تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ایران دچار خشکسالی می‌شود»

رییس سازمان هواشناسی ایران، پیش‌بینی کرد: کشور در سال 1387 دچار خشکسالی خواهد شد.

علی‌محمد نوریان امروز سه‌شنبه، در جریان بازدید از ایستگاه هواشناسی شهرستان آمل در استان مازندران، به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت که خطر کم‌آبی و خشکسالی کشور را تهدید می‌کند.

نوریان به استان‌هایی که دچار خشکسالی شدید خواهند شد، اشاره‌ای نکرد؛ اما درباره استان سیستان و بلوچستان، یکی از استان‌های کم‌آب و کویری ایران، گفت که سال گذشته شاهد افزایش بارندگی 30 درصدی بوده است.


‌سایت سازمان هواشناسی ایران


خشکسالی چیست؟

نوریان در حالی نسبت به وقوع خشکسالی در ایران خبر می‌دهد که بر اساس اعلام منابع دولتی، بر اثر خشکسالی تا کنون کشت‌های دیم در ایران 20 تا 50 درصد دچار خسارت شده‌اند.

وی همچنین افزود: امسال، ایران در بخش محصولات کشاورزی شاهد افت میزان محصول خواهد شد.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم امروز گزارش داد استاندار فارس، دستور تشکیل «کمیته بحران» برای مقابله با خشکسالی در شهرها و روستا‌های این استان را صادر کرده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این استان، تا پایان‌اسفندماه سال ۸۶ متوسط بارندگی در استان فارس باید حدود ۲۸۵ ‬میلیمتر می‌بود؛ در حالی که این میزان حدود ۱۰۵ میلیمتر بوده است.

این در حالی است که اسفند ماه سال گذشته، مسئول پایگاه ملی مدیریت خشکسالی کشاورزی در ایران اعلام کرده بود: خسارات سالانه خشکسالی کشور، بسیار بیشتر از خسارات ناشی از زلزله و مسائل دیگر است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از «احمد فاتحی مرج» همچنین برای مبارزه با بحران خشکسالی در ایران، پیشنهاد ایجاد بانک اطلاعاتی خشکسالی را داده بود.

نظرهای خوانندگان

خشکسالی از سال 85 زمانی که ایتالیا واسپانیا دچار ان شدند برای خاور میانه هم قابل پیش بینی بود
ممکن است سال بعد افریقا یا چین یامالزی را در بر بگیرد

-- بیننده ، Apr 7, 2008 در ساعت 07:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)