تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

فیزیکدان ایرانی، برنده جایزه "کامستک" شد

یک فیزیکدان جوان ایرانی برنده جایزه سالانه سازمان کنفرانس اسلامی (کامستک) شد.

دکتر "محمد‌مهدی شیخ‌جباری"، استاد جوان (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات ایران) این جایزه را روز گذشته در اسلام‌آباد (پاکستان) از سوی پرویز مشرف، رییس‌جمهور پاکستان دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز مشرف در جریان اعطای این نشان به "شیخ جباری"، کشورهای مسلمان را برای بهینه ساختن توانایی‌های خود برای از بین بردن بحران‌های مربوط به بخش انرژی، آب و غذا فراخواند.

این جایزه در جریان سیزدهمین نشست مجمع عمومی کمیته، با حضور وزرای علوم و تحقیقات کشورهای اسلامی در شهر اسلام آباد به این فیزیکدان اعطا شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران هم که در این مراسم شرکت کرده بود در دیدار با هماهنگ کننده کمیته کامستک خواستار راه‌اندازی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام شد.

به گزارش ایسنا، "شیخ جباری"، چندی پیش نیز به پاس تلاش‌ها و نقش مهمش در تئوری‌های ابرریسمان که به دستاوردهای جالبی در فیزیک تئوریک و ریاضیاتی منجر می‌شود به دریافت جایزه مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام در سال ۲۰۰۷ نایل شده بود.

پیش از این نیز خبرگزاری ایسنا در ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اعلام کرده بود، "مهدی زارع" فیزیکدان ایرانی دانشگاه «اوهایو» موفق به کشف خواص غیرعادی نانونوارهای گرافنی شده است.

نظرهای خوانندگان

cool. he was my quantum mechanics teacher :)

-- dude ، Apr 3, 2008 در ساعت 03:35 PM

بالاخره یک خبر خوش هم از وطن رسید !.
داوید

-- داوید. ، Apr 3, 2008 در ساعت 03:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)