تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت یک فعال جنبش زنان

خدیجه مقدم از فعالان جنبش زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا دستگیر شد.

آسیه امینی از فعالان جنبش زنان با تأیید این خبر به زمانه گفت: عصر امروز مأموران پلیس امنیت، خدیجه مقدم را با ارائه حکم در منزل ایشان بازداشت کرده و به دادگاه انقلاب منتقل کرده‌اند.

بازپرسی امنیت دادسرای انقلاب تهران برای خدیجه مقدم به اتهام اقدام عليه امنيت ملي قرار بازداشت صادر کرده است و وی هم اکنون در بازداشتگاه وزرا به سر می‌برد.

خدیجه مقدم عضو کمپین مادران صلح و از فعالان محیط زیست است. خانم آسیه امینی به زمانه گفت بازداشت خانم مقدم نشانه آن است که مسئولان با فعالیت‌های مسالمت‌آمیز فعالان اجتماعی نیز کنار نمی‌آیند.

هم‌چنین به گزارش سایت میدان خانم مقدم پیش از انتقال به بارداشتگاه از برخورد نامناسب پلیس انتقاد کرد.

این سایت به نقل از خانم مقدم آورده است: «ساعت ۱۱ صبح در آپارتمان مان را زدند. من در خانه تنها و مشغول صحبت تلفنی با خواهرم بودم؛ در حالی که هنوز لباس خواب بر تن داشتم. از چشمی در، زنی را دیدم. در را نیمه باز کردم. در پاسخ به من اعلام کرد که مأمور هستند.

از ایشان کارت شناسایی و حکم خواستم؛ اما دو مرد و یک زن با هل دادن در به زور وارد خانه شدند و چنان حمله کردند که نتوانستم هیچ مقاومتی بکنم. حتی برای ورود به ساختمان هم از در پارکینگ آمده بودند!

خواهرم هم که از طریق تلفن صدای مرا شنیده بود به سرعت خودش را رساند. رفتار بد و زننده‌ای داشتند بعد از اعتراض های من و حدود بیست دقیقه جر و بحث، بالاخره حکم را نشان دادند. به من گفتند تا حالا پنج بار آمده‌ایم و نبوده‌ای؛ در حالی که من تمام مدت به دلیل بیماری همسرم در خانه بودم. به آن‌ها گفتم تا من با خود بازپرس که این حکم را امضا کرده، حرف نمی‌زنم با شما نمی‌آیم و داد هم زدم تا همسایه ها شاهد باشند که مرا می‌برند تا این که راضی شدند که تلفن کنم.»

خانم مقدم همچنبن درباره دلیل بازداشت خود گفته است:«اعتراض‌شان به برگزاری برخی از مهمانی‌ها و نشست‌ها با اعضای کمپین در منزل من بود که گفتم حق دارم در خانه خودم عروسی وعزاداری و مهمانی و ... داشته باشم.

بازپرس پرونده همچین خواست که اسامی ۷ یا ۸ نفر از اعضای کمپین را که به خانه‌ام رفت و آمد دارند، به آنان بدهم. در جواب گفتم که اسم کسی را نمی‌برم؛ چون این کار را اخلاقی نمی‌دانم. بعد هم، کار مخفی که نمی‌کنیم؛ همه را خودتان می‌شناسید.»

وی در مورد اتهامش گفت: « اتهامم را تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی اعلام کردند و برایم وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر کردند. گفتم این میزان وثیقه را ندارم. پاسخ دادند یک هفته می‌روی زندان و بعد هم اسم افراد را می‌دهی و هم وثیقه را.

در آخر در مورد آخرین دفاع نوشتم که نحوه زندگی من دفاعیه من است و به آن‌ها گفتم این شمایید که با برخوردهایتان علیه امنیت ملی عمل می‌کنید.»

نظرهای خوانندگان

درود به اين هموطنان که برای حقوق همه هموطنانشان بخصوص زنان ودختران اعتراض را بر سکوت ترجيح داده اند.
دور نيست روزی که بقيه ملت به اين خواهران و مادران برای احقاق حقوقشان بپيوندند.

-- مجيد ، Apr 8, 2008 در ساعت 06:07 PM

ما چه کاری می تونیم بکنیم؟ واقعا می خوام بدونم برای خانم مقدم چه کاری از دست ما بر میاد؟ همیشه ایشون تمام تلاشش رو برای ما کرده حالا ما باید کاری بکنیم

-- بدون نام ، Apr 9, 2008 در ساعت 06:07 PM

درود بر خانم مقدم و شرم بر آنان که بر آزادیخواهان ستم روا میدارند.

-- فرزانه ، Apr 9, 2008 در ساعت 06:07 PM

با تشکر از تمامی زحمات شما همفکران عزیز و مهربان که برای مادرم تلاش کرده و به فکر او هستید .
آزاده خسروشاهی.

-- آزاده خسروشاهی ، Apr 10, 2008 در ساعت 06:07 PM

خانم مقدم و فعالیت های او در تاریخ ثبت خواهد شد پس اصلا نباید نگران بود و آفرین بایدگفت به چنین زنانی که میتوانند زندگی راحتی بکنند ولی ترجیح میدهند وضعیت جامعه را تغییر دهند علیه نابرابری بجنگند درود بر ایشان و همراهان ایشان .

-- maryam ، Apr 10, 2008 در ساعت 06:07 PM

مرگ بر هرچي انسان دگم و تنگ نظر در هر جاي دنيا

-- ali ، Apr 11, 2008 در ساعت 06:07 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)