تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نتایج منفی تحریم‌ها بر کشتیرانی ایران

علی صفرعلی رئیس شركت كشتیرانی بنیاد اعلام كرد که تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران به صنعت كشتیرانی آسیب رسانده‌است.

روزنامه آفتاب‌یزد که اظهارات این مقام حمل و نقل دریایی در ایران را در شماره امروز (چهارشنبه) خود منتشر کرده است، به نقل از وی می‌نویسد که در حال حاضر به علت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و فشارهای آمریكا بر روی كشتی‌های خارجی به منظور همكاری نكردن با این کشتی‌ها با پرچم ایران، مقامات کشی‌رانی نمی‌توانند پرچم ایران را بر روی همه كشتی‌ها قرار دهند.

به‌گفته آقای صفرعلی این مسئله فشارهای مضاعفی بر روی صنعت كشتیرانی ایران هم از لحاظ مالی به علت قوانین داخلی و هم از لحاظ بین المللی به علت تحریم‌ها وارد کرده‌است.

شورای امنیت سازمان ملل تاكنون سه دور تحریم‌ها بر ضد ایران اعمال كرده‌است و آمریكا نیز فشارهای خود را بر روی نظام بانكی ایران به علت امتناع این كشور از درخواست كشورهای غربی برای متوقف كردن فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود، افزایش داده‌است.

رئیس شركت كشتیرانی بنیاد در ادامه گفت که ۵۰ درصد كالاهای وارداتی ایران توسط كشتی‌های داخلی و با پرچم كشورهای خارجی انجام می‌شود و این مسئله بهای كالاها را در مقایسه با قیمت تمام شده افزایش داده‌است.

شورای امنیت سازمان ملل در آخرین دور تحریم‌های خود بر ضد ایران اعلام كرد در صورتی‌كه كشتی‌های ایرانی مظنون به حمل كالاهای ممنوعه براساس قطعنامه‌های پیشین باشند، می‌توان این كشتی‌ها را مورد بازرسی قرار داد.

شركت كشتیرانی بنیاد یكی از شركت‌های تابعه بنیاد مستضعفان است.

بنیاد مستضعفان نهادی قدرتمند با شركت‌های تابعه فراوان است که در بسیاری از بخش‌های اقتصادی ایران در حال فعالیت است.

رئیس بنیاد مستضعفان توسط آیت‌الله علی خامنه‌ای منصوب می‌شود.

در همین ارتباط:
توافق بریتانیا و آمریکا برای تحریم گاز ایران

نظرهای خوانندگان

اگر آسيبي رسيده است،يعني نتيجه تحريم مثبت بوده است نه منفي.بااجازه سردبيرمحترم

-- شاهد ، Apr 24, 2008 در ساعت 11:10 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)