد بالا، گفتم حاجی چه خبر؟ جوابمو نداد! گفتم سرکار چه خبر؟ اونوقت گقت والله چه عرض کنم، سردار زراعی هم داروی نظافت خورد، همین حالا تو کلانتری خبرش پیچید. گفتم یعنی چپی؟ گفت : یعنی مثل او سعید اسلامی دیگه، اینم با دست دیگران به خودکشی زد. من هنوز این جمله ی قشنک رو از هیچ کی نشنیده بودم. با دست دیگران به خودکشی زدن! سربازه لحجه ی آذری داشت. بهش گفتم چقدر قشنگ حرف می زنی؟ یه جوابی به من داد که من اگر اینجا بیارم میترسم براش بد بشه ولی کلی نویسنده و شاعر بود. بهش گفتم ساقل سن. اونم بمن گفت زنده باد ایران در صلح.

-- بدون نام ، Apr 23, 2008 در ساعت 11:26 AM

از پیروان خط امامی که اقتصاد را متعلق به خر می دانست بیش ازاین دعواهای زرگری عوامفریبانه انتظاری نمی توان داشت. .

-- بدون نام ، Apr 23, 2008 در ساعت 11:26 AM

سیاست های پوپولیستی، شعارگرایی و عوامفریبی تا کی؟!
عدالت همین چیزی است که امروز در جامعه می بینیم و به صورت ملموس با آن مواجهیم:
زندگی طبقه مرفه در شمال تهران -در آپارتمانهایی با قیمت گاه متری 10 میلیون تومان- که به واسطه رشد بی سابقه قیمت مسکن، ناشی از همین سیاست های سلیقه ای و بدون پشتوانه علمی (فرمول های شرقی - غربی)
یک شبه ره صد ساله پیموده اند و
زندگی طبقه دیگر، گاه با درآمد ماهیانه 180 هزار تومان درمانده اند که ...
.
چرا چشمان خود را بسته ایم و جرات اقرار آن نداریم که: همین سیاست های اقتصادی بیمار که توسط همین رییس جمهور محبوب عدالت اندیش و حامی حقوق محرومان به صورت کاملا سلیقه ای به وزرا "تحمیل" می شود همان محرومان را روز به روز محروم تر از رفاه و مرفهین را روز به روز مرفه تر میکند و اینجاست که "اجرای عدالت" در حد یک شعار خوش آب و رنگ باقی می ماند.
تو را به خدا برای مردم از سیاست های بلند مدت و این چیزها نگویید که در ایران روز به روز اوضاع بدتر می شود.
و درود به آن وزیر که شرافت خود را فدای ...
نکرد .
.

-- امین کیا ، Apr 23, 2008 در ساعت 11:26 AM

به نظر می رسد این آقا فقط این کلمه را بلد است، عدالت. باید به او گفت بله همه عدالت را دوست دارند ولی آیا شما راه درستی را برای رسیدن به آن انتخاب کرده اید. آیا اداره یک کشور بزرگ را می توان با همان روشی! انجام داد که سال های سال پیش در حکومت های ملوک الطوایفی به کار می رفته؟ کاش یک نفر به صورت رسا به ایشان بگوید که ما در سال 2008(1387)هستیم و حداقل علم اقتصاد قادر است عواقب و انجام کوچکترین تصمیم ها را پیش بینی کند و کاش ایشان قانع شوند و بیش از این روح ناشاد اقتصاد ایران را پریشان نکنند.

-- آرش ، Apr 23, 2008 در ساعت 11:26 AM

اقای احمدی نژاد عدالت را لااقل برای مستاجرین مسکن اعمال نموده است و کل علم اقتصاد را هم رد میکند و واژه ی غربی می داند.من متاسفم برای خودم که این مرد بی سواد رئیس جمهور کشورمه.

-- ش.خ ، Apr 24, 2008 در ساعت 11:26 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)