تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پنج نفر در ایران اعدام شدند

به فاصله دو روز از اعدام چهار قاچاقچی در شهر کرمان، پنج تن دیگر امروز (چهارشنبه) که به قصاص محکوم شده بودند در محوطه مرکزی زندان اوین در تهران به‌دار آویخته شدند.

حکم قصاص این پنج نفر از سوی شعب ۷۴ و ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران صادر و به تائید دیوان‌عالی کشور رسیده است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، حمید ۲۹ ساله، اسفندیار ۳۵ ساله، محمد ۴۰ ساله، حمد ۳۸ ساله و محمد ۳۲ ساله پنج نفری هستند که به جرم قتل‌‌های جداگانه‌ایی که مرتکب شده‌اند به مرگ محکوم شدند.

بدین ترتیب براساس آمار خبرگزاری فرانسه و با احتساب اعدام این پنج نفر و اعدام روز گذشته فردی دیگر در ایران شمار اعدام‌ها در ایران از ابتدای سال‌جاری (میلادی) به دست کم ۷۰ نفر رسید.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش اخیر خود اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی با ۳۱۷ مورد اعدام پس از چین بیشترین استفاده را از مجازات اعدام به عمل آورده‌است.

گزارش سالانه عفو بین‌الملل همچنین از افزایش قابل توجه اعدام‌ها در ایران در مقایسه با سال ۲۰۰۶ که ۱۷۷ فقره بود، حکایت دارد.

عفو بین‌الملل همچنین از کشورهای عربستان، یمن و ایران به علت آن‌چه که اعدام افراد زیر سن قانونی نامیده، انتقاد کرد.

براساس قوانین جمهوری اسلامی، جرایمی هم‌چون؛ قتل، سرقت مسلحانه، قاچاق کلان مواد‌مخدر، تجاوز به عنف و اقدام مسلحانه علیه امنیت ملی، مجازات اعدام دارد.

نظرهای خوانندگان

خودشان نیز میدانند که »»‌ حکم اعدام «« چاره هیچ درد بی درمانی نیست ! اما ان را لازم دارند تا در پناه اجرای ان کسانیرا که باید سرشان بزیر اب برود ، بنام های مفسدین و اشرار و ....... براحتی و بی انکه خوشان را »» خیس کنند «« از بین ببرند ! .

-- Daveed ، Apr 23, 2008 در ساعت 01:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)