تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سینماهای جدید ایران در سال جدید

به گزارش مجله شبکه سینمای ایران طی سال گذشته در تهران ۱۳ سالن سینمای جدید افتتاح شده است.

بنا بر همین گزارش، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران از طرح دو برابر کردن تعداد سینماهای تهران در آینده خبر داده است.


بزرگ‌ترین مجتمع سینمایی کشور در پارک ملت تهران (عکس: همشهری آنلاین)

بزرگ‌ترین سینمای ایران

بزرگ‌ترین مجتمع سینمایی ایران در پارک ملت تهران در دست ساخت است و قرار است تا اردیبهشت ماه امسال گشایش یابد.

به گزارش سامانه مدیریت ارتباطات شهرداری تهران (سما)، با ساخت این مجتمع ، تهران می تواند از این پس میزبان جشنواره ها و رویدادهای بزرگ بین المللی باشد.

ارتفاع ساختمان این مجتمع ۲۰ متر است و کاملاً به سطح شهر مسلط است. نمای آن نیز کاملاً شیشه‌ای است و چهار سالن سینما دارد.

مهندس اکبر تشکری‌نیا، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همچنین از ساخت زیباترین رستوران ایران در این مجمتع خبر داد.


سینما آزادی تهران پس از بازسازی (عکس: مهر)

سینما آزادی

سینما آزادی تهران (شهر فرنگ سابق) نیز که در ۲۹ فروردین ۱۳۷۶ دچار آتش‌سوزی شده بود پس از سال‌ها ویرانی، در پایان سال ۱۳۸۶ بازگشایی شد. این سینما با ۱۰ میلیارد تومان هزینه با همكاری شهرداری تهران و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بازسازی شد و اکنون ۵ سالن نمایش فیلم دارد.

سینما شهر فرهنگ که نخستین سینمای ممتاز و چهار ستاره کشور بود کار خود را در سال ۱۳۴۸ در خیابان سی متری نظامی (عباس آباد سابق، شهید بهشتی فعلی) آغاز کرد.

خانه سینما

به گزارش خبرگزاری فارس ۴۵۰۰ نفر در ایران عضو خانه سینما هستند و با این وجود این تشکل از کمبود بودجه و فضا رنج می‌برد. خانه سینما خواستار استفاده از فضاهای جدید و بلااستفاده ارگان‌های دولتی است.


موزه سینمای ایران در باغ فردوس (عکس: سایت موزه سینما)

موزه سینما

موزه سینمای ایران که از سال ۱۳۸۱ فعالیت جدی خود را آغاز کرده در ماه جاری فعالیت‌های بیشتری را ارائه داده است و به پخش فیلم‌های جدیدی اقدام نموده است.

در این موزه که در باغ فردوس تهران واقع شده، اسناد سینمایی ایران از جمله هزار فیلم ایرانی، ۳ هزار قطعه سند سینمایی و ۸ هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود.

سینما هلال اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس، سینما هلال اهواز نیز در نوروز ۸۷ و پس از سه ماه بازسازی دوباره گشایش یافت. این سینما که پس از بازسازی از درجه سه به درجه دو ارتقاء يافته است با نمایش فيلم «زن دوم» کار خود را آغاز کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خوشحالم که بالاخره کسی یا کسانی هم به فکر ایجاد سینماهای جدید افتادن. راستش من با وجودی که هنوز یه گوشه از جهان سوم هستم، وقتی پام به مالزی رسید و مجتمع های سینمایی عظیمش رو دیدم که هر کدوم دست کم 5- 6 سالن سینما تا 10-12 تا سالن دارن، خیلی غبطه خوردم. چراکه لااقل ایران کشوری است که تولیدات سینمایی باارزشی داره، اما نمی شه گفت که مالزی تولید سینمایی قابل بحثی داره. امیدوارم که این روند در ایران ادامه داشته باشه و مثل همیشه مقطعی و تبلیغاتی نباشه.

-- ندا ، Mar 28, 2008

از جمله سینماهای بازسازی شده ،سینما پرسیا در شیراز است .دیدنی است.

-- بدون نام ، Mar 29, 2008

خیلی افتضاح بود

-- fati ، Oct 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)