تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعدام دو عضو «گروه ریگی» در ایران

دو عضو وابسته به گروه «عبدالمالک ریگی»، به اتهام «اختلال در امنیت عمومی»، «ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی» و «دست‌داشتن در اقدامات تروریستی» با حکم مقامات قضایی ایران به دار آویخته شدند.

این دو نفر که در اطلاعیه روابط‌عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، عضو گروه «مالکی» معرفی شده‌اند، در ۲۲ آذرماه سال گذشته از سوی نیروی‌های امنیتی این استان به همراه ۱۱ تن دیگر دستگیر شدند.

براساس اعلام روابط عمومی دادگستری این استان، مولوی «ع. م» و مولوی «م. س» پس از حکم دادگاه انقلاب اسلامی و تائید مراجع عالی قضایی ایران صبح امروز (چهارشنبه) در محوطه زندان زاهدان اعدام شدند.

در عملیات ۲۲ آذر، معروف به عملیات «چاه جمال» که در روستای چاه جمال ایرانشهر انجام شد، ۴ عضو این گروه؛ «حسین شنبه زهی» معروف به یاسر، «ابراهیم ریگی» معروف به سیفالله و دو نفر از سرشاخه‌های اصلی گروهک «ریگی» کشته و ۱۳ تن دیگر نیز دستگیر شدند.

در این عملیات همچنین، پنج مامور انتظامی و اداره اطلاعات استان جان خود را از دست دادند.

گروه «عبدالمالک ریگي» متهم است که در دو سال اخیر چندین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان مرتکب شده است؛ راهبندان، کشتار مسافران در منطقه تاسوکی زابل، انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در زاهدان، انفجار بمب صوتی در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان از مهمترین اتهامات این گروه اعلام شده است.

آمار اعدامی‌ها در ایران
براساس آمار خبرگزاری فرانسه با اعدام صبح امروز یک مجرم در شهر سمنان، شمار اعدام‌ها در ایران از ابتدای سال ۵۴ به نفر رسید.

بنابر اعلام عفو بین‌الملل ۲۹۸ نفر در سال ۲۰۰۷ درایران اعدام شده‌اند، درحالی‌که این رقم در سال دوهزار وشش ۱۷۷ اعلام شده است.

مقامات ایرانی سال گذشته برنامه‌ای را برای بهبود امنیت اجتماعی به اجرا درآوردند که از جمله به افزایش شدید شمار مجازات‌های اعدام در این کشور منجر شد.

نظرهای خوانندگان

hagheshon bod

-- امین ، Apr 10, 2008 در ساعت 03:21 PM

چرا اصل خبر رسانی بی طرف را رعایت نمی کنید؟ از کشته شدن کسانی که ده ها شهروند ایرانی را به طرز دردناکی کشته بودند خبر می نویسید و ربطش می دهید به آمار اعدام؟ کم کم دارید اعتبارتان را پیش خیلی از کسانی که خواننده تان بودند از دست می دهید.

-- سعید ، Apr 12, 2008 در ساعت 03:21 PM

چه کسی گفته که اعدام مخلان امنیت کشور و تروریست های دین به دنیا فروخته بر خلاف حقوق بشر است ؟اگر سازمان عفو بین الملل و سایر سازمانهایی که به دروغ شعار دفاع از حقوق بشر را سر می دهند راست می گویند چرا به جنایاتی که در گوانتانامو و ابو قریب انجام می شود اعتراضی نمی کنند ؟ان روز ها که مردم بی دفاع ایران اعم از زن و کودک و پیر و جوان قربانی دریده خویی و زیاده خواهی صدام لعنه الله علیه می شدند سازمان عفو بین الملل کجا بود که صداش در نمی اومد ؟

-- hossein ، Jun 15, 2008 در ساعت 03:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)