تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مقتدی صدر: به رهبر ایران گفتم در عراق دخالت نکند

مقتدی صدر، رهبر گروه شبه نظامي جيش‌المهدی، در گفتگویی که دیشب، یکشنبه، با شبکه تلویزیونی الجزيره پخش شد، گفت، در ديداري كه سال گذشته با رهبر ايران داشتم، به آيت‌الله خامنه‌اي گفته‌ام كه به اقدامات سياسی و نظامی ايران در عراق پايان دهد.

مقتدي صدر در اين گفت‌وگو که گویا ماهها قبل ضبط شده بود، شبه نظاميان و هواداران خود را به مقاومت فرا خواند و گفت: "هدف نهايی جيش‌المهدی آزادی عراق از دست اشغالگران است." این در حالی است که رهبر سپاه مهدی امروز اعلام تسلیم در برابر دولت عراق کرد.

در خلال مصاحبه برنامه «حوار مفتوح» شبکه الجزیره، غسان‌ بن جدو، مجري اين شبكه از مقتدی صدر پرسيد: برخي مدعي اند شما در عراق، برنامه‌هاي ايران را در عراق اجرا مي‌كنيد.
مقتدي صدر در پاسخ گفت: من در ديداري كه سال گذشته با رهبر ايران داشتم، ايشان را نصيحت كردم، ببخشيد، يادآور شدم كه با اهداف «سياسی و نظامی» دولت ايران در عراق موافق نيستم و ايران بايد به اين دخالتها پايان دهد.

غسان بن جدو نماینده سابق الجزیره در تهران و یکی از چهره های شناخته شده الجزیره در دنیای عرب است. شبکه الجزیره در برنامه های مختلف خود بر دخالت ایران در مسائل داخلی عراق بطور دائم تاکید می کند.

از سوی دیگر مقتدی صدر و جیش المهدی از سوی آمریکایی ها به عنوان یک جریان طرفدار جمهوری اسلامی شناخته شده است و آنان معتقدند ایران از طریق مقتدی صدر در مسائل عراق دخالت می کند. ایران همواره این دخالت ها را انکار کرده است.

نظرهای خوانندگان

اینم از دیپلماسی نعلین!!!
حیف اونهمه پول که حکومت ایران از گلوی مردم ایران برید و به این اراذل داد.

-- بدون نام ، Mar 31, 2008 در ساعت 02:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)