تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار ناو آمریکایی به قایق‌های ایرانی

نیروی دریایی آمریکا از نزدیک شدن یک قایق کوچک پرسرعت ایرانی در مرکز خلیج فارس به یکی از کشتی‌هایش خبر داد.

این دست‌کم دومین خبر در مورد رویایی کشتی های نیروی دریایی امریکا با قایق‌های سریع السیر ایرانی در چندماه گذشته محسوب می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری‌ها، نیروی دریایی امریکا اعلام کرد: "بعد از آن‌که این کشتی گلوله‌ای هشدار دهنده شلیک کرد، این قایق فاصله خود را با کشتی حفظ کرد."

به‌گزارش آسوشیتدپرس، ناو "یو‌‌اس‌اس تایفون" بعد از آن‌که این قایق روز پنجشنبه در خارج از آب‌های سرزمینی ایران به فاصله 200 یاردی، 180 متری، این کشتی رسید تلاش کرد با این قایق ارتباط رادیویی برقرار کند اما موفق نشد.

یک مسئول نیروی دریایی آمریکا گفت که ناو تایفون در مرحله بعد گلوله هشدار دهنده شلیک کرد و سپس بدون بروز حادثه ای به مسیر خود به سمت شمال ادامه داد. وی ادامه داد، به نظر نمی رسید قایقهای ایرانی مسلح باشند.

در حالی که سخنگوی کاخ سفید از تائید و یا رد ادعای مواجهه چند چند قایق تندروی ایرانی با ناو آمریکایی در خلیج فارس خودداری کرد، منابع ناشناس در وزارت دفاع آمریکا این خبر را تائید کردند.

"تونی استانزل" از سخنگویان ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه گفت که در این مورد اطلاعاتی ندارم و بهتر است وزارت دفاع در این خصوص پاسخگو باشد. لحظاتی بعد یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این موضوع صحت دارد.

بر اساس ادعای این مقام ناشناس وزارت دفاع آمریکا، یک ناو آمریکایی به یک قایق کوچک ایرانی که با سرعت زیاد درمنطقه مرکزی خلیج فارس حرکت می کرد، هشدار داد که به این ناو نزدیک نشود. بنابراین این‌ خبر، دو قایق دیگر ایرانی که در این منطقه بودند به این ناو نزدیک نشدند.

آسوشیتدپرس در خبر خود نوشته است که شبکه پرس‌تی‌وی، این واقعه را یک امر معمولی گشت زنی دانسته و شبکه العالم هم آن را از اساس منکر شده است.

این درحالیست که شبکه عربی زبان تلویزیونی العالم ایران، در وب سایت خود به نقل از یک مسئول بلندپایه نیروی دریایی ایران که نامش را فاش نکرد گفت، هیچ برخوردی بین قایق های ایرانی و کشتی امریکایی روی نداده است، اما حضور نیروهای امریکا در خلیج فارس رهگیری شده است.

به گزارش فارس نیوز، یک مقام مسوول در سپاه پاسداران، با تکذیب وجود هرگونه درگيري ميان قايق‌های ايرانی و ناو آمريكايی در این باره گفته است که: "طبق روال معمول ، قايق‌های گشتی مرزبانی ايران از ناو آمريكايی كه در حال عبور از آبراه خليج فارس بود، سوال‌هايی معمولی كه ويژه عبور از آبراه منطقه است، مطرح كردند و ناو آمريكايی نيز پس از پاسخ به سوال‌ها، قايق‌های گشتی ايران به مسير عادی خود ادامه داد."

در ماه ژانویه نیز پنج قایق تندروی ایرانی به سه ناو جنگی آمریکایی در همین منطقه نزدیک شدند که موجب بروز تنش بین دو کشور شد. ایران آن رخداد را اقدامی متداول به منظور شناسایی عنوان کرد، اما مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، شناورهای ایرانی به شیوه ای تهاجمی عمل کردند.

نظرهای خوانندگان

امیدوار هستیم که این کله شقی های سیاسی باعث ایجاد جنگی دیگر نگردد که بازنده اصلی ملت ها خواهند بود نه دولت مداران....
امیدواریم

-- HOSEIN ، Apr 12, 2008 در ساعت 06:13 PM

امید چیز خوبی ست ولی شما از اين امامزاده انتظار صلح نداشته باش. در يکی از همين هشدارها ست که کار از هشدار می گذرد و جنگی خانمان سوز برای ايران درست می شود. بدبختانه حکومت اسلامی چنان ترور پرور، تروريست پرور و دشمن پرور بوده و هست که نه تنها مردم ايران از او متنفرند بلکه تمامی مردم منطقه خواهان نابودی اویند بنا براين اين جنگ تنها برای ما خانمانسوز خواهد بود. آنها ضربه ی خود را چنان کاری مطمئن و حساب شده و همه جانبه و همه جاگیر و کنترل شده خواهند زد که همه چیز با سرعت و دقت در ايران خفه شود. ایران تنها یک شانس دارد و لاغیر: امدن در خیابان و کنار زدن حکومت اسلامی از قدرت و گرنه تاوانی خواهند داد که در سرتاسر تاريخ بی مثال باشد. امیدوار نباشیم کاری کنیم...

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:13 PM

بابا نترسین ما و امریکاییها برای کنترل صدور نفت به چین الکی داد و قال راه میندازیم جنگ چیچیه

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:13 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)